H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
بلیط هواپیما با تخفیف دانشجویی

بلیط هواپیما با تخفیف دانشجویی

یلدا غیرتییلدا غیرتی
16 اسفند 1402

دانشجویان می‌توانند با ارائه مدارک، از تخفیفات دانشجویی برای تهیه بلیط‌هایشان استفاده کنند تا در هزینه‌های سفرشان تا حدودی صرفه جویی شود. برای اطلاع از شرایط اخذ تخفیف دانشجویی و رزرو پرواز از ایرلاین‌هایی که این تخفیفات شاملشان می‌شود، در ادامه با ما همراه باشید.

بلیط هواپیما دانشجویی با تخفیف برای سفرهای داخلی

متأسفانه هم اکنون تخفیف بلیط هواپیما برای دانشجویان جهت سفر در شهرهای داخلی امکان پذیر نیست و هیچ شرکت هواپیمایی بلیط‌هایش را با تخفیف به دانشجویان ارائه نمی‌دهد. البته برخی از ایرلاین‌ها در دانشگاه‌های بین المللی کشور مانند دانشگاه تهران، نمایندگی فروش بلیط دارند که ممکن است گاهی اوقات به دانشجویان یا اساتید دانشگاه برای خرید بلیط تخفیف دهند. جهت اطلاع از هرگونه تخفیف می‌توانید از مراکز امور دانشجویی یا نمایندگی فروش بلیط واقع در دانشگاه خود مراجعه کنید.

بلیط هواپیما دانشجویی با تخفیف برای سفرهای خارجی

اگر برای ادامه تحصیل به کشور دیگری سفر می‌کنید باید بدانید که برخی از ایرلاین‌ها بلیط‌هایشان را با تخفیف ویژه‌ دانشجویی به شما ارائه می‌دهند. همچنین طبق مصوبه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول، دانشجویان ایرانی این امکان را دارند که با تشکیل پرونده و ارائه مدارک مورد نیاز، از تخفیفات ویژه دانشجویی برای تهیه بلیط هواپیما بهره‌مند شوند.

برای رزرو بلیط دانشجویی با تخفیف، به چه مدارکی نیاز است؟

جهت بهره‌مندی از تخفیفات دانشجویی برای تهیه بلیط هواپیما نیاز است در وزارت علوم یا وزارت بهداشت اقدام به تشکیل پرونده نمایید. مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده عبارت‌اند از:

  • گواهی ثبت نام دانشگاه به همراه تاریخ شروع تحصیل به زبان انگلیسی
  • ارائه مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و ریز نمرات هر ترم
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده توسط دانشجو
  • عکس از صفحات گذرنامه دانشجو به همراه آخرین تاریخ خروج از کشور
  • عکس کامل از شناسنامه دانشجو
  • دو قطعه عکس کاملاً واضح از چهره که مربوط به سن حال حاضر شماست

ارائه مدارک بالا برای تمامی افراد الزامی است. همچنین برای مردان علاوه بر مدارک بالا داشتن مدارک سربازی (کارت پایان خدمت یا ارائه معافیت به صورت دائم یا موقت) و برای متاهلین ارائه عکس گذرنامه و شناسنامه همسر و فرزندان الزامی است. اگر دانشجو بورسیه هستید نیاز است تصویری از حکم اعزام یا معرفی نامه وزارت علوم و تحقیقات فناوری را برای تشکیل پرونده همراه سایر مدارک داشته باشید.

اگر از قبل اقدام به تشکیل پرونده نموده‌اید ارائه مدارک زیر جهت دریافت تخفیفات کافی هستند:

  • تصویر گذرنامه
  • گواهی اشتغال به تحصیل به همراه تاریخ شروع تحصیل
  • نمرات اخذ شده در هر سال تحصیلی

تخفیفات دانشجویی برای ایرلاین‌های مختلف هواپیما

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی از ایرلاین‌ها مانند ایران ایر، ترکیش، قطر ایرویز، ایرایندیا و ایزی جت برای دانشجویان تخفیف‌هایی را در نظر گرفته‌اند که در ادامه نحو استفاده از تخفیفاتشان را برایتان بازگو می‌کنیم.

تخفیف بلیط هوایی ایران ایر

یکی از آژانس‌های هواپیمایی که برای دانشجویان تخفیفاتی را در نظر گرفته، ایران ایر است که شرایط و درصد تخفیف‌هایش بر اساس شرایط و بازه زمانی متغیر هستند. جهت گرفتن تخفیف دانشجویی بلیط هواپیما ایران ایر نیاز است به شعب هما در خارج از ایران مراجعه کنید. البته باید بدانید که تخفیف‌های ایرلاین ایران ایر به صورت ارزی ارائه می‌شوند.

تخفیف بلیط دانشجویی ترکیش

شرکت هواپیمایی ترکیش همیشه برای دانشجویان سر تا سر جهان تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد که برای دریافت آن باید به صورت آنلاین در سرویس  Miles&Smiles ثبت نام کنید. جهت اطلاع از طریقه ثبت نام در این سایت می‌توانید به صفحه نحوه ساخت اکانت دانشجویی ترکیش مراجعه کنید. تخفیفات این شرکت هواپیمایی بدین گونه هستند که برای پروازهای داخلی کشور ترکیه 20 درصد و برای پروازهای خارجی تا 10 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

تخفیف دانشجویی پرواز قطر ایرویز

یکی از معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی که امکان خرید بلیط هواپیما با تخفیف دانشجویی را برای تمامی دانشجویان فراهم کرده، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز است. جهت اطلاع از تخفیف دانشجوی قطر ایرویز نیاز است در باشگاه Student Club عضو شوید.

بلیط هواپیما با تخفیف ایرایندیا

اگر در سن 12 الی 26 سالگی در کشور هند مشغول تحصیل هستید، جهت خرید بلیط هواپیمایی از شرکت ایرایندیا می‌توانید از تخفیفات دانشجویی بهره‌مند شوید. البته یکی از شروط اخذ این تخفیف، تحصیل برای یک دوره تمام وقت به مدت حداقل یک سال در یکی از موسسه‌های آموزشی معتبر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت های تیکت مراجعه فرمایید.

بلیط هواپیما با تخفیف ایزی جت

ایرلاین ایزی جت، یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی که برای دانشجویان تخفیفاتی را در نظر گرفته است. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این ایرلاین، قابلیت ایجاد تغییر در اطلاعات بلیط آنلاین تا 28 روز قبل از تاریخ سفر است.

خرید بلیط با تخفیف دانشجویی چه قوانینی دارد؟

برای بهره‌مندی از تخفیف دانشجویی هنگام خرید بلیط هواپیما به جز مصوبه سرکنسولگری ایران در ترکیه، قانون دیگر وجود ندارد. اما برخی از ایرلاین‌ها مانند ایران ایر، ترکیش و غیره به طور خصوصی با وجود شرایطی برای دانشجویان تخفیفاتی را در نظر گرفته‌اند. طبق مصوبه سرکنسولگری، شرایط دریافت تخفیف بلیط هواپیما برای دانشجویان به شرح زیر است:

دانشجویان با ارائه معرفی نامه می‌توانند هنگام خرید بلیط هواپیما از تخفیفات ویژه دانشجویی استفاده کنند. 

مزایا رزرو بلیط تخفیف دار دانشجویی

با استفاده از تخفیفات دانشجویی هنگام خرید بلیط هواپیما می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. تخفیف بلیط هواپیما برای دانشجویان خارج از کشور که هزینه‌ بالایی صرف رفت و آمدشان می‌کنند، بسیار کمک کننده است. همچنین برخی ایرلاین‌ها برای دانشجویان علاوه بر تخفیف، مزایا دیگری مانند داشتن اضافه بار بدون پرداخت جریمه در نظر گرفته‌اند. برای اطلاع از تخفیفات ویژه دانشجویان و تجربه پرواز ارزان برای ایرلاین‌های مختلف می‌توانید به وب سایت اصلی آژانس هواپیمایی مد نظر خود در های تیکت مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا ایرلاین‌های ایرانی بلیط‌های تخفیف دار دانشجویی ارائه می‌دهند؟

برای اطلاع از تخفیفات دانشجویی ایرلاین‌های مختلف نیاز است به وب سایت اصلی آن در سایت های تیکت مراجعه کنید.

آیا دانشجویانی که از کشور ایران به کشورهای خارجه بورسیه می‌شوند، می‌توانند از تخفیفات دانشجویی بهره‌مند شوند؟

آیا تخفیف دانشجویی بلیط هواپیما فقط برای سفرهای خارجه است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم