H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
کنسلی بلیط هواپیما ایران ایرتور

کنسلی بلیط هواپیما ایران ایرتور

یلدا غیرتییلدا غیرتی
15 بهمن 1402

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یکی از ایرلاین‌های داخلی فعال است که به برخی از شهرهای داخلی و خارجی پروازهای به صورت رفت و برگشتی دارد. در صورتی که بلیط این ایرلاین را خریداری کرده‌اید می‌توانید با مراجعه به سایت ایرلاین یا سایتی که از آن خرید کرده‌اید بلیط خود را کنسل کنید. برای کنسل کردن بلیط ایرلاین ایران ایرتور هزینه‌ای را به عنوان جریمه از شما کسر می‌کند.

 جریمه کنسل کردن بستگی به عوامل مختلفی مانند بلیط داخلی و خارجی، نوع بلیط هواپیما (سیستمی یا چارتری)، کلاس پروازی و زمان باقی مانده تا پرواز دارد. بعد از محاسبه جریمه و کسر آن باقی مانده قیمت بلیط به حساب شما واریز می‌شود. در صورتی که از سایت های تیکت خرید کرده‌اید می‌توانید با پشتیبانی این سایت تماس بگیرید یا به بخش کنسل کردن بلیط در سایت مراجعه کنید. در ادامه شما را با قوانین کنسلی بلیط هواپیما این ایرلاین بیشتر آشنا می‌کنیم.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور برای کنسل کردن بلیط های هواپیما قوانین و مقررات خاصی دارد. از این رو افرادی که قصد کنسل کردن پرواز خود را دارند ابتدا باید با این قوانین و مقررات آشنا شوند. لازم به ذکر است که جریمه لغو بلیط این ایرلاین به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار داخلی یا خارجی بودن پرواز است. در پروازهای خارجی جریمه کنسل کردن به مراتب بیشتر از پروازهای داخلی است. با این وجود در هر دو پرواز جریمه کنسل کردن با توجه به زمان باقی مانده تا پرواز محاسبه می شود. 

شرایط کنسلی بلیط‌های داخلی ایران ایرتور

در صورتی که بلیط پرواز داخلی ایرلاین ایران ایرتور را خریداری کرده‌اید باید به این نکته توجه داشته باشید که جریمه کنسل کردن بستگی به زمان باقی مانده تا پرواز و کلاس پروازی دارد. به طور کلی هزینه کنسلی بلیط هواپیما در پروازهای داخلی این ایرلاین به صورت زیر محاسبه می شود.

  • جریمه جاماندن از پرواز: 80 درصد قیمت بلیط 
  • جریمه کنسل کردن بلیط از ساعت 12 روز قبل از پرواز تا 5 ساعت باقی مانده به پرواز:70 درصد قیمت بلیط
  • جریمه کنسل کردن بلیط تا قبل از 12 ظهر یک روز مانده به پرواز: 40 درصد قیمت بلیط 
  • جریمه کنسل کردن بلیط تا قبل از ساعت 12 ظهر 3 روز مانده به پرواز: 30 درصد قیمت بلیط

شرایط کنسلی بلیط‌های خارجی ایران ایرتور

شرایط کنسل کردن پروازهای خارجی ایرلاین ایران ایرتور نیز مانند پروازهای داخلی است. یعنی جریمه کنسل کردن پروازهای خارجی نیز بستگی به زمان باقی مانده تا پرواز دارد. از این رو افرادی که قصد کنسل کردن بلیط خود را دارند باید در اولین فرصت اقدامات لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که درصد جریمه کنسل کردن بلیط پروازهای خارجی بیشتر از پروازهای داخلی است. به طور کلی جریمه کنسل کردن پروازهای خارجی به صورت زیر محاسبه می شود.

  • جریمه جاماندن از پرواز: 90 درصد قیمت بلیط 
  • جریمه کنسل کردن بلیط از ساعت 12 روز قبل از پرواز تا 8 ساعت باقی مانده به پرواز:80 درصد قیمت بلیط
  • جریمه کنسل کردن بلیط تا قبل از 12 ظهر یک روز مانده به پرواز: 70 درصد قیمت بلیط 
  • جریمه کنسل کردن بلیط تا قبل از ساعت 12 ظهر 3 روز مانده به پرواز: 40 درصد قیمت بلیط

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی ایران ایرتور

در صورتی که بلیط هواپیما سیستمی خریداری کرده اید می‌توانید به راحتی برای کنسل کردن آن اقدام کنید. برای این کار کافی است که به بخش کنسل کردن یا استرداد بلیط در سایتی که بلیط را خریداری کرده‌اید مراجعه کنید. در سایت" های تیکت" شما به آسانی خرید کردن بلیط می‌توانید آن را کنسل کنید. لازم به ذکر است که برای کنسل کردن بلیط‌های سیستمی مقداری هزینه به عنوان جریمه از شما کسر می‌شود و باقی هزینه بلیط به حساب شما واریز می‌شود. جریمه کنسل کردن بلیط‌های سیستمی نیز به عوامل مختلفی مانند زمان باقی مانده تا پرواز، کلاس پروازی و داخلی یا خارجی بودن بلیط دارد. 

لغو و استرداد بلیط چارتر ایران ایرتور

بلیط چارتری بیشتر با عنوان بلیط های لحظه آخری به فروش می رسند. به همین دلیل نیز فرصتی برای لغو و کنسل کردن آن ها وجود ندارد. از این رو در صورتی که شما بلط چارتری خریداری کرده‌اید باید به این نکته توجه کنید که امکان لغو و کنسل کردن آن با استرداد هزینه وجود ندارد. در صورتی که پرواز خود را کنسل کنید تمام هزینه بلیط شما به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که برخی از شرکت های چارتر کننده در موارد خاصی ممکن است امکان لغو و کنسل کردن بلیط را برای مسافران خود فراهم کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید بلیط از شرایط کنسل کردن آن مطمئن شوید.

استرداد بلیط هواپیما اکونومی ایران ایرتور

همانطور که به آن اشاره کردیم کلاس های پروازی تاثیر بسیار زیادی روی جریمه کنسل کردن بلیط هواپیمای ایران ایرتور دارند. به طوری که بلیط های کلاس اکونومی با توجه به نرخ کلاس جریمه متفاوتی برای کنسل کردن دارند. در زیر شما را با جریمه انواع کلاس های نرخی اکونومی آشنا می کنیم.

جاماندن از پرواز

از ساعت 12 روز قبل از پرواز تا 5 ساعت مانده به پرواز

قبل از ساعت 12 ظهریک روز مانده به پرواز

قبل از ساعت 12 ظهر 3 روز مانده به پرواز

کلاس نرخی اکونومی

80%

70%

40%

30%

V

70%

60%

40%

30%

M

60%

50%

40%

30%

H

50%

40%

30%

20%

Y

استرداد بلیط هواپیما بیزینس ایران ایرتور

هزینه استرداد بلیط هواپیما بیزینس کلاس کمتر از کلاس اکونومی است. به طوری که جریمه کنسل کردن پرواز بیزینس کلاس بسته به زمان باقی مانده تا پرواز به صورت زیر است.

  • جریمه جاماندن از پرواز: 50%
  • جریمه کنسل کردن بلیط از ساعت 12 روز قبل از پرواز تا 5 ساعت مانده به پرواز:40%
  • جریمه کنسل کردن بلیط قبل از ساعت 12 ظهر یک روز مانده به پرواز     :30%
  • جریمه کنسل کردن بلیط قبل از ساعت 12 ظهر 3 روز مانده به پرواز:20%

سؤالات متداول

آیا امکان کنسل کردن بلیط چارتر در ایرلاین ایران ایرتور وجود دارد؟

از آنجایی که بلیط‌های چارتری به صورت بلیط‌های لحظه آخر به فروش می‌رسند امکان لغو و کنسل کردن آنها در بیشتر موارد وجود ندارد. با این وجود برخی از شرکت‌های چارترکننده ممکن است در شرایط خاصی این امکان را به مسافران خود بدهند.

آیا شرایط کنسل کردن بلیط‌های پرواز داخلی و خارجی باهم متفاوت است؟

برای کنسل کردن بلیط هواپیمای ایران ایرتور باید به کجا مراجعه کنیم؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم