H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
برنامه پرواز فرودگاه اردبیل

برنامه پرواز فرودگاه اردبیل

یلدا غیرتییلدا غیرتی
27 دی 1402

فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل یکی از فرودگاه‌های داخلی شمال غرب ایران است. این فرودگاه در شمال شرق اردبیل واقع شده است و روزانه پروازهایی به شهرهای بزرگ داخلی مانند مشهد، تهران و.. انجام می‌دهد. مسافران دارای بلیط هواپیما همه روزه در این فرودگاه تردد می کنند. سه شرکت هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر بیشتر پروازهای این فرودگاه به مقاصد مختلف کشور را انجام می‌دهند. فرودگاه شهدایی اردبیل دارای دو ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه بیشتر آشنا کنیم.

برنامه پروازهای داخلی فرودگاه اردبیل

فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل یکی از فرودگاه های شمال غرب ایران است که به برخی از شهرهای داخلی پروازهای دارد. ایرلاین های فعال در این فرودگاه که پروازهای داخلی را انجام می دهند شامل ایران ایرتور، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی ماهان، ایرلاین آسمان، هواپیمایی زاگرس، قشم ایر، کیش ایر، هواپیمایی آتا و پارس ایر است. مقاصد شهرهای داخلی این فرودگاه شهرهای بزرگی مانند مشهد، تهران و.. است. این فرودگاه دارای یک ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی است و تمامی پروازهای ورودی و خروجی به مقاصد شهرهای داخلی از این ترمینال انجام می شود.

برنامه پروازهای داخلی ورودی فرودگاه اردبیل

در حال حاضر از فرودگاه های دو شهر مشهد و تهران به مقصد اردبیل پروازهای دایر است. این پروازها بیشتر با ایرلاین های مانند آسمان، ماهان، ایران ایر و ایران ایرتور انجام می شود. جهت رزرو مستقیم هر کدام از این پروازها، روی گزینه مربوطه کلیک کنید.

پروازهای داخلی خروجی فرودگاه اردبیل

از فرودگاه اردبیل به دو شهر بزرگ مشهد و تهران پروازهای دایر است. فاصله هوایی بین اردبیل و مشهد  1026 کیلومتر است که این فاصله با هواپیما در 1 ساعت نیم طی می‌شود. همچنین تهران و اردبیل نیز در فاصله ا 389 کیلومتری هم قرار گرفته اند. این مسافت با هواپیما در 57 دقیقه طی می‌شود.

 

برنامه پروازهای خارجی فرودگاه اردبیل

 فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل همانطور که از نام آن پیدا است به برخی از شهرهای خارجی نیز پروازهای دارد. این فرودگاه دارای یک ترمینال مجزا برای پروازهای حجاج است. این فرودگاه به شهرهای خارجی زیادی پرواز ندارد و سالانه بیشترین مقصد خارجی این فرودگاه شهر جده عربستان صعودی است. 

پروازهای خارجی ورودی فرودگاه اردبیل

از فرودگاه‌های دو شهر نجف و جده نیز پروازهای به مقصد اردبیل با دو ایرلاین قشم ایر و ایران ایر انجام می‌شود. 

پروازهای خارجی خروجی فرودگاه اردبیل

سالانه تعدادی پرواز از فرودگاه اردبیل به مقصد شهرهای مانند جده و نجف انجام می شود. ایرلاین های مانند ایران ایر و قشم ایر پروازهای به مقصد این دو شهر را انجام دهند. این پروازها بیشتر در ایام زیارتی دایر هستند و به همین دلیل مسافران نمی توانند در هر روزی از سال از آنها استفاده کنند.

فرودگاه اردبیل کجاست؟

فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل در 14 کیلومتری شمال شرق این استان و در آدرس  اردبیل، خیابان شهید دادمان، خروجی فرودگاه اردبیل واقع شده است. مسافران می‌توانند از تاکسی یا خودرو شخصی برای رفتن به این فرودگاه استفاده کنند.

ترمینال‌های فرودگاه اردبیل

فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل دارای دو ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است. ترمینال پروازهای داخلی این فرودگاه تمامی پروازهای ورودی و خروجی داخلی این فرودگاه را پشتیبانی می‌کند. در ترمینال خارجی نیز بیشتر پروازهای به مقاصد شهر جده عربستان انجام می‌شود. در هر دو ترمینال این فرودگاه امکانات رفاهی زیادی برای مسافران فراهم شده است. به طوری که هر ترمینال به صورت مجزا دارای سرویس بهداشتی، سالن انتظار، نمازخانه، کافی شاپ، رستوران، تاکسی و.. است. از این رو مسافران داخلی و خارجی به راحتی می‌توانند نیازهای خود را قبل از پرواز در این فرودگاه‌ها برآورد کنند.

اطلاعات فرودگاه اردبیل

 نام فرودگاه: Ardabil Airport

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: ۱۳۱۵ متر

فاصله فرودگاه تا مرکز شهر: ۱۷ کیلومتر

کد یاتا: ADU

کد ایکائو: OITL

ترمینال: ۲ ترمینال مجزا از یکدیگر

تماس با اطلاعات پرواز فرودگاه: داخل استان: ۱۹۹ – خارج استان: ۳۱۴۵۸۸۹۹-۰۴۵

آدرس فرودگاه اردبیل: میدان فاطمیون اردبیل، بلوار شهید دادمان به سمت نوچه ده و سلطان‌آباد

نشانی اینترنتی فرودگاه: https://ardabil.airport.ir/

سؤالات متداول

فرودگاه اردبیل کجاست؟

استان اردبیل،شهرستان اردبیل، بزرگراه شهید رحمان دادمان، خیابان فرودگاه، فرودگاه اردبیل

فرودگاه اردبیل به چه مقاصدی پرواز دارد؟

قیمت بلیط هواپیما اردبیل تهران چقدر است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم