H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
کنسلی بلیط هواپیما ساها

کنسلی بلیط هواپیما ساها

یلدا غیرتییلدا غیرتی
10 اسفند 1402

بلیط‌ شرکت هواپیمایی ساها مانند سایر ایرلاین‌ها قابلیت استرداد دارد. کنسلی بلیط هواپیما ساها به موارد متعددی وابسته است. به کنسلی اکثر بلیط‌ها جریمه تعلق می‌گیرد و میزان جریمه استرداد بلیط بر اساس ساعات باقی مانده تا پرواز، قیمت بلیط هواپیما، کلاس پروازی و غیره تعیین می‌شود. برای استرداد بلیط باید با قوانین کنسلی بلیط هواپیما ساها آشنا باشید. 

در ادامه به بررسی دقیق چگونگی کنسلی تمامی بلیط‌های شرکت هواپیمایی ساها می‌پردازیم. اگر قصد خرید بلیط هواپیما از این شرکت را دارید پیش از خرید این موارد را به خوبی بررسی کنید؛ البته اگر در نظر دارید بلیط خریداری شده را کنسل نمایید، مطالعه این موارد به شما کمک شایانی می‌کند. 

قوانین کنسلی بلیط هواپیما ساها 

قوانین کنسلی بلیط هواپیما در شرکت هواپیمایی ساها به مواردی متعددی اعم از نوع بلیط، مقصد (داخلی، خارجی)، کلاس پروازی و غیره بستگی دارد. هر یک از این موارد دارای شرایط و قوانین مربوط به خود هستند که ممکن است در برخی موارد مشابه یکدیگر باشند. به طور کلی بلیط خریداری شده در هر نوعی از این شرکت هواپیمایی، کنسلی آن همراه با جریمه است. میزان جریمه نیز به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

  • تا 72 ساعت قبل از پرواز: 20% جریمه
  • از 72 تا 48 ساعت قبل از پرواز: 40% جریمه
  • از 48 تا 24 ساعت قبل از پرواز: 60% جریمه
  • از 24 ساعت تا 4 ساعت قبل از پرواز: 70% جریمه
  • از 4 ساعت قبل از پرواز تا زمان پرواز: 80% جریمه
  • عدم حضور در پرواز: 100% جریمه

شرایط کنسلی بلیط‌های داخلی ساها

اگر برای مقاصد داخلی از هواپیمایی ساها اقدام به تهیه بلیط هواپیما کرده‌اید، برای کنسلی بلیط های داخلی ساها باید به شرایط درج شده در قسمت اطلاعات پرواز مراجعه کنید. البته که این شرایط کاملا وابسته به نوع و کلاس پروازی است و جریمه آن بر اساس زمان باقی مانده تا پرواز طبق هر کلاس پروازی محاسبه می‌شود. 

شرایط کنسلی بلیط‌های خارجی ساها

شرکت هواپیمایی ساها به مقاصد خارجی زیادی پرواز ندارد و پروازهای این شرکت به خارج از کشور محدود هستند. هر یک از این پروازها متناسب با قوانینی که دارند، کنسلی آن‌ها از جریمه برخوردار است. جریمه کنسلی بلیط های خارجی ساها همانند پروازهای داخلی با توجه به کلاس پروازی و بازه زمانی باقی مانده تا پرواز تعیین می‌شود. 

چگونه بلیط هواپیما ساها را کنسل کنیم؟

مراحل کنسلی بلیط هواپیما ساها در سایت های تیکت بسیار آسان است. برای این کار شما باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که بلیط شما قابلیت استرداد دارد یا خیر، این مورد را در بخش اطلاعات بلیط می‌توانید مطالعه کنید یا اینکه با تیم پشتیبانی تیم های تیکت در ارتباط باشید. در صورتی که بلیط شما قابلیت استرداد دارد در مجموعه ما می‌توانید به دو طریقه زیر برای کنسلی بلیط اقدام کنید:

  • در بخش کاربری سایت، برای تیم پشتیبانی، تیکت ارسال کنید تا پروسه استرداد بلیط شما صورت بگیرد.
  • با تماس تلفنی با تیم پشتیبانی 24 ساعته های تیکت درخواست کنسلی بلیط خود را مطرح کنید. 

پس از اعلام درخواست استرداد، جریمه کنسلی شما بر اساس مواردی که وجود دارد محاسبه می‌گردد و پس از 72 ساعت مبلغ جریمه از هزینه پرداختی کسر و مابقی عودت داده می‌شود. 

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی ساها 

تقریبا همه بلیط‌ سیستمی شرکت هواپیمایی ساها قابلیت استرداد دارند و کنسلی آن‌ها دارای شرایط آسانی است. علاوه بر استرداد این نوع بلیط‌‌ها قابلیت تغییر مشخصات نیز عموما دارند. به طور کلی جریمه کنسلی بلیط های سیستمی ساها مطابق با کلاس پروازی و زمان اقدام شما برای کنسلی محاسبه می‌شود. 

لغو و استرداد بلیط چارتر ساها

بلیط‌های چارتری ساها نسبت به بلیط‌های سیستمی شرایط سخت‌تری برای استرداد دارند؛ زیرا در بیشتر مواقع پرواز لحظه آخری هستند و حتی در برخی از مواقع به طور کلی قابلیت کنسلی ندارند؛ اما در صورتی که قابلیت استرداد داشته باشند، جریمه کنسلی بلیط چارتر ساها مشابه با دیگر بلیط‌ها محاسبه می‌گردد. 

استرداد بلیط هواپیما ساها اکونومی 

استرداد بلیط‌های هواپیمای ساها در کلاس اکونومی مطابق با همان شرایط مطرح شده صورت می‌گیرد. در این کلاس پروازی مطابق با شناسه پروازی و بازه زمانی باقی مانده تا پرواز جریمه برای شما محاسبه می‌گردد. پس از کسر جریمه مبلغ باقی مانده بعد از 72 ساعته به حساب باز گردانده می‌شود. 

سوالات متداول

استرداد وجه بلیط‌ هواپیما ساها چگونه است و مقدار آن به چه عواملی بستگی دارد؟

جریمه استرداد بلیط‌های هواپیمایی ساها بر اساس شناسه پروازی و زمان باقی مانده تا ساعت پرواز تعیین می‌شود و عموما بعد از 72 ساعته به حساب عودت داده می‌شود. 

آیا بلیط‌های چارتری ساها قابلیت کنسل کردن دارند؟

جریمه استرداد بلیط‌های هواپیما ساها تا 4 ساعات قبل از پرواز برای بلیط‌ها با نرخ زیر 7 میلیون تومان چقدر است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم