کنسلی بلیط ایرلاین قشم ایر

کنسلی بلیط ایرلاین قشم ایر

یلدا غیرتییلدا غیرتی
10 اسفند 1402

قبل از کنسلی و استرداد بلیط هواپیما قشم ایر، مطلع بودن از قوانین و شرایط کنسلی این شرکت هواپیمایی، امری ضروری است. در صورت تمایل به تهیه بلیط هواپیما از شرکت هواپیمایی قشم ایر می‌توانید به سایت های تیکت مراجعه کنید. ارائه شرایط کنسلی بلیط هواپیما قشم ایر توسط این ایرلاین بسته به زمان کنسلی، نوع کلاس پروازی و نوع بلیط متفاوت است که در ادامه به بررسی کامل آن‌ها می‌پردازیم.

قوانین کنسلی بلیط ایرلاین قشم ایر

در صورت لغو بلیط هواپیما قشم ایر مبلغی از کل بلیط به عنوان جریمه توسط شرکت هواپیمایی کسر خواهد شد. میزان این جریمه به شناسه نرخی بلیط و مدت زمان باقیمانده تا پرواز بستگی دارد و متغیر است. شرکت هواپیمایی قشم ایر همانند سایر ایرلاین‌ها قوانین و مقررات خاصی را برای کنسلی بلیط‌های هواپیما در نظر گرفته است. قبل از اقدام به استرداد بلیط، شما باید با قوانین کنسلی بلیط هواپیما قشم ایر آشنا باشید و در صورت تمایل به لغو یا تغییر پرواز خود جریمه‌ای را که با توجه به شرایط مختلف تعیین می‌شود، پرداخت کنید.

شرایط کنسلی بلیط‌های داخلی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر در بیشتر شهر‌های داخلی، پرواز‌ها را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر شما یکی از بلیط‌های داخلی این ایرلاین را خریداری کرده‌اید، برای کنسل کردن آن باید به شرایط و قوانین این ایرلاین توجه کنید. برای استرداد بلیط هواپیما قشم ایر، ابتدا باید به سایتی که بلیط را خریداری کرده‌اید مراجعه کنید. 

برای لغو بلیط در این سایت می‌توانید به راحتی با بخش پشتیبانی 24 ساعته تماس بگیرید و بلیط خود را کنسل کنید. هزینه بلیط شما پس از کسر جریمه، در طی 72 ساعت کاری به حساب شما واریز خواهد شد. لازم به ذکر است که شرایط کنسل کردن بلیط‌های داخلی قشم ایر نیز بستگی به عواملی مانند زمان کلاس پروازی و نوع بلیط شما دارد. لازم به ذکر است که سایت های تیکت یکی از سایتهای معتبر در زمینه ارائه بلیط هواپیما ارزان است.

شرایط کنسلی بلیط‌های خارجی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر علاوه بر شهر‌های داخلی پرواز‌هایی به برخی از شهر‌های خارجی نیز ارائه می‌دهد. این ایرلاین نیز برای کنسل کردن بلیط‌های خارجی خود از قوانین مشخصی پیروی می‌کند. روش کنسل کردن بلیط‌های خارجی نیز به طرز دقیقی مشابه بلیط‌های داخلی است، با این تفاوت که به دلیل بالاتر بودن قیمت بلیط‌های خارجی، جریمه کنسل کردن آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی قشم ایر

شرایط کنسلی بلیط هواپیما قشم ایر در بلیط‌ سیستمی نسبت به بلیط‌های چارتری ساده‌تر است. این بلیط‌ها عموماً انعطاف‌پذیری بیشتری برای کنسل کردن یا تغییر جزئیات دارند. اگر بلیطی که خریداری کرده‌اید از نوع سیستمی باشد، در صورت کنسل کردن مقداری از هزینه بلیط به حساب شما بازگردانده خواهد شد. جریمه کسر شده برای بلیط‌های سیستمی، به نوع کلاس پروازی، مسیر داخلی یا خارجی بودن پرواز و زمان باقیمانده تا پرواز بستگی دارد.

لغو و استرداد بلیط چارتر قشم ایر

امکان لغو و بازپرداخت بلیط‌ چارتری قشم ایر کاملاً وابسته به سیاست شرکت چارتر‌کننده است. در اغلب موارد بلیط‌های چارتری قشم ایر قابلیت لغو ندارند؛ زیرا این بلیط‌ها به صورت بلیط‌ لحظه آخری به فروش می‌رسند، مسافران مدت زمان بسیار کمی برای لغو آن‌ها دارند. با این حال، برخی از شرکت‌های چارتر‌کننده با کسر جریمه به مسافران امکان لغو بلیط هواپیما قشم ایر را می‌دهند. در اکثر موارد با لغو کردن بلیط چارتر شرکت هواپیمایی قشم ایر، کل هزینه بلیط را از دست خواهید داد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از رزرو بلیط، حتماً به قوانین کنسلی بلیط هواپیما قشم ایر چارتر توجه کنید.

استرداد بلیط هواپیما اکونومی قشم ایر

جریمه استرداد بلیط هواپیما اکونومی شرکت قشم ایر نیز بسته به رده بلیط و زمان استرداد متفاوت است و درصد جریمه‌های ممکن برای هر شناسه و زمان به شرح زیر است:

شناسه‌های A R Y

  • از زمان صدور تا ساعت 12 ظهر سه روز قبل از پرواز: 30 درصد جریمه
  • تا ساعت 12 یک روز قبل از پرواز: 40 درصد جریمه
  • از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز تا 2 ساعت به پرواز: 60 درصد جریمه
  • از 2 ساعت قبل از پرواز به بعد: 70 درصد جریمه

شناسه‌های V M Q N K S

  • از زمان صدور تا ساعت 12 ظهر سه روز قبل از پرواز: 40 درصد جریمه
  • تا ساعت 12 یک روز قبل از پرواز: 50 درصد جریمه
  • از ساعت 12 ظهر روز قبل تا 2 ساعت قبل از پرواز: 60 درصد جریمه
  • از 2 ساعت قبل از پرواز به بعد: 70 درصد جریمه 

کلاس‌های D U L

  • از زمان صدور تا ساعت 12 ظهر سه روز قبل از پرواز: 100 درصد جریمه
  • تا ساعت 12 یک روز قبل از پرواز: 100 درصد جریمه
  • از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز تا 2 ساعت به پرواز: 100 درصد جریمه
  • از 2 ساعت قبل از پرواز به بعد: 100 درصد جریمه 

استرداد بلیط هواپیما بیزینس قشم ایر

هزینه استرداد بلیط هواپیما قشم ایر در کلاس بیزینس نسبت به کلاس اکونومی تفاوت‌هایی دارد. این کلاس پروازی خدمات و امکانات بیشتری ارائه می‌دهد و به همین دلیل قیمت بلیط و جریمه کنسلی آن نیز بیشتر است. جریمه برای کنسلی بلیط در کلاس بیزینس ایرلاین قشم ایر بسته به زمان کنسلی مشخص می‌شود و هرکدام مشمول هزینه‌های متفاوتی است.

سؤالات متداول

آیا در پرواز‌های چارتری ایرلاین قشم ایر امکان کنسل کردن بلیط هواپیما وجود دارد؟

در پرواز‌های چارتری امکان کنسل کردن پرواز و استرداد هزینه وجود ندارد. زیرا این بلیط‌ها به صورت بلیط‌های لحظه آخری به فروش می‌رسند.

آیا قوانین کنسل کردن بلیط هواپیما به نوع کلاس پروازی بستگی دارد؟

جریمه کنسل کردن بلیط هواپیمای قشم ایر به چه عواملی بستگی دارد؟

چگونه می‌توان اقدام به کنسلی بلیط هواپیما قشم ایر کرد؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم