بلیط هواپیما برای بانوان باردار

بلیط هواپیما برای بانوان باردار

یلدا غیرتییلدا غیرتی
26 اسفند 1402

اگر قصد سفر با هواپیما دارید و باردار هستید باید در رابطه با شرایط بلیط هواپیما برای بانوان باردار اطلاعات کافی کسب کنید. بلیط هواپیما برای این گروه از بانوان دارای قوانین و محدودیت‌های خاصی است. امکان تفاوت در قوانین و شرایط موجود برای این نوع بلیط‌ها در ایرلاین‌های مختلف وجود دارد، یکی از موارد مهم کلی در پرواز داخلی این است که سفر هوایی برای زنان در هفته 36ام بارداری به بعد کاملا ممنوع است. با توجه به میزان اهمیت موضوع خرید بلیط هواپیما برای بانوان در دوران حاملگی در ادامه به صورت کامل به بررسی آن می‌پردازیم.   

خرید بلیط هواپیما برای زن باردار چه شرایطی دارد؟ 

شرایط خرید بلیط هواپیما برای زنان باردار نسبت به شرکت هواپیمایی متفاوت است و هر یک از ایرلاین‌ها متناسب با قوانینی که دارند و مدارک مورد نیاز امکان خرید بلیط از آن‌ها وجود دارد. به طور کلی اگر شما در هفته 35ام یا کمتر بارداری باشید با مجوز پزشک به راحتی می‌توانید سفر هوایی داشته باشید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو پرواز، مقاله چگونه بلیط هواپیما رزرو کنیم را مطالعه نمایید.

قوانین شرکت های هواپیمایی برای بلیط هواپیما زنان باردار 

شرایط خرید بلیط هواپیما برای بانوان باردار در شرکت‌های هواپیمایی وابسته به عوامل مختلفی است. از این عوامل باید به سن بارداری، نوبت بارداری، طول پرواز و گواهی پزشکی اشاره کنیم. مدت زمان پرواز وابسته به شرکت هواپیمایی به تنهایی دارای قوانین مختلفی است.

شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، کیش ایر، ایرلاین تابان، قشم ایر، هواپیمایی آسمان و دیگر ایرلاین‌های پروازی در داخل کشور قوانین یکسانی برای سفر بانوان باردار دارند. در تمامی این شرکت‌ها امکان سفر هوایی با مدت زمان کمتر از 2 ساعت برای مادران با بارداری اول و مدت زمان کمتر از 32 هفته امکان پذیر است. بر اساس قوانین موجود در پروازهای بیشتر دو ساعت تنها مادران با کمتر از 28 هفته باردار بودن امکان سفر دارند. توجه داشته باشید که هر دو مورد در صورتی امکان پذیر هستند که مادر بارداری اول خود را داشته باشد. 

چنانچه بارداری دوم به بعد باشد، سفر با هواپیما تنها تا هفته 28ام بارداری امکان پذیر است. برای سفرهای هوایی با هر شرکت هواپیمایی باید از پزشک متخصص خود مجوز کتبی دارای ضمانت کمتر از 72 ساعت دریافت کنید. 

قوانین ایرلاین های خارجی برای خرید بلیط زنان باردار 

قوانین برای زنان باردار در سفر با هواپیما با ایرلاین‌های خارجی در هر شرکت هواپیمایی متفاوت است و کمتر قانون مشابهی را شما در این شرکت‌ها می‌توانید مشاهده کنید. به طور کلی تمامی شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرواز برای بانوان بالای 36 هفته را ممنوع کرده‌اند. این مورد تنها قانون کاملا مشترک بین کلیه شرکت‌ها است و سایر قوانین متفاوت هستند. یکی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی ترکیش ایرلاینز است. این شرکت مانند سایر ایرلاین‌ها قوانینی دارند.

زنان باردار برای تهیه بلیط از این ایرلاین باید فرم مربوطه را تهیه کنند و پزشک متخصصشان در آن درج کند که دلیلی برای عدم اجازه پرواز وجود ندارد و از تاریخ ثبت این فرم نباید بیشتر از 7 روز گذشته باشد. ایرلاین ترکیش برای زنان باردار چند قلو تنها تا هفته 31ام بارداری اجازه پرواز می‌دهد. 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما برای زنان باردار کی است؟ 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در دوره بارداری بازه میانی آن است. همانطور که مطلع هستید دوره بارداری به سه بازه سه ماه اول، سه ماه دوم و سه ماه سوم تقسیم بندی می‌شود. سه ماه دوم بهترین زمان برای پرواز است؛ زیرا ماه‌های ابتدایی و پایانی بارداری خطرات زیادی سلامت مادر و جنین را تهدید می‌کند. 

بررسی نکات لازم برای رزرو بلیط هواپیما برای زنان باردار 

زنان باردار برای رزرو بلیط هواپیما باید نکاتی را در نظر بگیرند. این نکات به صورت مجزا برای قبل، حین و بعد از سفر هستند. پیش از سفر باید برنامه دقیقی برای سفر به نسبت زمان بارداری تنظیم کنید، با پزشکتان ملاقات داشته باشید و کلیه قوانین را مطالعه نمایید. برای سفر یک صندلی راحت انتخاب نمایید، صندلی‌های کنار راهرو راحتی مناسبی دارند. در طی پرواز گاهی بلند شوید و کمی قدم بزنید. علاوه بر این موارد آب کافی میل کنید و به اندازه کافی غذا بخورید. فراموش نکنید که آرامش خود را به طور کامل حفظ کنید. 

قوانین منع سفر در دوران بارداری چیست؟ 

قوانینی وجود دارد که بر اساس آن مدت زمان بارداری مهم نیست و تفاوتی ندارد که در هفته چندم بارداری باشید. در موارد زیر سفر هوایی برای بانوان باردار به طور کلی کنسل است:

  • پارگی زودتر از موعد کیسه آب همراه با خروج مایع آمینوتیک از دهانه رحم
  • وجود علائمی از سقط جنین اعم از درد، خونریزی شدید یا گرفتگی عضلات در مادر 
  • نارسایی دهانه رحم 
  • بیماری پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری

وجود تنها یکی از این علائم باعث منع سفر هوایی بانوان باردار می‌شود؛ چنانچه هر یک از این علائم را دارید برای حفظ سلامتی خود و جنین بهتر است سفر با هواپیما نداشته باشید. 

مواردی که برخی ایرلاین ها در صورت مشاهده آن اجازه پرواز به خانم باردار نمی دهند؟

در صورت وجود موارد زیر در شخص باردار اجازه پرواز در برخی از ایرلاین‌ها داده نمی‌شود:

  • سابقه بارداری خارج از رحم
  • سابقه سقط جنین
  • وجود مشکلاتی برای جفت همچون جفت سرراهی و غیره
  • بیمارهای مزمن اعم از فشار خون یا دیابت
  • سابقه ایجاد لخته خود در خانم باردار

توجه داشته باشید که موارد بالا در همه ایرلاین‌ها صادق نیست و تنها در برخی از آن‌ها این موضوعات باعث کنسلی پرواز بانوان باردار می‌شود. توجه داشته باشید که کلیه شرایط گفته شده به نوع پرواز بستگی ندارند؛ برای مثال بلیط هواپیما ارزان با گران‌ترین پروازها در شرایط و قوانین متفاوت نیستند و تفاوت‌های موجود تنها ناشی از شرکت هواپیمایی است. 

سوالات متداول 

خرید بلیط هواپیما برای زنان باردار تا چه سنی بدون نیاز به تایید پزشک انجام می شود؟

در بیشتر ایرلاین‌ها خرید بلیط هواپیما برای زنان باردار با زمان بارداری کمتر از 28 هفته مجاز است. 

چه شرایطی باعث خواهد شد زن باردار نتواند سوار هواپیما شود؟

بهترین زمان سفر هوایی برای زنان باردار در چه بازه‌ای از حاملگی است؟

زنان باردار در طی پرواز چه کارهایی باید انجام دهند؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم