بار مجاز هواپیمایی ایران ایر

بار مجاز هواپیمایی ایران ایر

یلدا غیرتییلدا غیرتی
27 دی 1402

همانند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دیگر، هواپیمایی ایران ایر نیز محدودیت‌هایی برای حمل بار دارد. این محدودیت‌ها ممکن است شامل وزن، ابعاد، نوع بار و محتوای بار باشد. علاوه بر این، برخی از بارها به دلیل محتوای خطرناک، قوانین گمرکی یا قوانین بین‌المللی حمل و نقل هوایی توسط هواپیمایی‌ها مورد قبول نیستند. این محدودیت‌ها معمولاً به منظور حفظ امنیت پرواز، رعایت قوانین بین‌المللی و جلوگیری از حوادث وقوعی ناخواسته برای سلامت و امنیت مسافران و هواپیماها تعیین می‌شود.

به همین دلیل، مهم است که افراد و شرکت‌ها قبل از حمل بار با هواپیمایی ایران ایر، مقررات و محدودیت‌های مربوط به حمل بار را به دقت بررسی کرده و اطمینان حاصل کنند که بار آن‌ها با شرایط تعیین شده تطابق دارد. در سایت های تیکت بستری برای خرید بلیط هواپیما این شرکت هواپیمایی فراهم شده است.

میزان اضافه بار پرواز داخلی ایران ایر 

در سفرهای داخلی هواپیمایی ایران ایر، دو کلاس سفر وجود دارد، کلاس اکونومی و کلاس بیزینس. در هرکدام از این پروازها میزان اضافه بار متفاوت است. همچنین بار مجاز برای کودکان تا ۱۰ کیلوگرم است. بار مجاز برای پرواز های کلاس اکونومی این شرکت هواپیمایی برابر 20 کیلوگرم است. 

 میزان اضافه بار پرواز خارجی 

میزان بار مجاز برای پروازهای خارجی هواپیمایی ایران ایر بستگی به مقصد و کلاس سفر مسافران دارد. معمولاً، برای پروازهای بین‌المللی شرکت هواپیمایی ایران ایر، محدودیت وزنی و ابعادی برای بار تعیین می‌شود. همچنین میزان بار برای کودکان تا ۱۰ کیلوگرم است. بار مجاز برای پرواز های کلاس اکونومی این شرکت هواپیمایی برابر 30 کیلوگرم است. 

 جریمه اضافه بار هواپیمایی ایران ایر

در صورتی که وزن بار از میزان تعیین شده بیشتر باشد، شما مشمول پرداخت اضافه بار خواهید شد. این جریمه در اکثر شرکت‌های هواپیمایی از جمله ایران ایر به میزان هر یک کیلوگرم بار اضافه، یک درصد هزینه بلیط به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود. 

به دلیل اینکه وزن کشی و تعیین بار اضافه فرآیندی زمان‌بر است، بهتر است برای صرفه‌جویی در وقت خود، از همراه داشتن وسایل غیر ضروری پرهیز کنید.

قوانین بارهواپیمایی ایران ایر 

شرکت هواپیمایی ایران ایر قوانین حمل بار را بر اساس وزن در نظر می‌‌گیرد. میزان حمل بار با توجه به هزینه بلیط و کلاس پروازی متفاوت است. 

همچنین در تمامی پروازهای کلاس اکونومی هر مسافر مجاز است تا ۲۰ کیلوگرم را حمل کند. همچنین میزان بار مجاز در کلاس بیزینس ۴۵ کیلوگرم است.

همچنین در قوانین حمل بار در شرکت ایران ایر ابعاد و اندازه چمدان نیز مهم است، در مجموع طول، عرض و ارتفاع چمدان نباید از ۱۵۸ سانتی‌متر بیشتر باشد. همچنین این شرکت مسئولیت چمدان‌های آسیب دیده را برعهده نمی‌گیرد و مسئولیت مدپربوط به خسارت برعهده مسافر است. 

قوانین حمل حیوانات در پروازهای ایران ایر

قوانین حمل حیوانات در هواپیمایی ایران ایر برای هر مسافر حداکثر دو قلاده سگ یا گربه و ۱۰ پرنده است. همچنین کسانی که قصد دارند حیوانی را با خود در پرواز حمل کنند، باید ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند. 

همچنین در نظر داشته باشید حمل حیوان زنده، در انبار بار هواپیمایی صورت می‌گیرد.  

برای حمل حیوانات شما باید مدارک پزشکی از جمله شناسنامه یا گذرنامه حیوان، تکمیل فرم مخصوص حمل حیوان زنده، اصل گواهی معتبر پزشکی از دامپزشک که نشان دهنده سلامت حیوان است، را در اختیار داشته باشید. 

سوالات متداول

میزان جریمه اضافه بار هواپیمایی ایران ایر چقدر است؟

در هواپیمایی ایران ایر به ازای هر یک کیلوگرم، یک درصد از هزینه بلیط به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود‌. 

هزینه حمل حیوانات با هواپیما چقدر است؟

میزان بار مجاز در شرکت هواپیمایی ایران ایر چقدر است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم