H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
بار مجاز و اضافه‌بار هواپیمایی کارون

بار مجاز و اضافه‌بار هواپیمایی کارون

شرکت هواپیمایی کارون یکی از ایرلاین‌های معروف در ایران است که محدودیت بار در آن 20 کیلوگرم است؛ یعنی چمدان یا باری که تحویل کانتینر می‌دهید باید 20 کیلوگرم باشد. همچنین شما می‌توانید یک ساک دستی یا کیف به وزن 5 کیلوگرم با خود به داخل کابین ببرید. درصورتی‌که میزان وزن بار شما بیشتر از این باشد شما مشمول پرداخت هزینه بار خواهید شد. امکان خرید بلیط این شرکت هواپیمایی و تجربه سفر با آن ها در سایت ما یعنی های تیکت برای شما وجود دارد. در ادامه شمارا با میزان اضافه‌بار پرواز داخلی ایرلاین کارون بیشتر آشنا خواهیم کرد.

میزان اضافه‌بار پرواز داخلی کارون

بیشتر شرکت‌های هواپیمایی با توجه به نوع کلاس پرواز میزان بار مجاز متفاوتی دارند. شما برای اینکه بدانید چه میزان بار باید با خود حمل کنید ابتدا باید به کلاس پرواز خود توجه داشته باشید. درصورتی‌که میزان بار شما بیشتر از حد مجاز باشد شما باید هزینه اضافی پرداخت کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید بار اضافه خود را وارد هواپیما کنید. در زیر میزان بار مجاز برای هر کلاس را توضیح می‌دهیم.

بار مجاز برای کلاس اکونومی:

درصورتی‌که بلیط هواپیمای شما کلاس اکونومی است میزان بار مجازی که شما باید با خود به همراه داشته باشید باید 20 کیلوگرم باشد. همچنین شما می‌توانید یک ساک یا کیف‌دستی به ابعاد 50 الی 70 سانتی‌متر و 5 کیلوگرم با خود به کابین هواپیما ببرید. درصورتی‌که این کیف وزنی بیشتر از 5 کیلوگرم داشته باشد باید میزان بار اضافه را تحویل کانتینر هواپیما دهید.

بار مجاز برای کلاس بیزینس:

درصورتی‌که کلاس پرواز شما از نوع تجاری یا بیزینس باشد شما مجاز به حمل بار تا 30 کیلوگرم خواهید بود. این 30 کیلوگرم بار را می‌توانید در دو چمدان حمل کنید. همچنین میزان باری که می‌توانید با خود به کابین هواپیما ببرید 8 کیلوگرم است. درصورتی‌که میزان بار شما بیشتر از این میزان باشد باید آن را تحویل کانتینر دهید.
 

میزان اضافه‌بار پرواز خارجی کارون

ایرلاین کارون یکی از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی است و میزان بار مجاز در پروازهای خارجی با پروازهای داخلی در آن متفاوت است. در پروازهای خارجی نیز شما باید به نوع کلاس توجه داشته باشید؛ زیرا میزان بار مجاز برای پروازهای کلاس اکونومی و بیزینس متفاوت است. درصورتی‌که میزان بار شما بیش‌ازحد مجاز باید مشمول پرداخت هزینه اضافه‌بار خواهید شد. در زیر بار مجاز برای کلاس‌های اکونومی و بیزینس را بیان می‌کنیم.

بار مجاز برای کلاس‌های اکونومی

در پروازهای خارجی بار مجاز برای پروازهای کلاس اکونومی تا 25 کیلوگرم است. همچنین شما می‌توانید یک کیف‌دستی به وزن 5 کیلوگرم با خود به داخل کابین ببرید. درصورتی‌که کیف‌دستی شما سنگین‌تر از 5 کیلوگرم باشد باید بار اضافه را تحویل کانتینر دهید.

بار مجاز برای کلاس‌های بیزینس

درصورتی‌که کلاس پرواز شما از نوع بیزینس باشد میزان بار مجازی که می‌توانید با خود به همراه داشته باشید تا 45 کیلوگرم است. همچنین شما می‌توانید یک کیف‌دستی به وزن 8 کیلوگرم و ابعاد 50 تا 70 سانتی‌متر با خود به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که شما مجزا هستید بار خود را در یک الی دو چمدان حمل کنید.

جریمه اضافه‌بار هواپیمایی کارون


همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم هر شرکت هواپیمایی دارای محدودیت‌های در مورد بار مجاز است. این بار بسته به نوع کلاس پرواز تعیین می‌شود. معمولاً بیشتر ایرلاین‌ها به ازای هر کیلوگرم بار اضافه‌هزینه‌ای معادل یک درصد هزینه کل بلیط هواپیما دریافت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال اگر میزان بار اضافه شما 4 کیلوگرم باشد شما باید هزینه‌ای معادل با 4 درصد کل هزینه بلیط خودپرداخت کنید.

محدودیت حمل بار در هواپیمایی کارون

افرادی که بلیط ایرلاین کارون را خریداری کرده‌اند باید در نظر داشته باشند این شرکت هواپیمایی محدودیت‌های در مورد حمل بار دارد؛ یعنی علاوه بر اینکه هر مسافر باید میزان بار مجاز را رعایت کند باید به یکسری نکات و قوانین نیز توجه داشته باشد. در ادامه محدودیت حمل بار در این ایرلاین را به شما توضیح می‌دهیم.

  • هر فرد مجاز است که 100 میلی‌لیتر مایع غیرقابل اشتغال و داخل تیوب دربسته با خود به کابین هواپیما ببرد.
  • اندازه ساک یا کیف‌دستی که مسافران با خود وارد کابین می‌کنند نباید بیشتر از 70 سانتی‌متر باشد.
  • به همراه داشتن مواد آرایشی و بهداشتی خطرناک و مایع به داخل کابین ممنوع است.
  • حمل مواد قابل اشتعال و قابل‌انفجار ممنوع است.
  • حمل گازهای تحت‌فشار به داخل هواپیما ممنوع است.
  • به همراه داشتن مواد اکسیدکننده و پروکسایدهای آلی در داخل هواپیما ممنوع است.
  • به همراه داشتن مواد سمی و پرتوزا به داخل هواپیما ممنوع است.
  • مواد خورنده و مغناطیسی نیز جزو بارهای ممنوع هستند.


قوانین بار هواپیمایی کارون


مسافران قبل از ورود به هواپیما باید قوانین بار مربوط به شرکت هواپیمایی کارون را که به‌صورت زیر است به‌طور کامل مطالعه کنند. تا در حمل بار به هواپیما دچار مشکل نشوند.

1. مسافران نمی‌توانند وسایل آرایشی با حجم بیشتر از 100 میلی‌لیتر به همراه داشته باشند. درصورتی‌که مواد آرایشی مایع به همراه دارند باید آن را در کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی و به بخش بار تحویل دهند.

2. حمل مواد غذایی فاسدشدنی به داخل کابین هواپیما ممنوع است. مواد غذایی تنها در صورتی مجاز هستند که در ظروف شفاف و دربسته باشند.

3. حمل کالسکه و ویلچر برای کودکان و افراد ناتوان مجاز است.

4. حمل هرگونه سلاح گرم و سرد، مواد منفجره، مواد شیمیایی خطرناک و.. به داخل هواپیما ممنوع است.

5. در صورتی حمل جسد با هواپیما باید جسد به‌صورت موقت مویایی شود و در تابوت پلمپ شده قرار گیرد. همچنین لازم است مدارک مانند گواهی فوت به شرکت هواپیمایی تحویل داده شود.

قوانین حمل حیوانات در پروازهای کارون

قوانین مربوط به حمل حیوانات خانگی در شرکت‌های هواپیمایی متفاوت است. در ایرلاین کارون حمل حیوانات خانگی به داخل کابین ممنوع است. بااین‌وجود درصورتی‌که مسافران از قوانین انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی پیروی کنند و مجوز لازم از کشور مقصد را دریافت کنند می‌توانند حیوان خانگی خود را وارد هواپیما کنند. در این شرایط باید حیوان خانگی در سبد مخصوص قرار گیرد و به قسمت بار هواپیما تحویل داده شود. هزینه حمل حیوان خانگی در هنگام تحویل دریافت می‌شود.


سؤالات متداول

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی ایرلاین کارون چقدر است؟

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی ایرلاین کارون برابر با 20 کیلوگرم است.

میزان بار مجاز در پروازهای خارجی ایرلاین کارون چقدر است؟

میزان بار مجاز در کابین هواپیما چقدر است؟

آیا می‌توان بیش از میزان بار مجاز حمل کرد؟

آیا برای کودکان و نوزادان بار مجاز جداگانه وجود دارد؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم