راهنمای رفتن به فرودگاه مهرآباد با مترو

راهنمای رفتن به فرودگاه مهرآباد با مترو

فرزانه یوسفیفرزانه یوسفی
17 خرداد 1403

برای رفتن به فرودگاه مهرآباد با مترو در ابتدا باید ترمینال مقصد را مشخص نمایید زیرا این فرودگاه دارای ترمینال‌های متفاوتی است که هر کدام از آن‌ها برای پروازهای داخلی و خارجی طراحی شده‌اند. یکی از راحت ترین روش‌های رفتن به فرودگاه مهرآباد، استفاده از مترو است که شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به پرواز خود دسترسی داشته باشید. و احتمال جا ماندن از پرواز را پایین بیاورید.

اگر  بلیط هواپیما خود را رزرو کرده اید، برای رفتن به فرودگاه می‌توانید از 7 خط مترو از نقاط مختلف تهران استفاده نمایید و هم‌چنین بهتر است بدانید که خط 4 و 5 مترو به عنوان کوتاه‌ترین و سرراست‌ترین مسیر رسیدن به فرودگاه مهرآباد می‌باشد. ما در سایت های­‌تیکت یک راهنمایی کامل برای شما آورده‌ایم که در ادامه به بررسی کامل آن می‌پردازیم:

مطالعه بیشتر: راهنمای ترمینال های فرودگاه مهرآباد

استفاده از خط 1 مترو برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد

خط 1 که با رنگ قرمز بر روی نقشه مشخص شده است یکی از طولانی‌ترین و پرترددترین خط مترو در تهران می‌باشد که این خط شمالی جنوبی در شمال تهران از ایستگاه تجریش شروع شده و تا جنوب تهران به ایستگاه کهریزک ختم می‌شود؛ بنابراین برای رفتن به فرودگاه مهرآباد با استفاده از خط 1 از دو مبدا شمال و جنوب تهران در ابتدا باید خود را به ایستگاه دروازه دولت (خط زرد رنگ) برسانید.

برای رفتن به ایستگاه دروازه دولت از شمال تهران با استفاده از خط 1 مترو از مسیرهای تجریش، قیطریه، شهید صدر، قلهک، دکتر شریعتی، میرداماد، شهید حقانی، شهید همت، مصلای امام خمینی، شهید بهشتی، شهید مفتح، شهدای هفتم تیر و در نهایت از ایستگاه طالقانی عبور می‌کند.

و هم‌چنین برای رفتن به ایستگاه دروازه دولت از جنوب تهران با استفاده از خط 1 مترو از مسیرهای کهریزک، حرم امام خمینی، شاهد-باقرشهر، پالایشگاه، شهر ری، جوانمرد قصاب، علی‌آباد، شهید بخارایی، پایانه‌ی جنوب، شوش، میدان محمدیه، خیام، پانزده خرداد، امام خمینی یا سعدی عبور می‌کند. وقتی که به ایستگاه دروازه دولت رسیدید باید از مترو پیاده شده و خود را به مسیر 4 مترو (خط زرد رنگ) برسانید، بعد از عبور از ایستگاه ارم سبز به ایستگاه بیمه خواهید رسید که با سوار شدن در خط فرعی بیمه در نهایت به ایستگاه مهرآباد خواهید رسید.

استفاده از خط 2 مترو برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد

یکی دیگر از مسیرهایی که برای رفتن به فرودگاه مهرآباد می‌توانیم استفاده کنیم خط 2 می‌باشد که این خط در روی نقشه با آبی پررنگ نشان داده شده است و به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد تهران منطقه‌ی غرب و شرق را به هم متصل می‌نماید.

برای رفتن به فرودگاه مهرآباد با استفاده از مسیر 2 در ابتدا باید به ایستگاه دروازه شمیران (محل تقاطع آبی پررنگ و زرد) از مسیر فرهنگسرا مترو از ایستگاه‌های تهران پارس، شهید باقری، دانشگاه علم و صنعت، سرسبز، جانبازان، فدک، سبلان، شهید مدنی و ایستگاه امام حسین عبور می‌کند. بعد از رسیدن به این ایستگاه به سمت ایستگاه ارم سبز حرکت کرده و در ایستگاه بیمه از مترو پیاده شوید و سپس با تعویض یک خط به فرودگاه مهرآباد بروید.

در صورت تغییر مسیر خود را ایستگاه شادمان، به سمت ایستگاه ارم سبز حرکت کرده و بعد از عبور از ایستگاه‌های دکتر حبیب‌الله، استاد معین و میدان آزادی به ایستگاه بیمه برسید.

استفاده از خط 3 مترو برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد

سومین مسیر برای رفتن به فرودگاه مهرآباد استفاده از خط 3 مترو می‌باشد این مسیر در روی نقشه با آبی کم رنگ نشان داده شده است و از ایستگاه قائم شمال تهران شروع و به ایستگاه آزادگان جنوب تهران ختم می‌شود. برای رفتن به قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه (مهرآباد) در ابتدا باید از ایستگاه آزادگان با عبور از مسیرهای نعمت‌آباد، عبدل‌آباد، شهرک شریعتی، زمزم، جوادیه، راه‌آهن، مهدیه و منیریه به ایستگاه تئاتر رفته و سپس در ایستگاه ارم سبز خط مترو خود را تعویض نمایید و در پایانه بیمه پیاده شده و از آن جا به فرودگاه مهرآباد بروید.

اگر از سمت شمال تهران به مهرآباد می‌روید باید از ایستگاه‌های زیر عبور کنید:

  • شهید محلاتی
  • اقدسیه
  • نوبنیاد
  • حسین‌آباد
  • میدان هروی
  • شهید زین‌الدین
  • خواجه عبدالله انصاری
  • شهید صیاد شیرازی
  • شهید قدوسی
  • سهروردی
  • شهید بهشتی
  • میرزای شیرازی
  • میدان جهاد
  • میدان حضرت ولی‌عصر

استفاده از خط 4 مترو برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد

خط 4 مترو که یکی از سرراست‌ترین و هم‌چنین پرترددترین خط مترو می‌باشد با رنگ زرد در نقشه نشان داده شده است. این مسیر از پایانه شهید کلاهدوز شروع شده و به ایستگاه ارم سبز می‌رسد. برای رفتن به فرودگاه مهرآباد از ایستگاه ارم سبز فقط از دو ایستگاه شهرک اکباتان و ایستگاه بیمه باید عبور نمایید و در صورت رفتن به فرودگاه از منطقه‌ی شرق تهران و پایانه شهید کلاهدوز تا ایستگاه بیمه و خط انشعابی فرودگاه مهرآباد باید از مسیرهای نیروی هوایی، نبرد، پیروزی، ابن‌سینا، میدان شهدا، دروازه شمیران، دروازه دولت، فردوسی، تئاتر شهر، میدان انقلاب اسلامی، توحید، شادمان، دکتر حبیب‌الله، استاد معین، میدان آزادی عبور کنید.

استفاده از خط 5 مترو برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد

خط 5 مترو که یکی از قدیمی‌ترین و هم‌چنین کوتاه‌ترین مسیر برای رفتن به فرودگاه مهرآباد می‌باشد با رنگ سبز در روی نقشه نشان داده شده است. این خط از ایستگاه هشتگرد شروع شده و تا ایستگاه ارم سبز امتداد می‌یابد. برای رفتن به فرودگاه مهرآباد با استفاده از خط 5 باید از ایستگاه گلشهر سوار مترو شده و با عبور از ایستگاه‌های محمدشهر، کرج، اتمسفر، گرم دره، وردآورد، ایران خودرو، چیتگر، ورزشگاه آزادی عبور کرده و بعد از رسیدن به ایستگاه ارم سبز از مترو پیاده شده و به سوی پایانه شهید کلاهدوز حرکت نمایید و سپس بعد از رسیدن به ایستگاه بیمه به سمت خط فرعی فرودگاه مهرآباد بروید.

استفاده از خط 6 مترو برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد

خط 6 مترو که با رنگ صورتی در روی نقشه نشان داده شده است پایانه شهید ستاری را در شمال غرب به پایانه دولت آباد جنوب شهر متصل می‌کند.

برای رفتن به فرودگاه مهرآباد با استفاده از 6 از جنوب شهر تهران، باید در ایستگاه میدان شهدا سوار مترو شده و سپس مسیر خود را به سمت ایستگاه ارم سبز تعویض نمایید؛ و هم‌چنین برای رفتن به فرودگاه مهرآباد از شمال تهران باید در ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس سوار مترو شده و برای رسیدن به ایستگاه توحید از ایستگاه‌های میدان حضرت ولی‌عصر به سمت تئاتر شهر، شهدای هفتم تیر به طرف دروازه دولت یا امام حسین به سمت دروازه شمیران عبور کرده و سپس خط مترو خود را تعویض نمایید و به سمت ایستگاه ارم سبز و در نهایت خود را به ایستگاه بیمه برسانید.

استفاده از خط 7 مترو برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد

خط 7 مترو به عنوان جدیدترین خط متروی تهران با رنگ بنفش در روی نقشه نشان داده شده است و از پایانه میدان صنعت شروع شده و به پایانه بسیج ختم می‌شود. برای رفتن به فرودگاه مهرآباد از طریق این خط باید به ایستگاه توحید رفته و سپس به سمت ایستگاه ارم سبز و بیمه حرکت نمایید.

جمع بندی مطالب مربوط به رفتن به فرودگاه مهرآباد با مترو

برای رفتن به فرودگاه مهرآباد بهترین روش استفاده از مترو می باشد. با استفاده از خط های مترو (خط 1 تا 7) که به فرودگاه مهرآباد منتهی می‌شوند می‌توانید بدون هیچ دردسری و در سریع‌ترین زمان ممکن به فرودگاه مهرآباد برسید. بسیاری از افراد در مسیر پیچ‌وخم مترو دچار سردرگمی شده و مسیر خود را گم می‌کنند. ما در قسمت بالا مسیرهای رفتن به فرودگاه را استفاده از خط‌های مترو برای شما توضیح داده‌ایم تا در رفتن به فرودگاه مشکلی نداشته و از بهترین مسیر ممکن به پرواز خود برسید.

مطالعه بیشتر: هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد و امام خمینی

سوالات پر تکرار در مورد رفتن به فرودگاه مهرآباد با مترو

مترو به کدام یک از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد دسترسی دارد؟

مترو فقط به پایانه‌های 1 و 2 فرودگاه مهرآباد دسترسی دارد؛ و برای رفتن به ترمینال‌های دیگر باید در ایستگاه بیمه از مترو پیاده شده و با استفاده از تاکسی یا اتوبوس خود را به ترمینال موردنظر برسانید.

کوتاه‌ترین مسیر خط مترو برای رفتن به فرودگاه مهرآباد کدام است؟

فرودگاه مهرآباد دارای چند ترمینال می‌باشد؟

فرزانه یوسفیفرزانه یوسفی

فرزانه یوسفی کارشناس تولید محتوا، با بیش از 5 سال تجربه در حوزه گردشگری و نگارش مقاله هستم و مسیر خودم را در بهبود و ارتقای محتوای با کیفیت در این حوزه جستجو میکنم. در دنیای کلمات شما را به همسفری دعوت میکنم.

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم