H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
کنسلی بلیط هواپیما تابان

کنسلی بلیط هواپیما تابان

یلدا غیرتییلدا غیرتی
15 بهمن 1402

شرکت هواپیمای تابان یکی از ایرلاین های داخلی کشور است که به بیشتر فرودگاه های داخلی پروازهای به صورت رفت و برگشتی دارد. به همین دلیل مسافران زیادی بلیط این هواپیما را رزرو میکنند. در صورتی که بلیط هواپیمای این ایرلاین را خریداری کرده اید برای کنسل کردن آن باید به سایتی که از آن بلیط را خریده اید مراجعه کنید.

شرایط و قوانین کنسل کردن این ایرلاین با توجه به زمان کنسل کردن، نوع کلاس پروازی و نوع بلیط(سیستمی یا چارتر) متفاوت است. به طوری که اگر قبل از ساعت 12 یک روز مانده به پرواز بلیط خود را کنسل کنید جریمه ای معادل 30 درصد برای پروازهای اکونومی از شما کسر می شود. در صورتی که قبل از ساعت 12 روز پرواز بلیط خود را کنسل کنید چنانچه بلیط شما از نوع کلاس اکونومی باشد 50 درصد از قیمت بلیط شما به عنوان جریمه کسر خواهد شد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با قوانین کنسل کردن هواپیمای تابان بیشتر آشنا کنیم.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما تابان

شرکت هواپیمایی تابان مانند هر شرکت هواپیمایی دیگر دارای یکسری قوانین و مقررات برای کنسل کردن بلیط‌های هواپیما است. چنانچه شما بلیط این ایرلاین را خریداری کرده اید باید توجه داشته باشید که در صورت کنسل کردن یا تغییر مشخصات پرواز خود باید جریمه پرداخت کنید. این جریمه بسته به عواملی مانند کلاس پرواز، نوع بلیط (سیستمی یا چارتری) و زمان باقی مانده تا پرواز متفاوت است. به همین دلیل در صورت تمایل به کنسل کردن بلیط باید در اولین فرصت اقدام کنید. 

شرایط کنسلی بلیط‌های داخلی تابان

شرکت هواپیمای تابان به بیشتر شهرهای داخلی پروازهای دارد. به همین دلیل اگر شما یکی از بلیط‌های داخلی این ایرلاین را خریداری کرده اید برای کنسل کردن آن باید به شرایط و قوانین این ایرلاین توجه کنید. برای کنسل کردن بلیط خود ابتدا باید به سایتی که بلیط را خریداری کرده اید مراجعه کنید. لازم به ذکر است که سایت های تیکت یکی از سایت‌های معتبر در زمینه خرید بلیط هواپیما است. چنانچه از این سایت خرید کرده اید به راحتی می‌توانید با بخش پشتیبان آن تماس بگیرید و بلیط خود را کنسل کنید. هزینه بلیط شما بعد از کسر جریمه در طی 72 ساعت کاری به حساب شما واریز می‌شود. لازم به ذکر است که شرایط کنسل کردن بلیط‌های داخلی تابان نیز بستگی به عواملی مانند زمان، کلاس پروازی و نوع بلیط شما دارد. 

شرایط کنسلی بلیط‌های خارجی تابان

شرکت هواپیمای تابان به برخی از شهرهای خارجی نیز پروازهای دارد. این ایرلاین برای کنسل کردن بلیط های خارجی خود نیز از قوانین ثابتی پیروی می کند. به طوری که جریمه بلیط های خارجی نیز بسته به زمان باقی مانده تا پرواز، کلاس پروازی و نوع بلیط محاسبه می شود. روش کنسل کردن بلیط های خارجی نیز دقیقا همانند بلیط های داخلی است. با این تفاوت که با توجه به این که قیمت بلیط های خارجی گران تر است، جریمه کنسل کردن آن ها نیز گران تر خواهد بود. 

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی تابان

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی راحت‌تر از بلیط‌های چارتری است. معمولاً بلیط‌های که به صورت سیستمی خریداری می‌شوند انعطاف پذیری بیشتری برای کنسل کردن یا تغییر مشخصات دارند. چنان چه بلیط که خریداری کرده اید از نوع سیستمی باشد در صورت کنسل کردن مقداری از هزینه بلیط به حساب شما واریز می‌شود. جریمه کسر شده در بلیط‌های سیستمی نیز با توجه به نوع کلاس پروازی، خارجی یا داخلی بودن پرواز و زمان باقی مانده تا پرواز محاسبه می‌شود.

لغو و استرداد بلیط چارتر تابان

امکان کنسل کردن بلیط چارتری و استرداد آن ها کاملا بستگی به شرکت چارترکننده دارد. در بیشتر مواقع بلیط های چارتری امکان کنسل کردن ندارند؛ زیرا این بلیط ها بیشتر به صورت بلیط لحظه آخری به فروش می رسند. به همین دلیل مسافران مدت زمان بسیار کمی تا پرواز فرصت دارند. با این وجود برخی از شرکت های چارترکننده با کسر جریمه امکان کنسل کردن بلیط هواپیما را به مسافران خود می دهند. با این وجود باید به شما بگوییم که در اکثر مواقع شما با کنسل کردن بلیط چارتر کل هزینه بلیط را از دست خواهید داد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که قبل از رزرو بلیط حتما به این نکته توجه کنید که آیا امکان کنسل کردن بلیط چارتر وجود دارد یا خیر.

استرداد بلیط هواپیما تابان اکونومی

همانطور که به آن اشاره کردیم جریمه کنسل کردن بلیط‌های هواپیمای تابان بستگی به کلاس پروازی آن دارد. به طور کلی جریمه بلیط هواپیمای این ایرلاین برای کلاس اکونومی به صورت زیر است.

  • جریمه کنسل کردن بلیط ز زمان صدور تا 12 ظهر سه روز قبل پرواز= 20% قیمت بلیط 
  • جریمه کنسل کردن بلیط از ساعت 12 سه روزقبل پرواز تا 12 ظهر یک روز قبل پرواز= 30% قیمت بلیط
  • جریمه کنسل کردن بلیط از 12 ظهر روز قبل پرواز تا 3 ساعت مانده به پرواز= 50% قیمت بلیط
  • جریمه کنسل کردن بلیط از 3 ساعت مانده به پرواز به بعد No Show=60 % قیمت بلیط 

کنسلی بلیط هواپیما تابان بیزینس

هزینه کنسل کردن بلیط های هواپیما کلاس بزینس ایرلاین تابان با کلاس اکونومی کمی متفاوت تر است. این کلاس پروازی معمولا خدمات بیشتری را به مسافران ارائه می دهد و هزینه رزرو بلیط آن نیز بیشتر است. از این رو هزینه کنسل کردن آن نیز مقداری بیشتر از کلاس های اکونومی است. به طور کلی جریمه بلیط کلاس های بیزینس ایرلاین تابان به صورت زیر است.

  • جریمه کنسل کردن بلیط از زمان صدور تا 12 ظهر سه روز قبل پرواز= 20% قیمت بلیط 
  • جریمه کنسل کردن بلیط از ساعت 12 سه روزقبل پرواز تا 12 ظهر یک روز قبل پرواز= 30% قیمت بلیط
  • جریمه کنسل کردن بلیط از 12 ظهر روز قبل پرواز تا 3 ساعت مانده به پرواز=60% قیمت بلیط      
  • جریمه کنسل کردن بلیط از 3 ساعت مانده به پرواز به بعد No Show=70 % قیمت بلیط

سؤالات متداول

آیا امکان کنسل کردن بلیط چارتر هواپیمای تابان جود دارد؟

امکان کنسل کردن بلیط‌های چارتری کاملاً بستگی به شرکت چارترکننده دارد. با این وجود در اکثر مواقع به دلیل این که این بلیط‌ها به صورت لحظه آخری به فروش می‌رسند امکان کنسل کردن آن‌ها وجود ندارد. به طوری که اگر آنها را کنسل کنید هزینه کل بلیط شما به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود.

جریمه کنسل کردن بلیط هواپیمای تابان به چه عواملی بستگی دارد؟

جریمه کنسل کردن بلیط کلاس اکونومی 3 ساعت قبل از پرواز چقدر است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم