H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
بار مجاز و اضافه بار سپهران

بار مجاز و اضافه بار سپهران

یلدا غیرتییلدا غیرتی
20 دی 1402

ایرلاین سپهران یکی از شرکت‌های هواپیمایی معروف داخلی است که برای حمل بار مسافران محدودیت و قوانین و مقررات خاصی دارد. بار مجازی که هر مسافر می‌تواند در پروازهای سپهران با خود به همراه داشته باشد حدود 20 الی 30 کیلوگرم است. در صورتی مسافران بخواهند باری بیشتر از حد مجاز با خود حمل کنند مشمول پرداخت جریمه اضافه بار خواهند بود. هزینه اضافه بار نیز بسته به وزن بار اضافه محاسبه می‌شود. همچنین امکان خرید بلیط هواپیما این شرکت هواپیمایی در سایت ما برای شما عزیزان امکان پذیر است. 

مقررات حمل بار شرکت هواپیمایی سپهران ایر

شرکت هواپیمایی سپهران برای حفظ سلامت مسافران و خدمه خود طبق قوانین بین المللی مقررات خاصی در خصوص حمل بار دارد. مسافران باید توجه داشته باشند که توجه به این قوانین و مقررات قبل از خرید بلیط هواپیما الزامی است؛ زیرا ممکن است برخی از محدودیت ها در خصوص حمل بار در این ایرلاین وجود داشته باشد. به طور کلی مسافران در پروازهای داخلی می توانند باری به وزن 20 کیلوگرم و در پروازهای خارجی باری به وزن 30 کیلوگرم را با خود حمل کنند. 

در صورتی که بار آنها بیشتر از این مقدار باشد مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. همچنین هر مسافر میتواند یک کیف دستی به وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. لازم به ذکر است باری که وارد کابین می شود ابتدا باید توسط ماموران انتظامات کاملا بررسی و لیبل گذاری شوند. در غیر این صورت مسافرین مجاز به بردن وسایل شخصی به داخل کابین هواپیما نخواهند بود. 

در خصوص ابعاد کیف دستی نیز محدودیت های خاصی در این ایرلاین وجود دارد. به طوری که ابعاد کیف دستی مسافران نباید بیشتر از 115 سانتی متر باشد. در صورتی که هر مسافر باری بیشتر از 5 کیلوگرم به همراه داشته باشد باید مقدار بار اضافه خود را تحویل کانتر هواپیما دهد. 

کالاهای ممنوعه

شرکت سپهران ایر علاوه بر مقررات خاصی که در خصوص حمل بار دارد محدودیت‌های نیز در مورد نوع کالاها و بارهای مسافران دارد. به‌طوری‌که برخی از کالاها در لیست کالاهای ممنوعه قرار دارند و امکان حمل آنها به داخل هواپیما وجود ندارد. به همین دلیل مسافران باید قبل از آماده‌کردن چمدان خود در مورد کالاهای ممنوعه این ایرلاین اطلاعات دقیق و کافی داشته باشند. در زیر لیستی از کالاهای ممنوعه این شرکت هواپیمایی را بیان می‌کنیم.

کالاهای ممنوعه در چمدان:

  • مواد منفرجه مانند ترقه، اسپری‌های حاوی گازهای تحت‌فشار مانند فندک و..
  • اقلام شکستنی مانند لوازم شیشه‌ای، وسایل گران قیمت و..
  • مواد خورنده مانند اسیدها 
  • مواد عفونی که حاوی ویروس و باکتری هستند و سلامت انسان و حیوان را به خطر می‌اندازند.
  • وجوه نقد، طلا و جواهرات و مدارک و اسناد 
  • مایعات آتش‌زا مانند انواع تینر، رنگ، استون، مواد پاک‌کننده و..
  • هر نوع وسیله الکتریکی که دارای باتری لیتیومی است
  • مواد اکسیدکننده مانند پودر سفید کنند.
  • سموم و مواد ضدعفونی کنند
  • انواع ابزارآلات صنعتی مانند فشارسنج، دماسنج جیوه‌ای و.. 

وسایل ممنوعه به داخل کابین:

  • انواع وسایل نوک تیز مانند چاقو، قیچی، ناخن گیر و..
  • انواع سلاح‌های گرم و سرد
  • انواع لوازم تهدید کنند؛ مانند اسپری فلفل، شوکر و..
  • فندک، کبریت
  • انواع قطعات یدکی 
  • انواع لوازم فلزی نوک تیز 

با اضافه بار چه کنیم؟

با وجود این که ایرلاین سپهران محدودیت بار را 20 الی 30 کیلوگرم بسته به نوع پرواز در نظر گرفته است؛ اما به شرط اینکه در داخل کانتر هواپیما جای کافی وجود داشته باشد این امکان را به مسافران می‌دهند که با پرداخت جریمه اضافه بار، بار اضافی به همراه داشته باشند. بنابرین هر مسافر می‌تواند علاوه بر بار مجاز با پرداخت جریمه باری بیشتر با خود حمل کند. لازم به ذکر است که این بار اضافه باید تحویل کانتر هواپیما داده شود. در صورتی که بار دستی مسافران بیشتر از 5 کیلوگرم باشد نمی‌توانند آن را وارد کابین هواپیما کنند.

اضافه بار هواپیمایی سپهران در پروازهای داخلی

بار مجاز شرکت هواپیمایی سپهران در پروازهای داخلی تا سقف 20 کیلوگرم است. یعنی هر مسافر اگر بیشتر از این وزن بار به همراه داشته باشند مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. هزینه حمل اضافه بار نیز بسته به وزن بار متفاوت است. 

اضافه بار هواپیمایی سپهران در پروازهای خارجی

بار مجاز در پروازهای خارجی ایرلاین سپهران 30 کیلوگرم است. در صورتی که بار مسافران بیشتر از این میزان باشد مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. در پروازهای خارجی نیز با پرداخت جریمه و در صورت وجود فضای کافی در کانتر هواپیما امکان حمل بار اضافه وجود دارد. 

میزان بار مجاز در کلاس‌های پروازی ایرلاین سپهران چقدر است؟

لازم به ذکر است که این ایرلاین تنها یک کلاس پروازی اکونومی دارد و میزان بار مجاز در این کلاس 20 کیلوگرم برای پروازهای داخلی و 30 کیلوگرم برای پروازهای خارجی است.

جریمه بار اضافی در ایرلاین سپهران چگونه محاسبه می‌شود؟

آیا امکان حمل کیف دستی بالای 5 کیلوگرم در ایرلاین سپهران وجود دارد؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم