H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
پرواز فرست کلاس چیست؟

پرواز فرست کلاس چیست؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی
24 بهمن 1402

 بلیط هواپیمای فرست کلاس (First Class) بلیطی است که برای مسافرانی ارائه می‌شود که تمایل دارند در سفرهای هوایی خود تجربه‌ای لوکس و راحت داشته باشند. این کلاس پرواز بالاترین سطح خدمات را در سفرهای هوایی فراهم می‌کند. در این کلاس پروازی به مسافران امکانات و خدماتی ویژه از جمله صندلی‌های بزرگ و راحت، فضای بزرگ‌تر بین صندلی‌ها، خدمهٔ خصوصی، غذاهای با کیفیت بالا، نوشیدنی‌های رایگان،  تجهیزات سرگرمی و... ارائه می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما فرست کلاس توجه داشته باشید قیمت آن نسبت به کلاس‌های دیگر نسبتاً بالاتر است؛ اما امکانات و تجربه مسافران در این کلاس نیز به مراتب بهتر است. در ادامه قصد داریم شما را با خدمات و امکانات این کلاس پروازی بیشتر آشنا کنیم.

 خدمات و امکانات پرواز فرست کلاس

با توجه به گران قیمت بودن بلیط هواپیمای فرست کلاس امکانات و خدماتی که به مسافران در این کلاس پروازی ارائه می‌شود نیز بسیار متفاوت است. پروازهای فرست کلاس به عنوان یک گزینه لوکس و ویژه توسط ایرلاین‌های مختلف ارائه می‌شوند. این نوع پرواز به مسافرانی که تمایل دارند در سفرهای خود تجربه‌ای لذت بخش تر و راحت‌تر داشته باشند ارائه می‌شود.  کابین پرواز فرست کلاس به طور کلی، دارای طراحی بهتری نسبت به کلاس‌های دیگر است. کابین این کلاس فضای بزرگ‌تر بین صندلی‌ها، امکان تبدیل صندلی به تخت خواب و فضای شخصی بیشتری را به مسافران ارائه می‌دهد. صندلی‌های این کلاس دارای کیفیت و راحتی بالا هستند. آنها اغلب به صورت تبدیل‌پذیر قابل تبدیل به تخت خواب هستند و امکان تنظیمات مختلفی از جمله ماساژ، پایه‌های پا و فضای بزرگ‌تر برای استراحت در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

مسافران فرست کلاس از خدمه خصوصی بهره‌مند می‌شوند که به تمام نیازهای آنها پاسخ می‌دهند. از دیگر امکانات این کلاس پروازی می‌توانیم به غذاهای با کیفیت و متنوع اشاره کنیم. مسافران این بخش می‌توانند از انواع غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌های رایگان و.. استفاده کنند.

 تفاوت بلیط هواپیما فرست کلاس با سایر کلاس‌های پروازی

تفاوت اصلی فرست کلاس با پروازهای کلاس اکونومی یا بیزینس کلاس در امکانات و راحتی مسافران است. کلاس های اکونومی ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین کلاس پروازی هستند که امکانات ارائه شده در آنها در حد معمولی است و خدمات و امکانات چندان زیادی ندارند. در بیزینس کلاس امکاناتی مانند صندلی های راحت تر، فضای بیشتر برای استراحت و.. وجود دارد؛ اما امکانات و راحتی پروازهای فرست کلاس را ندارد. از لحاظ قیمت نیز فرست کلاس از قیمت بیشتری نسبت به سایر کلاس ها برخوردار است. 

نحوه خرید بلیط هواپیما فرست کلاس

خرید بلیط هواپیما فرست کلاس مانند بلیط های دیگر است و کار چندان سختی نیست. شما با مراجعه به سایت های تیکت میتوانید بعد از انتخاب مبدا و مقصد از بلیط های موجود بلیط فرست کلاس را انتخاب کنید. همچنین در سایت های دیگر نیز گزینه های برای انتخاب این کلاس پروازی وجود دارد. بعد از انتخاب مبدا و مقصد معمولا از شما خواسته می شود که کلاس پرواز را نیز انتخاب کنید. اگر گزینه فرست کلاس در بین کلاس های پروازی وجود داشت میتوانید آن را انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو پرواز، مقاله چگونه بلیط هواپیما رزرو کنیم را مطالعه نمایید.

قیمت بلیط هواپیما فرست کلاس

ایرلاین‌های مختلف در کلاس پروازی فرست کلاس امکانات و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. به همین دلیل نیز قیمت این کلاس پروازی در همه ایرلاین‌ها یکسان نیست و بسته به برخی از عوامل متفاوت است. از جمله عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیمای فرست کلاس می‌توانیم به مواردی مانند مسیر پرواز، داخلی یا خارجی بودن پرواز، شرکت هواپیمای ارائه دهنده پرواز و زمان رزرو بلیط اشاره کنیم. در سایت های تیکت امکان رزرو بلیط هواپیمای فرست کلاس برای پروازهای خارجی فراهم شده است. با مراجعه به این سایت شما می‌توانید بهترین بلیط‌ها را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. 

سؤالات متداول

تفاوت بلیط پرواز بیزینس با بلیط پرواز فرست کلاس در چیست؟

اولین تفاوتی که بین این دو کلاس پروازی وجود دارد قیمت بلیط آنها است. بلیط فرست کلاس معمولاً دو برابر بلیط بیزینس کلاس است.

معایب خرید بلیط پرواز فرست کلاس چیست؟

چه ایرلاین‌هایی بلیط First Class را ارائه می‌دهند؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم