MILADکپی
رزرو بلیط پرواز از هر نقطه ایران به مشهد با تخفیف ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو بلیط هواپیما مشهد
MILADکپی
رزرو هتل با تخفیف 200 هزار تومانی ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو هتل های مشهد
پرواز بیزینس کلاس چیست؟

پرواز بیزینس کلاس چیست؟

نظر: 30

رزرو بلیط هواپیما مشهد

شرکت‌های هوایی خدماتی که در طول پرواز به مسافران ارائه می‌دهند را به سه دسته تقسیم می‌کنند که به هر دسته کلاس گفته می‌شود. همچنین بلیط هواپیما نیز در این سه کلاس عرضه می شود. کلاس اکونومی، فرست کلاس و بیزینس کلاس سه دسته مختلف از کلاس‌های پرواز شرکت‌های هواپیمایی هستند. در بیزینس کلاس یا کلاس تجاری خدمات و امکاناتی که به مشتریان ارائه می‌شود بیشتر و بهتر است. به همین دلیل مسافرانی که این کلاس پرواز را انتخاب می‌کنند در طول مسیر پرواز راحت‌تر هستند. کلاس تجاری برای مسافت‌های طولانی گزینه بسیار مناسبی است؛ زیر صندلی‌های هواپیما در این کلاس بزرگ‌تر و راحت‌تر هستند. همچنین خدماتی که پرسنل هواپیما به مسافران این کلاس ارائه می‌دهند بیشتر و بهتر از کلاس اکونومی است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این کلاس پرواز آشنا کنیم.

قیمت بلیط بیزینس کلاس

قیمت بلیط کلاس تجاری در مقایسه با بلیط کلاس اکونومی بیشتر است؛ زیرا در این کلاس خدمات و امکانات بهتری به مسافران ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت این کلاس در مقایسه با بلیط پرواز فرست کلاس کمتر است. نکته مهمی که باید هنگام خرید بلیط به آن توجه شود این است که قیمت بلیط پرواز بیزینس کلاس در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است. در زیر قیمت بلیط بیزینس کلاس چند شرکت هواپیمایی معروف داخلی را بررسی می‌کنیم.

بلیط بیزینس کلاس ماهان

ماهان یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی معروف است که پروازهای به مقاصد شهرهای داخلی و خارجی انجام می‌دهد. مسافران این ایرلاین می توانند برای مسافت‌های طولانی از کلاس تجاری آن استفاده کنند. در کلاس تجاری این هواپیما صندلی‌ها بزرگ‌تر و راحت‌تر هستند و وعده‌های غذایی که سرو می‌کنند بیشتر و متنوع‌تر است. قیمت بلیط این کلاس با توجه به خدماتی که ایرلاین ماهان ارائه می‌دهد بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. در کل بلیط‌های این ایرلاین به دلیل قیمت مناسب و تجربه کاری شرکت طرف‌داران بسیار زیادی دارد. قیمت بلیط این ایرلاین برای مقاصد داخلی بسته به مسافتی که طی می‌کند بین 3 الی 6 میلیون تومن است.

بلیط کلاس تجاری ایران‌ایر

ایران‌ایر یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی داخلی است که بلیط‌های آن از قیمت مناسبی برخوردار هستند. هما کلاس نام اختصاصی بیزینس کلاس در این شرکت هواپیمایی است. در کلاس تجاری ایرلاین ایران‌ایر خدمات بسیار متنوعی به مسافران ارائه می‌شود. قیمت بلیط‌های ایران‌ایر بسته به مسافت هوایی چیزی حدود 3 الی 7 میلون تومن است.

خرید بلیط بیزینس کلاس

راه‌های متنوعی برای خرید  بلیط بیزینس کلاس وجود دارد که یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها خرید بلیط از طریق سایت است. سایت های تیکت یکی از سایت‌های معروف و معتبر در این زمینه است که امکان خرید و رزرو انواع بلیط‌های هواپیمایی به مقاصد خارجی و داخلی را برای مسافران فراهم می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن با انتخاب مبدأ، مقصد و نوع کلاس پرواز بلیط هواپیمای خود را با پرداخت آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کنید. شما در این سایت می‌توانید قیمت بلیط کلاس تجاری را در ایرلاین‌های مختلف مقایسه و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

خدمات بیزینس کلاس

همانطور که به آن اشاره کردیم در پروازهای کلاس تجاری کیفیت خدمات و امکاناتی که به مسافران ارائه می‌شود بهتر و بیشتر از کلاس‌های اکونومی است. در این کلاس صندلی‌ها عریض‌تر و بزرگ‌تر هستند. به همین دلیل مسافران در طول پرواز احساس راحتی بیشتری می‌کنند و در طول مسیر کمتر خسته می‌شوند. وعده‌های غذایی که در این کلاس به مسافران داده می‌شود بیشتر و متنوع‌تر است. همچنین میزان باری که هر مسافر می‌تواند با خود به همراه داشته باشد در این کلاس بیشتر است. برای پروازهای خارجی میزان بار مجاز بیزینس کلاس بیشتر از بار مجاز پروازهای داخلی است. در این کلاس علاوه بر وعده‌های اصلی، انواع میان‌وعده و نوشیدنی‌ها نیز برای مسافران سرو می‌شود.

تفاوت بیزینس کلاس با سایر کلاس ها

تفاوت اصلی که بین کلاس های پرواز شرکت های هواپیمایی وجود دارد مربوط به خدمات و امکانات رفاهی است که در طول مسیر به مسافران ارائه می شود. کلاس اکونومی جزو کلاس های عادی است و کیفیت خدمات و امکاناتی که به مسافران ارائه می شود در حد معمولی است؛ اما در کلاس تجاری کیفیت خدمات و امکانات مانند وعده های غذایی، صندلی ها و.. از لحاظ کیفیت بهتر از کلاس اکونومی هستند. با این وجود کیفیت خدمات این کلاس در مقایسه با فرست کلاس پایین تر است. به عبارتی میتوانیم بگوییم که مسافران پرواز فرست کلاس جزو مهمان های VIP هواپیما هستند. این مسافران از امکانات بیشتر مانند صندلی های بزرگتر و راحت تر، پذیرایی سفارشی و.. برخوردار هستند.

استرداد بلیط بیزینس کلاس

شرایط کنسلی بلیط های هواپیمایی بعد از خرید بلیط و پرداخت هزینه آن به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل میتوانیم به ایرلاین مربوطه، زمان کنسلی و روش خرید و نوع بلیط سیستمی یا بلیط چارتری اشاره کنیم. در هر صورت اگر شما مایل به کنسل کردن پرواز باشید باید هزینه‌ای را به عنوان جریمه پرداخت کنید. این هزینه نیز بستگی به شرایطی دارد که بیان کردیم. لازم به ذکر است که شرایط کنسلی و استراداد بلیط بیزینس کلاسی که به روش سیستمی خریداری شده است آسان تر است. معمولا بلیط های سیسمتی در صورت کنسل شدن جریمه کمتری دارند و هزینه راحتر و سریع تر استرداد می شود. برای کنسل کردن بلیط، شما باید به سایتی که بلیط را خریداری کرده اید مراجعه کنید. در این سایت شما باید به بخش لغو درخواست یا کنسل کردن بلیط مراجعه کرده و با توجه به شرایط ذکر شده در آن سایت پرواز خود را کنسل کنید.

بار مجاز بیزینس کلاس

در کلاس تجاری میزان باری که مسافران می‌توانند با خود به همراه داشته باشند بیشتر از بار مجاز در کلاس‌های اکونومی است. میزان بار مجاز بسته به شرکت‌های هواپیمایی متفاوت است. با این وجود بیشتر ایرلاین‌ها قوانین مشابهی برای حمل بار دارند. به طور کلی در بیشتر ایرلاین‌های داخلی و خارجی بار مجاز این کلاس 25 الی 45 کیلوگرم است. علاوه بر این هر مسافر می‌تواند کیف یا ساک دستی به وزن 5 الی 7 کیلوگرم با خود به داخل کابین ببرد. در زیر میزان بار مجاز چند شرکت هواپیمایی معروف داخلی را بررسی می‌کنیم.

میزان بار مجاز کلاس تجاری ماهان 

بار مجاز بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ماهان تا سقف 45 کیلوگرم است. مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه اضافه بار، باری با وزن بیشتر از 45 کیلوگرم با خود حمل کنند.

میزان بار مجاز کلاس تجاری ایران‌ایر

محدودیت حمل بار در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای کلاس‌های تجاری نیز 45 کیلوگرم است. بیشتر از این میزان بار مشمول پرداخت اضافه بار خواهد شد.

میزان بار مجاز کلاس تجاری آسمان

میزان بار مجاز کلاس تجاری در شرکت هواپیمایی آسمان حدود 30 کیلوگرم است. 

 میزان بار مجاز کلاس تجاری کاسپین

میزان بار مجاز برای پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی کاسپین 30 کیلوگرم است. 

سوالات متداول شما درباره پرواز بیزینس کلاس 

پروازهای بیزینس کلاس چه تفاوتی با پروازهای کلاس اکونمی دارند ؟

پروازهای بیزینس کلاس نسبت به پروازهای اکونومی، سطح خدمات و تجهیزات بهتری را فراهم می‌کنند. مسافران بیزینس کلاس اغلب به صندلی‌های بزرگتر و راحت‌تر، فضای بیشتر برای پاها، سرویس‌های خوراکی و نوشیدنی با کیفیت بالا، سیستم‌های سرگرمی پیشرفته و... دسترسی دارند.

آیا هزینه بلیط پرواز بیزینس کلاس بیشتر از بلیت پروازهای اقتصادی است؟

چه خدماتی در پروازهای بیزینس کلاس ارائه می‌شود؟

آیا برای پروازهای بیزینس کلاس قوانین خاصی وجود دارد؟

رزرو هتل های مشهد

ثبت نظر

پربازدیدترین ها
mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

پرواز بیزینس کلاس چیست؟

mostPopularItem

نظر:

1402/10/25

بار مجاز هواپیمایی کیش ایر

mostPopularItem

نظر:1000

1402/10/03

اطلاعات پرواز فرودگاه ساری

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

میزان بار مجاز هواپیمایی معراج

mostPopularItem

نظر:

1402/12/27

خرید بلیط هواپیما با کارت کیشوندی