کنسلی بلیط هواپیما کاسپین

کنسلی بلیط هواپیما کاسپین

یلدا غیرتییلدا غیرتی
9 اسفند 1402

شرکت هواپیمای کاسپین یکی از ایرلاین‌های معروف داخلی است که به بسیاری از شهرهای سراسر کشور پرواز دارد. به همین دلیل اگر یکی از بلیط‌های این ایرلاین را برای مقاصد داخلی خریداری کرده اید می‌توانید با پرداخت جریمه بلیط خود را کنسل کنید. جریمه کنسل کردن هواپیمای کاسپین به عوامل مختلفی بستگی دارد. ار جمله این عوامل می‌توانیم به زمان باقی مانده به پرواز، نوع بلیط (سیستمی یا چارتری)، مسیر پرواز و کلاس پروازی اشاره کنیم. در صورت خرید از سایت های تیکت می‌توانید به بخش استرداد و کنسل کردن بلیط سایت مراجعه کرده و بلیط خود را کنسل کنید. در ادامه شما را با شرایط کنسل کردن بلیط هواپیمای کاسپین بیشتر آشنا می‌کنیم.

 کنسل کردن پرواز داخلی هواپیمای کاسپین

همان‌طور که اشاره کردیم شرکت هواپیمایی کاسپین یکی از ایرلاین‌های فعال داخلی است. این شرکت برای کنسل کردن بلیط هواپیماهای خود قوانین خاصی دارد. به طوری که هر مسافر برای کنسل کردن بلیط باید هزینه‌ای به عنوان جریمه پرداخت کند. جریمه کنسل کردن پروازهای داخلی این ایرلاین بستگی به زمان باقی مانده به پرواز، کلاس پروازی و مسیر پرواز دارد. به طوری که در مسیرهای داخلی جریمه کنسل کردن بلیط به صورت زیر است.

  • جریمه کنسل کردن بلیط تا ساعت 12 ظهر سه روز قبل از پرواز= 40% قیمت بلیط 
  • جریمه کنسل کردن بلیط قبل از ساعت 12 ظهر یک روز مانده به پرواز و بعد از آن =70% قیمت بلیط 

کنسل کردن پرواز خارجی هواپیمای کاسپین

در صورتی که بلیط پرواز خارجی هواپیمای کاسپین را خریداری کرده اید برای کنسل کردن آن نیز می‌توانید به راحتی اقدام کنید. برای این منظور اگر بلیط خود را از سایت های تیکت خریداری کرده اید باید به بخش استرداد و کنسل کردن بلیط مراجعه کنید. با وارد کردن شماره بلیط و شماره پاسپورت می‌توانید پرواز خود به مقاصد خارجی را کنسل کنید. لازم به ذکر است که در صورت کنسل کردن پرواز هزینه‌ای به عنوان جریمه از شما کسر می‌شود. جریمه پروازهای خارجی نیز به مدت زمان باقی مانده به پرواز، کلاس پرواز و مسیر پرواز بستگی دارد. 

کنسل کردن بلیط سیستمی هواپیمای کاسپین 

در صورتی که شما بلیط سیستمی خریداری کرده اید می‌توانید به راحتی قبل از پرواز آن را کنسل کنید و هزینه آن را استرداد نمایید. شرکت کاسپین برای لغو بلیط سیستمی معمولاً جریمه‌ای دریافت می‌کند. بلیط‌های سیستمی تا ساعاتی قبل از پرواز قابل‌استرداد هستند. بعد از کنسل کردن هزینه بلیط بعد از 72 ساعت به حساب شما واریز می‌شود. 

کنسل کردن بلیط چارتری هواپیمای کاسپین

در صورتی که شما بلیط چارتری خریداری کرده اید کنسل و لغو آن در اکثر مواقع امکان پذیر نیست؛ زیرا بلیط‌های چارتری بیشتر به صورت بلیط‌ لحظه آخری به فروش می‌رسند و قیمت آنها کمتر از بلیط‌های سیستمی است. به همین دلیل شما فرصتی برای کنسل کردن انها ندارید و در صورتی که از سفر منصرف شوید کل هزینه بلیط شما به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود. با این وجود گاهی برخی شرکت‌های چارترکننده شرایط خاصی را برای کنسل کردن بلیط‌های خود در نظر میگرند. اگر قصد کنسل کردن بلیط چارتری خود را دارید می‌توانید با پشتیبان سایت های تیکت تماس بگیرید تا در صورت امکان بلیط را برای شما کنسل کنند. 

جریمه کنسل کردن کلاس‌های نرخی هواپیمای کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین پروازهای خود را با دو کلاس اکونومی و بیزینس کلاس انجام می‌دهد. به همین دلیل جریمه کنسل کردن کلاس‌های نرخی این ایرلاین باهم متفاوت است. به طور کلی جریمه کنسل کردن کلاس‌های نرخی کاسپین به صورت زیر محاسبه می‌شود.

  • جریمه کنسل کردن بلیط در کلاس‌های نرخی        RE-RD-RH-RB-RF-R-PB-PF-P-HF-H-SF-S-X-NB-NF-N-WB-WF-W-QD-QH-QB-QF-Q-ZD-ZH-ZB-ZF-Z-J-JF-JB-JH-JD  تا ساعت ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز شامل ۳۰ درصد قیمت بلیط و پس از آن ۵۰ درصد از قیمت بلیط است.
  • جریمه کنسل کردن بلیط در کلاس نرخی  تا ساعت ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز شامل ۴۰ درصد از قیمت بلیط و پس از آن ۷۰درصد از قیمت بلیط است.
  • جریمه کنسل کردن بلیط در کلاس‌های نرخی LH-LB-LF-L-KF-K  تا ساعت ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز شامل ۵۰ درصد از قیمت بلیط و پس از آن ۸۰درصد از قیمت بلیط است.
  • در کلاس‌های نرخی I-IE-IH-IB-IF-D-U-F-A-V  در صورت انصراف از سفر، بلیط  غیرقابل‌استرداد است.

سؤالات متداول

آیا بلیط‌های چارتری قابل کنسل کردن هستند؟

خیر بلیط‌های چارتری به صورت بلیط‌های لحظه آخری به فروش می‌رسند و امکان کنسل کردن آنها وجود ندارد. در صورت انصراف از پرواز کل هزینه بلیط به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد.

برای کنسل کردن بلیط هواپیمای کاسپین باید به کجا مراجعه کنیم؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم