MILADکپی
رزرو بلیط پرواز از هر نقطه ایران به مشهد با تخفیف ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو بلیط هواپیما مشهد
MILADکپی
رزرو هتل با تخفیف 200 هزار تومانی ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو هتل های مشهد
در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

نظر: 30

رزرو بلیط هواپیما مشهد

جا ماندن از پرواز یک اتفاق تلخ است که بارها برای افراد زیادی اتفاق افتاده است. اگر شما هم به هر دلیلی از پرواز خود جا مانده اید برای جبران هزینه پرواز یا خسارت‌های دیگر می‌توانید چندین راهکار را امتحان کنید. اولین کاری که شما می‌توانید انجام دهید تماس با مرجع صادر کننده بلیط هواپیما است. با آنها تماس بگیرید و در مورد حقوق خود با آنها صحبت کنید.

 در صورتی که بلیط هواپیمای شما از نوع سیستمی باشد ممکن است مقداری از هزینه بلیط به شما برگردانده شود. همچنین در صورت رزور بلیط هتل در مقصد حتماً با هتل تماس بگیرید و از آنها بخواهید اتاق شما را لغو کنند یا آن را برای روزهای آینده نگه دارند. لازم به ذکر است اگر شما در دسته مسافران نوشو قرار دارید می‌توانید درخواست رزور بلیط جایگزین برای پرواز در ساعات یا روزهای آینده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با حقوق مسافران جا مانده از پرواز آشنا کنیم. 

حقوق مسافر در صورت جاماندن از پرواز

حقوق مسافران جا مانده از پرواز بر اساس دسته‌بندی مسافر نوشو و مسافر نوگو ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. در ادامه به توضیح حقوق هر یک از این دسته‌بندی‌ها می‌پردازیم.

مسافر نوشو | no show

مسافران نوشو به افرادی اطلاق می‌شود که کارت پرواز نگرفته و در حمل پرواز حاضر نشده‌اند. در این مورد اغلب شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهند تا مسافر بلیط خود را تغییر داده و یا هزینه  آن را دریافت کنند. این حقوق ممکن است شامل امکان تغییر تاریخ پرواز، دریافت مبلغ وجه بلیط یا دریافت کوپن سفر برای استفاده در آینده باشد.

مسافر نوگو | no go

مسافران نوگو به افرادی اطلاق می‌شود که کارت پرواز گرفته  اما به دلایلی نتوانسته‌اند از پرواز استفاده کنند و در نتیجه از پرواز جا مانده‌اند. در این مورد، حقوق مسافران نوگو می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

- تغییر تاریخ پرواز: برخی شرکت‌های هواپیمایی به مسافران نوگو اجازه می‌دهند تا بلیط خود را بدون پرداخت هزینه اضافی به تاریخ دیگری تغییر دهند.

- بلیط جایگزین: در برخی موارد شرکت هواپیمایی به مسافران نوگو بلیط جایگزین می‌دهد. این می‌تواند شامل بلیط رایگان برای پرواز بعدی یا تخفیفی برای پروازهای آینده باشد.

مهم است بدانید که حقوق مسافران جا مانده ممکن است بین شرکت‌های هواپیمایی مختلف، قوانین مختلفی داشته باشد. همچنین توصیه می‌شود برای اطلاعات دقیق‌تر و راهنمایی‌های لازم با پشتیبانی سایت"های تیکت" تماس بگیرید و با کارشناس پرواز آن مشورت کنید.

قوانین بلیط‌های سیستمی برای جا ماندن از پرواز

پرواز سیستمی صرفا قیمت مصوب از قبل تعیین شده دارند. در صورتی که مسافران با بلیط سیستمی از پرواز جا ماندند، می‌توانند با شرکت هواپیمایی یا مرجعی که بلیط را صادر کرده است تماس بگیرند و درخواست کنسلی نوشو دهند. با اطلاع دادن جا ماندن از پرواز به شرکت هواپیمایی، آن‌ها به طور سریع درخواست کنسلی بلیط را ارسال می‌کنند. این اقدام به معنای لغو بلیط و عودت مبلغ پرداختی است.

شرایط جریمه مسافر نوشو

در صورتی که مسافران جامانده از پرواز در دسته مسافران نوشو قرار دارند می‌توانند مقداری از هزینه بلیط خود را دریافت کنند. معمولاً شرکت‌های هواپیمایی تمام هزینه بلیط را به مسافران جامانده از پرواز عودت نمی‌دهند. بیشتر شرکت‌ها مبلغی را به عنوان جریمه در نظر می‌گیرند. مقدار جریمه مسافر نوشو به عواملی مانند نوع بلیط، شرکت هواپیمایی و.. بستیگی دارد.

قوانین بلیط‌های چارتری برای جا ماندن از پرواز

بلیط‌ چارتر دارای قوانین و مقررات خاصی هستند که باید قبل از خرید بلیط آن‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در بلیط‌های چارتر، اغلب شرایط کنسلی و تغییر بلیط‌ها سفت و سخت‌تر از بلیط‌های سیستمی است و ممکن است امکان کنسلی نوشویی وجود نداشته باشد.

 اگر قبلاً بلیط را خریداری کرده‌اید با آژانس هواپیمایی مربوطه تماس بگیرید و موضوع را با آنها مطرح کنید تا بتوانید اطلاعات دقیق‌تری درباره امکانات کنسلی و تغییر بلیط‌ها دریافت کنید. در صورتی که بلیط خریداری شده از سایت "های تیکت" است، می‌توانید با تیم پشتیبانی آن تماس بگیرید و موضوع را با آنها مطرح کنید. تیم پشتیبانی اقدامات لازم جهت پیگیری شرایط لغو پرواز از شرکت چارترکننده را انجام می‌دهند.

جا ماندن از پروازهای خارجی 

جا ماندن از پروازهای خارجی دردسرهای زیادی را برای مسافران به همراه دارد. با این وجود گاهی ممکن است افرادی به دلایل خاصی از پرواز خود جا بمانند. در این شرایط بهترین کار اطلاع دادن به مرجع صادر کننده بلیط است. در صورتی که بلیط هواپیما را از سایت‌های آنلاین مانند " های تیکت" خریداری کرده اید به راحتی می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با تیم پشتیبانی آنها تماس بگیرید و اطلاعات لازم جهت لغو یا جایگزین کردن پرواز را دریافت کنید. 

جا ماندن از پروازهای ترانزیت

پرواز ترانزیت یا پرواز دو‌مسیره  وضعیتی است که در آن مسافر برای رسیدن به مقصد نهایی خود از دو یا چند پرواز استفاده می‌کند. در این حالت مسافر از یک فرودگاه مبدأ پروازی را به یک فرودگاه ترانزیتی (میانی) انتخاب می‌کند و سپس از آن فرودگاه به فرودگاه مقصد نهایی خود پرواز می‌کند.

 جاماندن از این نوع پروازها دردسرهای بسیار زیادی برای مسافران به همراه دارد. در این موارد بهتر است قوانین و مقررات کشور مربوطه را مطالعه کنید. همچنین پیشنهاد می شود، مقاله چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشیم را مطالعه کنید. اگر در چنین شرایط قرار گرفتید باید قبل از پایان مدت زمان ویزای فرودگاهی خود بلیطی برای پرواز بعدی رزرو کنید. سپس کارهای مربوط به پیگیری پرواز ازدست‌رفته را انجام بدهید. برای این کار نیز می‌توانید با کارشناس پرواز" سایت‌های تیکت" تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا راهی برای جبران خسارت پروازی که از دست داده‎ایم وجود دارد؟

همانطور که به آن اشاره کردیم برای جبران خسارت پروازهای از دست رفته شرکت‌های هواپیمایی شرایطی را در نظر گرفته اند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد جبران خسارت پروازهای از دست رفته بهتر است با پشتیبانی سایت " های تیکت" یا شرکت هواپیمایی مربوطه تماس بگیرید.

آیا در پروازهای خارجی نیز امکان جبران خسارت پرواز از دست رفته وجود دارد؟

آیا در پروازهای کنسلی نوشو جریمه ای دریافت می‌شود؟

رزرو هتل های مشهد

ثبت نظر

پربازدیدترین ها
mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

پرواز بیزینس کلاس چیست؟

mostPopularItem

نظر:

1402/10/25

بار مجاز هواپیمایی کیش ایر

mostPopularItem

نظر:1000

1402/10/03

اطلاعات پرواز فرودگاه ساری

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

میزان بار مجاز هواپیمایی معراج

mostPopularItem

نظر:

1402/12/27

خرید بلیط هواپیما با کارت کیشوندی