H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
بار مجاز و اضافه بار فلای پرشیا

بار مجاز و اضافه بار فلای پرشیا

یلدا غیرتییلدا غیرتی
20 دی 1402

فلای پرشیا برای حفظ سلامت و امنیت مسافران خود قوانین و مقررات خاصی در خصوص حمل بار و اضافه بار طرح کرده است. وزن بار مجازی که هر مسافر می‌تواند با خود به همراه داشته باشد بستگی به کلاس پرواز آنها دارد. مسافرانی که بلیط پرواز کلاس اکونومی را خریداری کرده‌اند مجاز به حمل بار تا 20 کیلوگرم هستند. در صورتی که بار مسافران بیشتر از این وزن باشد باید جریمه اضافه بار پرداخت کنند. لازم به ذکر است که محدودیت بار در هر ایرلاین روی بلیط هواپیما نوشته می‌شود. تجربه پرواز با این شرکت هواپیمایی با داشتن بلیط هواپیما میسر می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با قوانین حمل بار و اضافه بار ایرلاین فلای پرشیا بیشتر آشنا کنیم.

مقررات حمل بار هواپیمایی فلای پرشیا

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا در حال حاضر تنها قادر به ارائه خدمات کلاس اکونومی به مسافران است. این ایرلاین محدودیت‌های برای حمل بار دارد که مسافران موظف هستند از این قوانین پیروی کنند. محدودیت بار مجاز در این ایرلاین 20 کیلوگرم است. در صورتی که مسافران برای نوزادان خود بلیط تهیه کرده باشند می توانند 10 کیلوگرم بیشتر بار با خود حمل کنند. همچنین هر مسافر می‌تواند یک ساک یا کیف دستی به وزن 5 کیلوگرم با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. در صورتی که وزن کیف دستی بیشتر از 5 کیلوگرم باشد باید بار اضافه تحویل کانتر بار هواپیما داده شود. لازم به ذکر است که فلای پرشیا برای حفظ امنیت مسافران محدودیت‌های در مورد کالاهای قابل حمل با هواپیما نیز دارد. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد کالاهای مجاز یا غیر مجاز به داخل هواپیما بیان می‌کنیم.

شرایط حمل تجهیزات ورزشی

برای حمل وسایل ورزشی چوبی مانند چوب بیلیارد، چوب بیسبال، چوب‌اسکی، چوب گلف، هاکی و سایر وسایل مشابه در هواپیما، عموماً قوانین مشخصی وجود دارد. این‌گونه وسایل به دلایل ایمنی و اجتناب از آسیب به سایر مسافران و عدم اشغال فضا در کابین هواپیما باید در قسمت حمل بار هواپیما قرار بگیرند.

بهترین راه برای حمل این نوع وسایل ورزشی، بسته‌بندی آنها و تحویل به قسمت بار هواپیما ست. شما می‌توانید وسایل ورزشی چوبی خود را در یک کیف مقاوم بسته‌بندی کرده و آن را به بخش بار هواپیما تحویل دهید. در بخش بار هواپیما، وسایل ورزشی شما به طور مناسب بسته‌بندی و برای حمل درون بخش بار هواپیما آماده می‌شوند. در هنگام سفر، از پرسنل هواپیما راجع به روش‌های صحیح بسته‌بندی و تحویل وسایل ورزشی خود اطلاعات کسب کنید. 

قوانین حمل مایعات به داخل کابین

شرکت فلای پرشیا در خصوص حمل مایعات به داخل کابین و قسمت بار هواپیما قوانین و مقررات خاصی دارد که به صورت زیر است.

1. حجم مایعات: مسافران معمولاً مجازند مایعاتی به حجم کمتر از 100 میلی‌لیتر به داخل کابین هواپیما ببرند. این شامل مایعاتی مانند عطر، اسپری‌ها، لوسیون‌ها، کرم‌ها، کرم ضد آفتاب و غیره است. این مایعات باید در ظروف با قابلیت بسته‌بندی محکم و شفاف، مانند کیسه‌های پلاستیکی زیپی قرار گیرند.

2. تعداد مایعات: تعداد مایعاتی که هر مسافر می‌تواند به داخل کابین هواپیما ببرد، معمولاً محدودیتی ندارد.

3. قوانین امنیتی: مایعات حمل شده به داخل کابین هواپیما باید از لحاظ امنیت بررسی شوند. مسافران باید این مایعات را از چمدان یا کیف خود خارج کنند تا توسط پرسنل امنیتی بررسی شوند.

4. مواد ممنوعه: برخی از مواد ممنوعه مانند مواد قابل اشتعال، مواد شیمیایی خطرناک و مواد مخدر به هیچ عنوان نمی‌توانند به داخل کابین هواپیما وارد شوند. 

5. قوانینی در مورد مواد خاصی مثل آلکل، آسپرین، لوسیون‌ها و .. نیز وجود دارد. برخی از این مواد ممکن است محدودیت‌های خاصی داشته باشند. در صورت لزوم، ماموران امنیتی ممکن است بخواهند مایعات را جداگانه بررسی کنند تا از عدم وجود هرگونه تهدید امنیتی اطمینان حاصل کنند.

حداکثر بار مجاز در پروازهای داخلی فلای پرشیا

فلای پرشیا یکی از شرکت‌های هواپیمایی فعال در داخل کشور است که به چندین شهر داخلی پروازهای دارد. این ایرلاین در حال حاضر شرایط ارائه خدمات بیزینس کلاس و فرست کلاس به مسافران را ندارد. به همین دلیل مسافران این ایرلاین تنها می توانند بلیط پرواز اکونومی را خریداری کنند. بار مجاز در این کلاس پرواز 20 کیلوگرم است.

مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی فلای پرشیا

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا در حال حاضر تنها پروازهای به مقاصد شهرهای داخلی انجام می‌دهد. به همین دلیل اطلاعاتی در مورد بار مجاز پروازهای خارجی این ایرلاین در دسترس نیست.

جریمه اضافه بار فلای پرشیا

مسافرانی که ایرلاین فلای پرشیا را برای پروازهای خود انتخاب می‌کنند باید توجه داشته باشند که آنها تنها می توانند باری در حد مجاز به همراه داشته باشند. در صورتی که وزن بار آنها بیشتر از 20 کیلوگرم باشد مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. در ایرلاین فلای پرشیا جریمه اضافه بار به ازای هر کیلوگرم بار اضافه معادل یک در صد از قیمت بلیط هواپیما است. به عنوان مثال اگر بار اضافه شما 5 کیلوگرم باشد باید هزینه‌ای معادل 5 درصد از قیمت بلیط خود پرداخت کنید.

قوانین حمل حیوانات در پروازهای فلای پرشیا 

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی حمل حیوانات زنده به داخل کابین هواپیما ممنوع است. از آنجایی که ایرلاین فلای پرشیا یکی از شرکت‌های فعال در داخل کشور است مستلزم رعایت این قانون است. حمل حیوانات زنده در این ایرلاین در قسمت حمل بار با توجه به قوانین انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی ( یاتا) امکان پذیر است. با این وجود افراد باید مجوز لازم برای حمل حیوان خانگی خود را کسب کنند. همچنین در خصوص قفس و اندازه حیوان نیز محدودیت‌های خاصی وجود دارد. به همین دلیل مسافران باید قبل از پرواز اطلاعات دقیق را از ایرلاین فلای پرشیا دریافت کنند.

سوالات متداول

وزن بار مجاز در پروازهای داخلی ایرلاین فلای پرشیا چقدر است؟

به طور کلی وزن بار مجاز برای پروازهای داخلی در ایرلاین فلای پرشیا بستگی به نوع بلیط و کلاس سفر شما دارد. اغلب در کلاس اقتصادی حداکثر وزن مجاز بار ۲۰ کیلوگرم است. 

آیا ایرلاین فلای پرشیا امکان حمل وسایل ورزشی از جمله اسکی، دوچرخه، یا تجهیزات غواصی را فراهم می‌کند؟

آیا امکان حمل حیوانات خانگی در پروازهای ایرلاین فلای پرشیا وجود دارد؟

آیا ایرلاین فلای پرشیا خدمات بارگیری و تخلیه بار وسایل حساس مانند آلات موسیقی یا تجهیزات الکترونیکی را ارائه می‌دهد؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم