MILADکپی
رزرو بلیط پرواز از هر نقطه ایران به مشهد با تخفیف ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو بلیط هواپیما مشهد
MILADکپی
رزرو هتل با تخفیف 200 هزار تومانی ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو هتل های مشهد
گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟

گیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟

نظر:

رزرو بلیط هواپیما مشهد

ممنوعیت‌های رایج و اشیایی که می‌توانند مانع عبور شما از گیت شوند تا هوشیاری و ظرافت سیستم‌های بازرسی و سگ‌های جستجوگر، همه و همه نکاتی هستند که باید به آن‌ها هنگام تردد در فرودگاه‌ها توجه کرد. در ادامه به بررسی عملکرد گیت‌های فرودگاه و آنچه که این دروازه‌های هوشمند نسبت به آن حساس هستند می‌پردازیم. با درک عملکرد گیت‌های فرودگاه و آشنایی با موارد حساس آن‌ها، می‌توانید سفری امن و بدون دردسر را تجربه کنید.

عواملی که گیت‌های فرودگاه به آن حساس هستند:

 در ادامه به بررسی مهمترین عواملی که گیت‌های فرودگاه به آن‌ها حساس هستند می‌پردازیم:

فلزات

فلزات رایج ترین عاملی هستند که گیت‌های فرودگاه به آن‌ها حساسیت نشان می‌دهند. جواهرات، زیورآلات، سگک کمربند، دکمه‌ها، سکه.ها و حتی فریم عینک می‌توانند باعث به صدا درآمدن گیت شوند.

مواد منفجره

گیت‌های فرودگاه مجهز به سنسورهایی هستند که می توانند مواد منفجره و مواد شیمیایی خطرناک را شناسایی کنند. باروت، دینامیت، مواد آتش زا و برخی مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث به صدا درآمدن گیت شوند.

مایعات

به دلیل احتمال استفاده از مایعات قابل اشتعال در اقدامات تروریستی، گیت‌های فرودگاه به مایعات نیز حساس هستند. بطری های آب، نوشابه، عطر، کرم و لوسیون از جمله مواردی هستند که باید از آن‌ها عبور کنند.

سلاح

گیت‌های فرودگاه می‌توانند انواع سلاح گرم و سرد را شناسایی کنند. چاقو، کارد، قیچی، شمشیر و حتی چترهای فلزی می‌توانند باعث به صدا درآمدن گیت شوند.

حیوانات خانگی

در برخی از فرودگاه ها امکان حمل حیوانات خانگی وجود نداشته و در برخی فرودگاه ها با بررسی های شدیدتری مواجه خواهید شد. مهمترین نکته این است که قبل از پرواز باید بررسی کنید که آیا ایرلاین انتخابی شما و هواپیمای مورد نظر قابلیت حمل حیوان خانگی را دارد یا خیر.

مدارک شناسایی

گیت‌های فرودگاه به چندین ویژگی در مورد مدارک شناسایی شما حساس هستند تا از هویت شما و مجاز بودن سفرتان اطمینان حاصل کنند. عکس روی مدرک شناسایی شما باید با چهره شما مطابقت داشته باشد. عکس باید واضح و بدون نقص باشد و شما را با موهای فعلی و هر عینک یا سایر لوازم جانبی که به طور مرتب می پوشید نشان دهد.

نام شما باید به درستی روی مدرک شناسایی شما نوشته شده باشد. نام باید با نامی که در بلیط هواپیما و سایر اسناد سفر شما ذکر شده است مطابقت داشته باشد.

تاریخ تولد شما باید به درستی روی مدرک شناسایی شما نوشته شده باشد. تاریخ تولد باید با تاریخ تولدی که در بلیط هواپیما و سایر اسناد سفر شما ذکر شده است مطابقت داشته باشد. مدرک شناسایی شما باید معتبر باشد و تاریخ انقضا آن نگذشته باشد همچنین اینکه نوع مدرک شناسایی شما باید برای سفر هوایی معتبر باشد.

مواد غذایی

برخی از مواد غذایی، به ویژه غذاهای با محتوای مایع بالا یا مواد ژلاتینی، می توانند در دستگاه های اشعه ایکس فرودگاه شبیه مواد منفجره یا سایر اقلام ممنوعه به نظر برسند. این امر می‌تواند منجر به زنگ هشدار کاذب و بازرسی اضافی شود.

داروهای خاص

گیت‌های فرودگاه به طور کلی به داروها حساس نیستند، به این معنی که آن‌ها باعث فعال شدن آشکارسازهای فلزی یا زنگ هشدار در اسکنرهای اشعه ایکس نمی‌شوند. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید هنگام حمل دارو در فرودگاه به آن‌ها توجه کنید.

انواع گیت‌های فرودگاه

انواع مختلفی از گیت‌های فرودگاه وجود دارند که هر کدام وظایف و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی متداول ترین انواع گیت گ‌های فرودگاه می‌پردازیم:

گیت‌های فلزیاب

رایج ترین نوع گیت فرودگاه، گیت فلزیاب است. این گیت‌ها با استفاده از میدان مغناطیسی، حضور فلزات در بدن یا بار مسافران را تشخیص می‌دهند.

گیت‌های اشعه ایکس

گیت‌های اشعه ایکس برای اسکن بار مسافران به کار می‌روند و می‌توانند اقلام ممنوعه و خطرناک مانند مواد منفجره، سلاح و اشیاء تیز را شناسایی کنند.

گیت‌های بدنی

گیت‌های بدنی برای اسکن بدن مسافران به کار می ‌روند و می توانند اقلام ممنوعه و خطرناکی که در زیر لباس یا در بدن مسافر پنهان شده باشند را شناسایی کنند.

گیت‌های ترکیبی

گیت‌های ترکیبی از ترکیب گیت های فلزیاب و اشعه ایکس تشکیل شده اند و می‌توانند به طور همزمان بدن و بار مسافران را اسکن کنند.

گیت‌های هوشمند

گیت‌های هوشمند از فناوری‌های پیشرفته تری مانند تشخیص چهره و اثر انگشت برای شناسایی مسافران استفاده می کنند.

نکاتی برای عبور سریع و آسان از گیت فرودگاه

 قبل از رسیدن به فرودگاه، مدارک شناسایی خود از جمله پاسپورت، بلیط و کارت پرواز خود را آماده کنید تا در هنگام عبور از گیت به آن‌ها دسترسی آسان داشته باشید.

  • از قوانین مربوط به حمل بار آگاه باشید، با محدودیت های مربوط به وزن و ابعاد بار مجاز و همچنین اقلام ممنوعه آشنا شوید.
  • اشیاء فلزی را از جیب و کیف خود خارج کنید، قبل از رسیدن به گیت، اشیاء فلزی مانند جواهرات، کمربند، سکه‌ها و کلیدها را از جیب و کیف خود خارج کنید.
  • مایعات را در بطری‌های شفاف با حجم حداکثر 100 میلی لیتر قرار داده و در کیسه پلاستیکی مخصوص استفاده کنید.
  • لپ تاپ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را آماده کنید، لپ تاپ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را از کیف خود خارج کرده و در سینی مخصوص قرار دهید.
  • هنگام عبور از گیت در صف منتظر بمانید، و از هل دادن یا جلو انداختن خودداری کنید.
  • به دستورات ماموران امنیتی توجه کرده و با آن‌ها همکاری کنید.
  • از صحبت با تلفن همراه خودداری کنید تا تمرکز خود را بر عبور از گیت بگذارید.
  • اگر گیت به صدا درآمد، خونسردی خود را حفظ کرده و با ماموران امنیتی همکاری کنید. آن‌ها به شما کمک می کنند تا علت به صدا درآمدن گیت را پیدا کرده و آن را رفع کنید.

با رعایت این نکات ساده می توانید به سرعت و به آسانی از گیت فرودگاه عبور کرده و سفری بدون دغدغه را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که گیت های فرودگاه برای حفظ امنیت شما و سایر مسافران طراحی شده اند. همکاری با ماموران امنیتی و رعایت قوانین مربوط به عبور از گیت، به ارتقای سطح امنیت سفرهای هوایی کمک می‌کند.

سوالات متداول در مورد حساسیت گیت های فرودگاه

چگونه می‌توان از زنگ هشدار گیت‌های فرودگاه به دلیل غذا جلوگیری کرد؟

مایعات و ژل ها را در کیسه‌های پلاستیکی شفاف 100 میلی لیتری قرار دهید و آن‌ها را در کیسه مایعات خود قرار دهید. غذاهای با بوی قوی را در ظروف درب دار محکم بسته بندی کنید و در صورت امکان، از حمل غذا خودداری کنید.

چه نوع داروهایی می‌توانند باعث زنگ هشدار گیت‌های فرودگاه شوند؟

در صورت به صدا درآمدن گیت چه باید کرد؟

آیا گیت‌های فرودگاه برای زنان باردار خطرناک هستند؟

رزرو هتل های مشهد

ثبت نظر

پربازدیدترین ها
mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

پرواز بیزینس کلاس چیست؟

mostPopularItem

نظر:

1402/10/25

بار مجاز هواپیمایی کیش ایر

mostPopularItem

نظر:1000

1402/10/03

اطلاعات پرواز فرودگاه ساری

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

میزان بار مجاز هواپیمایی معراج

mostPopularItem

نظر:

1402/12/27

خرید بلیط هواپیما با کارت کیشوندی