بار مجاز و اضافه بار هواپیمایی زاگرس

بار مجاز و اضافه بار هواپیمایی زاگرس

یلدا غیرتییلدا غیرتی
1 بهمن 1402

شرکت هواپیمایی زاگرس یکی از ایرلاین‌های فعال در داخل کشور است که برای حفظ جان و مال مسافران خود قوانین در خصوص حمل بار دارد. این شرکت هواپیمایی دارای دو کلاس پرواز اکونومی و بیزینس است. در این دو کلاس پرواز میزان بار مجازی که مسافران می‌توانند با خود حمل کنند متفاوت است. به طوری که اگر مسافران بلیط پرواز اکونومی این ایرلاین را خریداری کرده باشند مجاز به حمل بار تا 20 کیلوگرم هستند. همچنین آنها می‌توانند ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. در پروازهای بیزینس این ایرلاین هر مسافر مجاز به حمل 30 کیلوگرم بار است. در صورتی که بار مسافران بیش از این اندازه باشد می‌توانند با پرداخت جریمه بار اضافه خود را وارد هواپیما کنند. برای خرید آنلاین بلیط هواپیما داخلی این ایرلاین می‌توانید به سایت " های تیکت" مراجعه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با بار مجاز و اضافه بار هواپیمای زاگرس بیشتر آشنا کنیم.

میزان اضافه بار پرواز داخلی زاگرس

از شرکت هواپیمایی زاگرس یکی از ایرلاین‌های فعال در داخل کشور است که در بیشتر مسیر های داخلی نظیر تهران کیش، مشهد چابهار و غیره پروازهایی دارد. میزان بار مجاز در پروازهای داخلی این ایرلاین بستگی به کلاس پرواز مسافران دارد. به طوری که اگر مسافران بلیط کلاس اکونومی را خریداری کرده باشند مجاز به حمل بار تا 20 کیلوگرم خواهند بود. همچنین می‌توانند کیف دستی به ابعاد 112 سانتی متر و 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. در کلاس پرواز بیزینس نیز مسافران مجاز به حمل بار تا 30 کیلوگرم هستند. در غیر این صورت مسافران مشمول پرداخت جریمه اضافه بار خواهند شد. 

میزان اضافه بار پرواز خارجی زاگرس

میزان بار مجاز هر مسافر در پروازهای خارجی کمی بیشتر از پروازهای داخلی است. در پروازهای خارجی نیز میزان باری که هر مسافر میتواند با خود حمل کند بستگی به نوع کلاس پرواز دارد. به طوری که در پروازهای کلاس اکونومی هر مسافر مجاز به حمل 25 کیلوگرم بار است. همچنین میزان بار دستی که میتوانند با خود به داخل کانتر هواپیما ببرند 5 کیلوگرم است. در پروازهای بیزنیس کلاس یا کلاس تجاری میزان بار مجاز برای هر مسافر 35 کیلوگرم است. در این کلاس نیز میزان بار مجاز دستی 5 کیلوگرم است. در صورتی که میزان بار دستی شما بیشتر از 5 کیلوگرم باشد باید میزان بار اضافه خود را تحویل کانتر هواپیما دهید. در پروازهای خارجی نیز این امکان برای مسافران وجود دارد که با پرداخت جریمه، بار اضافه حمل کنند. 

جریمه اضافه بار هواپیمایی زاگرس

جریمه اضافه بار هواپیمایی زاگرس بر اساس وزن بار اضافه محاسبه می شود. به طوری که هر چقدر وزن بار اضافه بیشتر باشد هزینه حمل آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. هزینه اضافه بار به ازای هر کیلوگرم بار اضافه معادل یک درصد از قیمت بلیط همان پرواز است. به عنوان مثال اگر بار اضافه شما 3 کیلوگرم باشد باید هزینه ای معادل 3 درصد از بلیط هواپیمای خود را پرداخت کنید. شما میتوانید این هزینه را در هنگام تحویل چمدان به کانتر هواپیما محاسبه و پرداخت کنید.

محدودیت حمل بار در هواپیمایی زاگرس

ایرلاین زاگرس علاوه بر محدودیت های حمل بار اضافه محدودیت های نیز در خصوص نوع بار دارد. به طوری که مسافران مجاز نیستند هر نوع کالا و وسیله ای را با خود به داخل هواپیما حمل کنند. از این رو لازم است که مسافران قبل از آماده کردن بار سفر خود به محدودیت های حمل بار در این ایرلاین توجه داشته باشند. در زیر محدودیت این ایرلاین در خصوص حمل بار را بررسی می کنیم.

  • افرادی که بیماری‌های خاصی دارند تنها در صورت داشتن مجوز پزشک می‌توانند سوار هواپیما شوند.
  • ورود هر گونه مواد مخدر، الکل، مواد اسیدی و.. به داخل هواپیما ممنوع است.
  • به همراه داشتن لوازم نوک تیز مانند چاقو، ناخن گیر، قیچی و... به داخل کابین هواپیما ممنوع است.
  • استفاده از گوشی تلف همراه در داخل کابین ممنوع است و مسافران باید حتماً گوشی خود را روی حالت پرواز قرار دهند.
  • حمل هر گونه حیوان زنده به داخل کابین ممنوع است.

قوانین بار هواپیمایی زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس قوانین و مقرارت خاصی در خصوص حمل بار در کابین و محفظه حمل بار هواپیما دارد. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم مسافران میتوانند با رعایت قوانین و مقررات این ایرلاین برخی از کالاها و وسایل را با خود حمل کنند. در زیر برخی از قوانین این ایرلاین را بررسی می کنیم.

  • هر مسافر مجاز به حمل دوربین، هدفون، لپ‌تاپ، تب لت و گوشی همراه به داخل کابین هواپیما است؛ اما باید گوشی‌های خود را حتماً در حالت پرواز قرار دهند.
  • مسافران باید حیوان خانگی خود را در قفس مناسب به کانتر هواپیما تحویل دهند. 
  • حمل هر گونه سلاح گرم و سرد به داخل کابین هواپیما ممنوع است. مسافران در صورت نیاز باید مجوزهای لازم را به شرکت هواپیمایی تحویل داده و سلاح های خود را نیز به صورت جداگانه تحویل کانتر دهند. 
  • حمل جسد در محفظه بار با ارائه مدارک لازم و رعایت قوانین مربوطه امکان پذیر است.

قوانین حمل حیوانات در پروازهای زاگرس

در ایرلاین زاگرس حمل هر گونه حیوان خانگی به داخل کابین هواپیما ممنوع است. در این ایرلاین مسافران میتوانند با قرار دادن حیوان خانگی خود در قفس مناسب آن را تحویل کانتر هواپیما دهند. هزینه حمل حیوانات خانگی بسته به وزن و جثه حیوان متفاوت است.

سؤالات متداول

بلیط هواپیمای زاگرس را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید بلیط هواپیمای زاگرس به مقاصد مختلف می‌توانید به سایت " های تیکت" مراجعه کنید. در این سایت شما می‌توانید انواع بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب و تخفیف‌دار خریداری کنید. 

حداکثر بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی زاگرس چقدر است؟

آیا هزینه حمل بار اضافه در پروازهای خارجی بیشتر از پروازهای داخلی است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم