کنسلی بلیط هواپیما آسمان

کنسلی بلیط هواپیما آسمان

یلدا غیرتییلدا غیرتی
15 بهمن 1402

شرکت هواپیمایی آسمان یکی از معروف‌ترین ایرلاین‌های داخلی است که علاوه بر شهرهای داخلی به برخی از شهرهای خارجی نیز پروازهای دارد. این ایرلاین برای کنسل کردن بلیط‌های هواپیمای خود قوانین و مقررات خاصی دارد. به همین دلیل اگر مایل به لغو بلیط این ایرلاین هستید ابتدا باید با شرایط و قوانین کنسلی آن به طور کامل آشنا شوید. به طور کلی ایرلاین آسمان برای کنسل کردن بلیط‌ها جریمه‌ای را در نظر گرفته است.

این جریمه بسته به نوع بلیط (سیستمی یا چارتری)، کلاس پروازی و زمان باقی مانده تا پرواز محاسبه می‌شود. به همین دلیل بسته به این شرایط مقدار جریمه کنسل کردن بلیط متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که امکان کنسل کردن تنها در بلیط‌های سیستمی وجود دارد. بلیط‌های چارتری امکان لغو و کنسل کردن ندارند.

اگر از های تیکت بلیط خریده‌اید می‌توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا کارهای لازم برای کنسل کردن بلیط را برای شما انجام دهند. در ادامه قصد داریم تا شما را به طور کامل با شرایط و قوانین کنسل کردن بلیط ایرلاین آسمان آشنا کنیم. 

قوانین کنسلی بلیط هواپیما آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان مانند هر شرکت هواپیمایی دیگری دارای یکسری قوانین و مقررات خاصی برای کنسل کردن بلیط است. این ایرلاین با کسر جریمه امکان کنسل کردن بلیط هواپیما را به مسافران خود می دهد. جریمه ای که این ایرلاین در نظر می گیرد بسته به شرایط مختلف متفاوت است. معمولا جریمه کنسل کردن بلیط به نوع بلیط(سیستمی یا چارتری)، زمان باقی مانده تا پرواز و کلاس پروازی دارد. از این رو شما باید با توجه به شرایط زیر مقدار جریمه کنسل کردن بلیط خود را محاسبه کنید. بعد از کنسل کردن و کسر جریمه هزینه باقی مانده به حساب مسافران واریز می شود. 

شرایط کنسلی بلیط‌های داخلی آسمان

مسافرانی که بلیط داخلی ایرلاین آسمان را خریداری کرده اند برای کنسل کردن آن باید جریمه پرداخت کنند. بعد از کسر جریمه هزینه باقی مانده بعد از 72 ساعت کاری به حساب آنها واریز می شود. همانطور که در بالا به ان اشاره کردیم جریمه کنسل کردن بلیط بسته به شرایط مختلف محاسبه می شود. لازم به ذکر است در صورتی که بلیط داخلی شما از نوع سیستمی باشد میتوانید آن را کنسل کنید. در بلیط های چارتری امکان لغو بلیط کاملا بستگی به شرکت چارترکننده دارد. در اکثر مواقع بلیط های چارتری قابل کنسل کردن نیستند. 

شرایط کنسلی بلیط‌های خارجی آسمان

شرایط و قوانین کنسل کردن بلیط های خارجی آسمان نیز درست مشابه با بلیط های داخلی است. با این تفاوت که جریمه این بلیط ها با توجه به این که قیمت بلیط های خارجی گران تر هستند بیشتر است. چانچه بلیط خود را از سایت "های تیکت" خریداری کرده اید. به راحتی رزرو پرواز میتوانید آن را کنسل کنید. جهت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر هم میتوانید با تیم پشتیبانی سایت تماس بگیرید. 

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی آسمان

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی آسمان آسان‌تر است و شما به راحتی با دنبال کردن مراحل کنسل کردن در سایت "های تیکت" می‌توانید این کار را انجام دهید. برای کنسل کردن این بلیط‌ها شرکت آسمان مقداری از هزینه بلیط را به عنوان جریمه از شما کسر می‌کند. همان‌طور که به آن اشاره کردیم مقدار هزینه بستگی به زمان کنسل کردن بلیط و کلاس پروازی دارد. بعد از کسر جریمه هزینه باقی مانده بلافاصله یا نهایتاً در 72 ساعت کاری به حساب شما واریز می‌شود. 

لغو و استرداد بلیط چارتر آسمان

بلیط چارتر شرکت آسمان توسط شرکت های چارترکننده با قیمتی کمتر به فروش می رسند. از آنجایی که بلیط های چارتر بیشتر به عنوان بلیط لحظه آخری به فروش می رسند امکان کنسل کردن و لغو آنها بسیار سخت است. به طوری که برخی از این بلیط ها ساعتی قبل از پرواز به فروش می رسند و این باعث می شود که زمانی برای کنسل کردن آن وجود نداشته باشد. با این وجود شرایط کنسل کردن بلیط چارتری بسته به شرکت چارتر کننده ممکن است متفاوت باشد. اگر از سایت" های تیکت" بلیط چارتر خود را خریداری کرده اید با پشتیبان سایت تماس بگیرید. آنها استعلام می گیرند و در صورت امکان بلیط را برای شما کنسل می کنند.

استرداد بلیط هواپیما آسمان اکونومی

 همانطور که اشاره کردیم یکی از عوامل تاثیر گذار بر جریمه کنسل کردن بلیط هواپیما کلاس پروازی آن است. کلاس اکونومی شرکت آسمان یکی از کلاس های پروازی پرتقاضا است. هزینه کنسل کردن این کلاس پروازی در بازه های زمانی قبل از پرواز متفاوت است. به طور کلی جریمه کنسل کردن پرواز کلاس اکونومی شرکت آسمان به صورت زیر است.

  • جریمه بلیط هواپیما از زمان رزرو تا 30 دقیقه قبل از پرواز معادل 20 درصد از قیمت بلیط است. 
  • جریمه بلیط هواپیما از 30 دقیقه قبل از پرواز به بعد معادل 40 درصد از قیمت بلیط است. 

کنسلی بلیط هواپیما آسمان بیزینس

قیمت بلیط کلاس بیزینس آسمان بیشتر از کلاس‌های اکونومی است و در این کلاس پروازی امکانات رفاهی بیشتر به مسافران ارائه می‌شود. شرایط کنسل کردن بلیط کلاس بیزینس آسمان به صورت زیر است.

  • جریمه بلیط هواپیما از زمان رزرو تا 30 دقیقه قبل از پرواز معادل 15 درصد از قیمت بلیط است.
  • جریمه بلیط هواپیما از 30 دقیقه قبل از پرواز به بعد معادل 30 درصد از قیمت بلیط است.

سؤالات متداول

آیا امکان کنسل کردن بلیط چارتر هواپیمای آسمان وجود دارد؟

از آنجایی که بلیط‌های چارتری بیشتر به صورت بلیط‌های لحظه آخری به فروش می‌رسند در اکثر مواقع امکان کنسل کردن انها وجود ندارد. با این وجود ممکن است برخی از شرکت‌های چارترکننده این امکان را به مشتریان خود بدهند. 

جریمه کنسل کرد بلیط هواپیمای کلاس بیزینس ایرلاین آسمان چقدر است؟

آیا شرایط کنسل کردن پروازهای خارجی و داخلی شرکت هواپیمای آسمان باهم متفاوت است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم