شرایط کنسلی بلیط هواپیما فلای پرشیا

شرایط کنسلی بلیط هواپیما فلای پرشیا

یلدا غیرتییلدا غیرتی
14 اسفند 1402

ایرلاین فلای پرشیا بلیط مسافران خود را با دریافت جریمه کنسل می‌کند. این ایرلاین برای لغو و کنسل کردن پروازها توسط مسافران قوانین و مقررات خاصی دارد. جریمه‌ای که این ایرلاین برای لغو پروازها دریافت می‌کند بستگی به زمان باقی مانده به پرواز، کلاس پروازی، مسیر پرواز و نوع بلیط (سیستمی یا چارتری) دارد. لازم به ذکر است تنها مسافرانی که بلیط سیستمی خریداری کرده اند می‌توانند بلیط خود را در صورت امکان لغو و هزینه خود را دریافت کنند. بلیط‌های لحظه آخری یا چارتری ایرلاین فلای پرشیا قابل استرداد نیستند. لازم به ذکر است که بلیط‌های این ایرلاین از 15 دقیقه بعد از رزرو در صورت کنسلی مشمول جریمه می‌شوند. در ادامه قصد داریم تا شما را با شرایط کنسل کردن بلیط این ایرلاین در سایت های تیکت بیشتر آشنا کنیم.

کنسل کردن بلیط پروازهای داخلی ایرلاین فلای پرشیا 

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا یکی از ایرلاین‌های تازه تأسیس داخلی است که به برخی از شهرهای ایران پرواز دارد. در صورتی که بلیط یکی از شهرهای داخلی را از سایت های تیکت خریداری کرده اید می‌توانید به راحتی آن را کنسل کنید. برای این منظور کافی است که به بخش استرداد و کنسل کردن بلیط هواپیما مراجعه و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده بلیط خود را کنسل کنید. لازم به ذکر است که با توجه به زمان باقی مانده به پرواز و کلاس پروازی میزان جریمه شما متفاوت خواهد بود. بعد از کسر جریمه، هزینه باقی مانده طی 72 ساعت کاری به حساب شما عودت داده می‌شود. در صورتی که در طی کنسل کردن بلیط سوال یا راهنمایی بیشتر نیاز داشتید می‌توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

کنسل کردن بلیط پروازهای خارجی ایرلاین فلای پرشیا 

لازم به ذکر است که فلای پرشیا یکی از ایرلاین‌های تازه تأسیس در ایران است که تنها به چند مقصد داخلی پروازهای دارد. این ایرلاین در حال حاضر پروازی به خارج از کشور انجام نمی‌دهد. به همین دلیل شما امکان خرید بلیط خارجی این ایرلاین را ندارید. برای سفرهای خارجی می‌توانید از سایت های تیکت بلیط سایر ایرلاین‌ها را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

کنسل کردن بلیط سیستمی فلای پرشیا

در صورت که شما بلیط هواپیما سیستمی خریداری کرده باشید، هنگام کنسل کردن آن با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. شما به راحتی می‌توانید بلیط خود را با مراجعه به سایت های تیکت کنسل کنید. برای کنسل کردن این نوع بلیط باید جریمه پرداخت کنید که این جریمه بسته به زمان باقی مانده به پرواز و نرخ کلاس پروازی متفاوت است. برای این منظور لازم است که قبل از رزرو بلیط به قوانین سایت مربوطه توجه کافی داشته باشید.

کنسل کردن بلیط چارتری فلای پرشیا 

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا گاهی اوقات برای فروش بیشتر، بلیط‌های پرواز را به عنوان بلیط چارتری به فروش می‌رساند. لازم به ذکر است که بلیط های چارتری نزدیک به پرواز با عنوان بلیط لحظه آخری نیز شناخته می‌شوند. در این شرایط شما می‌توانید بلیط‌ها را با قیمتی ارزان‌تر خریداری کنید؛ اما اگر شما از پرواز خود منصرف شوید و قصد کنسل کردن آن را داشته باشید کل مبلغ بلیط به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد؛ زیرا بلیط‌های چارتری که در لحظات آخر به فروش می‌رسند زمان لازم برای لغو آنها وجود ندارد. با این وجود ممکن است برخی از شرکت‌های چارتر کنند قوانین خاصی برای لغو بلیط‌ها در نظر بگیرید. برای این منظور اگر بلیط خود را از سایت های تیکت خریداری کرده اید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا پیگیری‌های لازم را برای شما انجام دهند. در صورتی که امکان لغو وجود داشته باشد کارشناسان پرواز های تیکت بلیط را برای شما کنسل و هزینه را به حساب شما واریز می‌کنند. 

کنسل کردن کلاس‌های نرخی فلای پرشیا

از آنجایی که فلای پرشیا یکی از ایرلاین‌های تازه تاسیس است پروازهای خود را تنها با کلاس اکونومی انجام می‌دهد. از این رو شما تنها می‌توانید پروازهای کلاس اکونومی این ایرلاین را خریداری کنید. با این وجود این ایرلاین برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان از پروازها را در کلاس‌های نرخی متنوعی ارائه می‌دهد. معمولا کلاس نرخی پرواز شما روی بلیط هواپیما نوشته می‌شود. با توجه به کلاس نرخی جریمه کنسل کردن بلیط‌ها نیز متفاوت است. به طور کلی جریمه کنسل کردن بلیط هواپیمای فلای پرشیا به صورت زیر است.

  • تا ساعت ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز جریمه کنسل کردن بلیط معادل ۳۰ درصد بهای بلیط است.
  • تا ساعت ۱۲ ظهر ۲ روز قبل از پرواز جریمه کنسل کردن بلیط هواپیمای فلای پرشیا ۶۰ درصد قیمت بلیط است.
  • تا ۴ ساعت قبل از پرواز جریمه لغو بلیط  ۷۵ درصد بهای بلیط است.
  • از ۴ ساعت قبل از پرواز و بعد از آن ۸۵ درصد جریمه برای کنسل کردن بلیط هواپیما دریافت می‌شود.

سوالات متداول 

آیا بعد از پرواز می‌توانیم هزینه بلیط هواپیمای فلای پرشیا را پس بگیریم؟

بعد از پرواز 85 درصد بهای بلیط به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد و باقی هزینه به حساب شما واریز می شود.

آیا می‌توانیم بلیط‌های لحظه آخری یا چارتری فلای پرشیا را لغو کنیم؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم