H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
کلاس پروازی ایران ایر

کلاس پروازی ایران ایر

یلدا غیرتییلدا غیرتی
7 اسفند 1402

شرکت هواپیمایی ایران ایر، با ارائه کلاس‌های پروازی متنوع، امکان سفر با شرایط مختلف را برای مسافران فراهم کرده است. از کلاس اکونومی با قیمت مناسب تا کلاس هما یا فرست با خدمات لوکس و مجلل، هر مسافر می‌تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود، کلاس پروازی مورد نظر خود را در بهترین سایت خرید بلیط هواپیما انتخاب کند. در ادامه این نوشته به بررسی دقیق‌تر انواع کلاس پروازی ایران ایر، هواپیما اکونومی ایران ایر، فرست کلاس ایران ایر، تفاوت پرواز اکونومی و بیزینس ایران ایر و غیره می‌پردازیم.

کلاسهای پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایر چند نوع است؟

در رابطه با کلاس پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایر می‌توان گفت این ایرلاین هم‌زمان سه کلاس پروازی فرست کلاس، هما کلاس و اکونومی کلاس را برای مسافران خود ارائه می‌دهد. در واقع، فرست کلاس مخصوص پرواز های طولانی مدت بوده و خدمات ویژه‌ای برای مسافران در طول سفر ارائه می‌شود. هما کلاس با صندلی‌های جادار، فضای بیشتر و خدمات ویژه مانند سوار شدن زودتر و غذای باکیفیت، سفری لوکس و آسوده‌خاطر را برای شما رقم می‌زند. این در حالی است که در مقابل، کلاس اکونومی با صندلی‌های استاندارد و قیمت مناسب، انتخابی اقتصادی برای سفر شما خواهد بود.

شناسه‌های نرخی I, J, C مربوط به هما کلاس و شناسه‌های Y, L, N, M, Q, V مربوط به کلاس اکونومی هستند. در نظر داشته باشید که خدمات و شرایط انواع کلاس پروازی ایران ایر با توجه به مقصد و تاریخ حرکت متغیر است. مسافران هما کلاس می‌توانند در ایرلاینهای دیگر نیز از خدمات ویژهای برخوردار شوند.

جهت مطالعه بیشتر درباره خدمات و تاریخچه هواپیمایی ایران ایر مقاله معرفی هواپیمایی ایران ایر را مطالعه  کنید.

خدمات بیزینس کلاس ایران ایر چیست؟

یکی از کلاس های پروازی ایران ایر، کلاس بیزینس است. این کلاس، گامی فراتر از اکونومی کلاس، سفری آسوده و مجلل را برای شما به ارمغان می‌آورد. با وجود قیمت بالاتر از اکونومی و ارزان‌تر از فرست کلاس، بیزینس کلاس در ایرلاینهای ایرانی، کامل‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. این تمایز قیمت به دلیل خدمات قبل و حین پرواز مانند نوع صندلی، جایگاه، پذیرایی و غیره است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این کلاس پروازی می‌پردازیم.

مطالعه مقاله انواع کلاس های پروازی به شما کمک می کند با خدمات کلاس های پروازی مختلف بیشتر آشنا شوید.

 غذا و پذیرایی کلاس بیزینس ایران ایر

کیفیت پذیرایی و تنوع غذا‌ها، از دغدغه‌های اصلی مسافران در پرواز‌های طولانی است. در کلاس بیزینس ایران ایر، با ارائه منوی متنوعی از غذا‌های گرم و امکان انتخاب آزادانه، به سلیقه و نیازهای مختلف مسافران توجه شده است. سرو غذای هواپیما ایران ایر در ظروف مخصوص و با ظاهری زیبا، تجربه‌ای متفاوت از پذیرایی در پرواز را برای شما رقم می‌زند. علاوه بر تنوع غذا، امکان سفارش نوشیدنی‌های مختلف به تعداد دلخواه نیز وجود دارد.

ورود و خروج مسافران

با پرواز در کلاس بیزینس ایران ایر، از مزایای ورود و خروج سریعتر به هواپیما بهره‌مند شوید. در واقع، دیگر نیازی به معطل شدن در صف‌های طولانی مدت برای دریافت کارت پرواز یا تحویل چمدان نیست؛ همچنین ورود زودتر به هواپیما، فضای آرام و اختصاصی کابین بیزینس و پیاده شدن سریعتر پس از مسافران فرست کلاس، از دیگر تفاوت پرواز اکونومی و بیزینس ایران ایر است.

صندلی‌های کلاس بیزینس

در سفر خود با کلاس بیزینس ایران ایر، آسودگی و آرامش را به معنای واقعی تجربه می‌کنید. فضای خصوصی و مجزا این کلاس، به شما اطمینان می‌دهد که سفری راحت و بدون دغدغه خواهید داشت. صندلی‌های مبله باکیفیت و فضای نسبتاً بیشتر بین آن‌ها، حسی از آرامش و آسودگی را به شما هدیه می‌دهد.

همچنین قابلیت تنظیم صندلی‌ها در شرایط مختلف، برای شما امکان استراحت کامل را در طول سفر فراهم می‌کند؛ بنابراین از فضای دنج و خصوصی خود لذت ببرید و از خستگی سفر بکاهید.

میزان بار مجاز در کلاس پروازی ایران ایر

در نظر داشته باشید خدمات بیزینس کلاس ایران ایر به موارد قبلی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید در این کلاس، مقداری باری مجاز را با خود حمل کنید. در پرواز‌های داخلی بیزینس کلاس، می‌توانید تا 20 کیلوگرم بار و یک کیف دستی را با خود حمل کنید. این در حالی است که در پرواز‌های خارجی بیزینس کلاس، می‌توانید تا 45 کیلوگرم بار به همراه داشته باشید.

همچنین، ایران ایر قوانین حمل حیوانات با هواپیما را نیز به طور شفاف و دقیق تدوین کرده است. برای اطلاع از این قوانین و سایر خدمات و مزایای بیزینس کلاس، می‌توانید اطلاعات پرواز مربوطه را مطالعه نمایید.

آشنایی با کلاس پروازی فرست کلاس شرکت ایران ایر

یکی دیگر از انواع کلاس پروازی فرست کلاس ایران ایر است. با خرید بلیط فرست کلاس ایران ایر، آسودگی و راحتی را در طول پرواز به خود هدیه دهید. صندلی‌های مبله با فضای جلوی بیشتر، فضایی ایدهآل برای استراحت و ریلکسیشن شما در طول سفر فراهم می‌کنند. مزایای فرست کلاس ایران ایر به این مورد ختم نمی‌شود. شما می‌توانید در این سفر، زود‌تر از سایر مسافران سوار هواپیما شده و در پایان، سریع‌تر از بقیه افراد، پیاده شوید و بدون هیچ گونه معطلی، سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید.

خدمات و امکانات بیشتر، طبیعتاً قیمت بلیط فرست کلاس را نیز افزایش می‌دهد. برای اطلاع از تفاوت قیمت بلیطهای فرست کلاس و اکونومی ایران ایر و دریافت بلیط هواپیما ارزان می‌توانید به سایت های تیکت مراجعه کنید. 

برخی از مزایای پرواز با فرست کلاس ایران ایر عبارت‌اند از:

  • صندلی‌های تختخواب شو: شما می‌توانید در طول پرواز روی تخت‌ها دراز بکشید و استراحت کنید. این صندلی‌ها فضایی جادار و راحت را برای شما فراهم می‌کنند تا در طول پرواز خوابی آسوده داشته باشید.
  • منوی انتخابی غذا‌های لذیذ: غذا‌های فرست کلاس، توسط بهترین سرآشپز‌ها تهیه می‌شوند؛ بنابراین از بین غذا‌های مختلف، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.
  • دسترسی به سالن‌های فرست کلاس: سالن‌های مخصوص این کلاس، در فرودگاه‌ها مکانی عالی برای استراحت و کار قبل از پرواز هستند. در این سالن‌ها می‌توانید از امکانات مختلفی مانند Wi-Fi رایگان، غذا و نوشیدنی، و خدمات ماساژ استفاده کنید.
  • استفاده از خدمات تشریفات فرودگاهی: مسافران فرست کلاس می‌توانند از خدمات تشریفات فرودگاهی مانند استقبال در فرودگاه، حمل چمدان و گذر از گیتهای اختصاصی استفاده کنند.
  • ارائه پک بهداشتی شخصی: همچنین در کنار سرویسهای پذیرایی، پکیج بهداشتی و آرایشی، پتو و بالش ضدعفونی شده نیز به مسافران ارائه می‌شود.

بررسی کلاس اکونومی ایران ایر

هواپیما اکونومی ایران ایر، ارزان‌ترین کلاس پروازی این شرکت هواپیمایی است. این کلاس با وجود قیمت مناسب، خدمات و امکانات قابل قبولی را به مسافران ارائه می‌دهد. 

خدمات و امکانات ارائه شده در پرواز‌های اکونومی، با توجه به شرکت هواپیمایی و نوع سفر (داخلی یا خارجی) متغیر است. در پرواز‌های خارجی، پذیرایی و خدمات سرگرمی از سطح کیفی بالاتری برخوردارند. پذیرایی معمولاً شامل یک وعده غذای گرم و نوشیدنی‌های باکیفیت می‌شود. همچنین، امکاناتی نظیر تماشای تلویزیون، مطالعه روزنامه و مجله برای مسافران فراهم می‌گردد.

سوالات متداول

شرایط حمل بار در کلاس‌های مختلف پروازی ایران ایر چگونه است؟

میزان بار مجاز در هر کلاس پروازی متفاوت است. برای اطلاع از شرایط حمل بار در هر کلاس، می‌توانید به اطلاعات مربوط به بلیط، مراجعه کنید.

قیمت بلیط کلاس‌های مختلف پروازی ایران ایر چقدر است؟

کدام کلاس پروازی ایران ایر برای من مناسب‌تر است؟

آیا امکان تغییر یا کنسلی بلیط در کلاس‌های مختلف پروازی وجود دارد؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم