بار مجاز هواپیمایی آسمان

بار مجاز هواپیمایی آسمان

یلدا غیرتییلدا غیرتی
25 دی 1402

افرادی که قصد سفر هوایی با ایرلاین آسمان را دارند و اقدام به خرید بلیط هواپیما این شرکت کرده اند باید توجه داشته باشند، حداکثر بار مجاز برای مسافرین داخلی هواپیمایی آسمان بین 20 الی 25 کیلوگرم است. ولی برای پروازهای خارجی، مسافران می‌توانند تا حداکثر 30 کیلوگرم بار به همراه خود داشته باشند. شرکت هواپیمایی آسمان برای مسافرین خود که بیش از حد مجاز بار دارند این امکان را فراهم کرده که مسافر با خرید صندلی‌های بیشتر تا سقف 75 کیلوگرم بار با خود حمل کند. هزینه هر کیلوگرم بار اضافه برابر با یک درصد از کل مبلغ هزینه سفر محاسبه می‌شود. میزان بار دستی برای مسافرین داخلی حدود 5 کیلوگرم و برای مسافرین خارجی 7 کیلوگرم است.

اضافه بار هواپیمایی آسمان

میزان بار مجاز و هزینه‌های اضافه بار در ایرلاین‌ها متفاوت است که قبل از دریافت بلیط باید با شرایط حمل بار آن‌ها آشنایی داشته باشید. در هر پرواز داخلی یا خارجی، مسافرین می‌توانند براساس کلاس پروازی که انتخاب می‌کنند، حداکثر حجم بار مجاز را با خود ببرند. به‌طور کلی هرچه کلاس پرواز شما بهتر باشد، مقدار حجم مجاز بار افزایش پیدا می‌کند. بیشترین بار مجازی که فرد می‌تواند با خود حمل کند، مربوط به کلاس‌های بیزینس است. در شرکت هواپیمایی آسمان میزان بار مجاز را براساس وزن و تعداد بسته محاسبه می‌کنند.

توجه داشته باشید، کیف دستی که همراه خود وارد کابین هواپیما می‌کنید، باید دارای بار و ابعاد مناسبی باشد تا در محفظه بالای صندل شما قرار بگیرد. به‌طور کلی هر مسافر فقط می‌تواند یک کیف یا بسته به همراه خود وارد کابین هواپیما کند. در صورتی که مسافر درخواست بیش از یک بسته را داشته باشد؛ می‌تواند با پرداخت هزینه صندلی‌های اضافه‌ای را خریداری کند. توجه داشته باشید ابعاد کیف یا بسته نباید بزرگ‌تر از پشتی صندلی مسافر باشد. توجه داشته باشید با خرید صندلی اضافه، می‌توانید حداکثر 15 کیلوگرم بار اضافه به همراه خود وارد کابین هواپیما کنید و 60 کیلوگرم به قسمت باربری هواپیما منتقل کنید.

در شرکت هواپیمایی آسمان، مسافرین به هیچ عنوان نمی‌توانند حیوانات خانگی خود را وارد کابین هواپیما کنند. برای حمل حیوانات باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید. زمان خرید یا دریافت بلیط قوانین و میزان بار مجاز در پرواز درج شده است؛ به همین دلیل اگر وزن وسایل شما بیش از حد مجاز باشد باید جریمه آن را پرداخت کنید یا لوازمات خود را از چمندان خارج کنید.

میزان بار مجاز پروازهای داخلی هواپیمایی آسمان

میزان بار مجاز برای هر مسافر در پروازهای داخلی هواپیمایی آسمان بین 20 الی 25 کیلوگرم است. در صورتی که بار شما بیش از حد مجاز باشد، می‌توانید از کلاس‌های مختلفی برای سفر خود استفاده کنید که محدودیت وزن بیشتری دارند، یا جریمه اضافه بار را پرداخت کنید. بیشتری باری که مسافر می‌تواند با خود وارد کابین هواپیما کند، حداکثر پنج کیلوگرم است که باید ابعاد مناسبی داشته باشد تا در محفظه بالای صندلی شما قرار بگیرد.

میزان بار مجاز پروازهای خارجی هواپیمایی آسمان

 به‌طور کلی میزان باری که هر مسافر در پروازهای خارجی می‌تواند با خود حمل کند حداکثر 30 کیلوگرم است. مسافرین محترمی که از پروازهای خارجی هواپیمایی آسمان استفاده می‌کنند، می‌توانند حداکثر یک بسته یا کیف 7 کیلوگرمی را وارد کابین هواپیما کنند. توجه داشته باشید، میزان بار مجاز پروازهای خارجی به نوع کلاس پرواز شما بستگی دارد. ابعاد بسته‌ای که می‌توانید وارد کابین هواپیما کنید باید حداکثر طول آن 56 سانتی‌متر، عرض 45 سانتی متر و ارتفاع 25 سانتی‌متر داشته باشید.

هزینه اضافه بار هواپیمایی آسمان

هزینه اضافه بار هواپیمایی آسمان در پروازهای داخلی و خارجی متفاوت است. در این شرکت هواپیمایی بارهای را برحسب تعداد بسته و وزن محاسبه می‌کنند. به‌طور کلی حداکثر بار مجاز قابل حمل توسط این ایرلاین حداکثر 20 الی 30 کیلوگرم است. اگر وزن بار شما بیش از این اندازه باشد؛ باید به ازای هر کیلوگرم وزن اضافه، یک درصد از هزینه کل بلیط سفر خود را پرداخت کنید. به‌طور کلی قیمت بلیط هر پرواز هواپیمایی آسمان متفاوت است، به همین دلیل هزینه‌های اضافه بار به مسافت و نوع بلیط شما بستگی دارد.

محدودیت حمل بار هواپیمایی آسمان

در پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین آسمان برای تامین امنیت پرواز سرنشینان، حمل برخی از بارها در هواپیما ممنوع است. برخی از وسایل فقط ورود آن‌ها به کابین هواپیما مجاز نیستند؛ اما برخی دیگر بارها به‌طور کلی ورود آن‌ها به هواپیما ممنوع است. از جمله وسایل غیرمجاز و ممنوعه‌ای که نمی‌توانید در حین سفر با خود حمل کنید شامل موارد زیر می‌شوند.

  • ورود مایعات بالای 100 میلی‌لیتر در کابین هواپیما مجاز نیست.
  • ورود هرگونه دخانیات یا مشروبات الکلی در هواپیما ممنوع است.
  • حق ورود هرگونه اجسام تیز و برنده  همانند تجهیزات ناخن، ریش تراش و... به کابین هواپیما ندارید.
  • ورود ابزارآلات همانند چکش، دریل، آچار به کابین هواپیما مجاز نیست. ابزارآلات را باید بخش حمل بار ارائه دهید.
  • حمل هرگونه وسایل آتش‌زا مانند کبریت، فندک، فشفشه و... در تمام قسمت‌های هواپیما ممنوع است.
  • حمل مواد محترقه مانند باروت، کیسه‌های هوای اتومبیل، مواد رادیواکتیو در قسمت کابین و باری هواپیما ممنوع است.
  • ورود مواد عطری بیش از 100 میلی‌لیتر به کابین هواپیما ممنوع است.
  • ورود سلاح‌های گرم و سرد حتی به صورت اسباب‌بازی در قسمت باربری و کابین ممنوع است.
  • حمل هرگونه مواد مخدر در بخش باربری و کابین هواپیما ممنوع است.

قوانین بار هواپیمایی آسمان

در ایرلاین آسمان افراد نمی‌توانند اجناس بالای 7 کیلو را وارد کابین هواپیما کنند. در این ایرلاین بارها به صورت تعداد بسته؛ ابعاد بسته و وزن بسته دسته‌بندی می‌شوند. هرگونه تخلف در بار به همراه جریمه همراه است. به‌طور کلی مجموع ابعاد بارهای مجاز پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین آسمان نباید بیش از 115 سانتی‌متر باشد. ورود هرگونه سلاح گرم و سرد، دخانیات، نوشیدنی‌های الکلی ممنوع است.

قوانین حمل حیوانات در پروازهای آسمان

در ایرلاین آسمان مسافرین محترم به هیچ عنوان نمی‌توانند؛ حیوانات خانگی خود را وارد کابین هواپیما کنند. برای اینکه بتوانید حیوانات خانگی خود را به سفر ببرید؛ باید گواهینامه سلامت آن‌ها را به همراه قفس مخصوص به قسمت باربری ایرلاین آسمان تحویل دهید. تمام این مراحل را باید زمان دریافت بلیط خود انجام دهید تا در زمان سفر دچار مشکل نشوید. توجه داشته باشید برای حمل حیوانات خانگی علاوه‌بر هزینه بار خود باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید.

سوالات متداول

میزان بار مجاز پروازهای داخلی ایرلاین آسمان چقدر است؟

در پروازهای داخلی فرد می‌تواند حداکثر 20 الی 25 کیلوگرم وزن به همراه داشته باشد.

میزان بار مجاز در پروازهای خارجی ایرلاین آسمان چقدر است؟

هزینه بار اضافه در ایرلاین آسمان چگونه محاسبه می‌شود؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم