H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
بار مجاز و اضافه بار هواپیمایی کاسپین

بار مجاز و اضافه بار هواپیمایی کاسپین

یلدا غیرتییلدا غیرتی
25 دی 1402

ایرلاین کاسپین یکی از شرکتهای هواپیمایی معروف و فعال در داخل کشور است که به بیشتر فرودگاه های داخلی پروازهای انجام می دهد. این ایرلاین برای حفظ سلامت کارکنان و مسافران خود قوانین و مقرراتی در خصوص حمل بار دارد. به طوری که هر مسافر مجاز است که در پروازهای داخلی باری به وزن 20 کیلوگرم و در پروازهای خارجی باری به وزن 30 کیلوگرم را با خود حمل کند. علاوه بر باری که مسافران تحویل کانتر هواپیما می دهند میتوانند باری به وزن 5 کیلوگرم را با خود به کابین هواپیما ببرند. لازم به ذکر است که باری که وارد کابین میشود باید کاملا توسط خدمه هواپیما بررسی و تایید شود. برای خرید بلیط هواپیما از این ایرلاین میتوانید به سایت های تیکت مراجعه کنید. در ادامه شما را با بار مجاز و اضافه بار این ایرلاین بیشتر آشنا می کنیم.

میزان اضافه بار پرواز داخلی کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین برای حمل و نقل مسافران در سطح کشور قوانین و مقررات خاصی در خصوص حمل بار دارد. مسافرانی که بلیط هواپیمای این ایرلاین را خریداری کرده‌اند تنها مجاز به حمل 20 کیلوگرم بار هستند. علاوه بر این هر مسافر می‌تواند باری به وزن 5 کیلوگرم و ابعاد 115 سانتی متر را با خود به داخل کابین هوا

پیما ببرد. در صورتی که این بار بیش از 5 کیلوگرم باشد باید اضافه بار تحویل کانتر هواپیما داده شود. همچنین لازم به ذکر است که مسافران می‌توانند با پرداخت جریمه باری بیشتر از حد مجاز با خود حمل کنند. البته این کار در صورتی ممکن است که در محفظه نگهداری بار هواپیما فضای کافی وجود داشته باشد. 

میزان اضافه بار پرواز خارجی کاسپین

کاسپین یک شرکت هواپیمایی بین المللی است که علاوه بر شهرهای داخلی به برخی از شهرهای خارجی نیز پروازهای انجام می‌دهد. از این رو این ایرلاین برای پروازهای خارجی نیز محدودیت بار دارد. به طوری که مسافران خارجی تنها مجاز به حمل بار تا 30 کیلوگرم هستند. در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت جریمه باری بیشتر از 30 کیلوگرم را با خود حمل کنند. همچنین هر فرد می‌تواند ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. ابعاد این کیف نباید بیشتر از 115 سانتی متر باشد. 

جریمه اضافه بار هواپیمایی کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین برای حمل بار اضافه قوانینی دارد که به مسافران امکان می دهد در صورت نیاز باری بیشتر از حد مجاز با خود حمل کنند. جریمه اضافه بار در این شرکت هواپیمایی به ازای هر کیلوگرم وزن اضافه بار محاسبه می شود. بدیهی است هر چقدر میزان بار شما بیشتر باشد باید هزینه بیشتری بابت حمل آن پرداخت کنید. جریمه هر کیلوگرم بار اضافه معادل یک درصد از قیمت بلیط هواپیما است. یعنی اگر بار اضافه شما 6 کیلوگرم باشد باشد باید هزینه ای معادل 6 درصد قیمت بلیط همان سفر را پرداخت کنید.

محدودیت حمل بار در هواپیمایی کاسپین

علاوه بر محدودیت بار شرکت هواپیمایی کاسپین برای حفظ جان و مال مسافران قوانین و مقررات خاصی در خصوص حمل بار دارد. قوانین حمل بار در این شرکت هواپیمایی به صورت زیر است.

  • حمل مواد اشتعال‌زا و منفجره در داخل کابین و کانتر هواپیما ممنوع است.
  • حمل مایعات سمی و خورنده مانند انواع اسیدها به داخل کابین و کانتر هواپیما ممنوع است.
  • حمل وسایل فلزی نوک تیز مانند چاقو، ناخن گیر، قیچی و... به داخل کابین ممنوع است.
  • حمل لوازم آرایشی و بهداشتی مایع قابل‌اشتعال به داخل کابین ممنوع است.
  • حمل انواع خوراکی‌های بدون بسته بندی مناسب به داخل کابین ممنوع است.
  • حمل حیوانات به داخل کابین هواپیمای کاسپین ممنوع است.
  • به‌همراه‌داشتن انواع چسب و مواد شیمیایی به داخل کابین ممنوع است.
  • حمل هر گونه سلاح گرم و سرد به داخل کابین ممنوع است.
  • به همراه داشتن مواد غذای یخ‌زده به داخل کابین یا حمل در چمدان ممنوع است.

قوانین بار هواپیمایی کاسپین

مسافرانی که قصد سفر با هواپیماهای کاسپین را دارند قبل از خرید بلیط هواپیما باید قوانین بار این شرکت را با دقت مطالعه کنند. در بالا ما لیستی از بارهای ممنوعه به داخل هواپیما را به شما معرفی کردیم. تعدادی از بارهای که هر مسافر می‌تواند باخود به داخل کابین یا کانتر هواپیما حمل کند عبارت است از:

  • هر مسافر مجاز است که با خود پالتو، پتو مسافرتی و یک کیف دستی به داخل کابین ببرد.
  • هر مسافر مجاز به حمل 100 میلی لیتر مایعات داخل تیوب به داخل کابین هستند.
  • هر مسافر می‌تواند تعداد خوراکی بسته‌بندی‌شده با خود به داخل کابین هواپیما ببرد.
  • مسافران می‌توانند تعداد لوازم آرایشی جامد با خود به داخل کابین حمل کنند.
  • مسافران مجاز به حمل دوربین عکاسی، لپ‌تاپ، موبایل و.. به داخل کابین هستند.
  • در صورت نیاز مسافران می‌توانند کالسکه نوزاد خود را نیز به داخل کابین ببرند.

لازم به ذکر است که شرکت هواپیمایی کاسپین مسئولیت گم‌شدن یا ضربه دیدن بار مسافران را بر عهده می‌گیرد. به همین دلیل مسافران می توانند در صورت بروز مشکلاتی ازاین‌قبیل با در دست داشتن مدارکی مانند تگ بار، کوپن پرواز و کارت شناسایی (گواهینامه یا پاسپورت) به مراکز مربوطه مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

توجه داشته باشید این شرکت هواپیمایی مسئول بارهای شکستنی، جواهرات، اسناد و مدارک، اوراق بهادار و.. داخل چمدان‌ها نیست. به همین دلیل این موارد را نباید در داخل چمدان قرار دهید و باید در هنگام تحویل بار آنها را به صورت جداگانه تحویل کارکنان مربوطه دهید. 

قوانین حمل حیوانات در پروازهای کاسپین

در خصوص قوانین حمل حیوانات داخل پروازهای کاسپین باید به شما بگوییم که حمل هر گونه حیوان زنده به داخل کابین هواپیما ممنوع است. در صورت حمل حیوانات زنده باید آنها را در قفس‌هایی به ابعاد 45×35×23سانتی متر قرار داده و تحویل کانتر بار هواپیما دهید. لازم به ذکر است هزینه حمل حیوانات زنده به صورت جداگانه محاسبه می شود. معمولاً هزینه حمل حیونات بستگی به وزن و جثه آنها دارد.

سؤالات متداول

آیا کودکان می‌توانند به‌تنهایی با هواپیمای کاسپین سفر کنند؟

این شرکت هواپیمایی با ارائه مدارک لازم مانند رضایت‌نامه کتبی والدین و حضور آنها در فرودگاه امکان سفر کودکان 5 تا 11 سال را فراهم کرده است.

آیا در شرکت هواپیمایی کاسپین امکانات ویژه‌ای برای نوزادان و افراد ناتوان فراهم شده است؟

هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی بیشتر از پروازهای داخلی است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم