H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
میزان بار مجاز و اضافه بار هواپیمایی وارش

میزان بار مجاز و اضافه بار هواپیمایی وارش

یلدا غیرتییلدا غیرتی
24 بهمن 1402

شرکت هواپیمای وارش یکی از ایرلاین‌های فعال در داخل کشور است که به بیشتر فرودگاه‌های داخلی پروازهای به صورت رفت و برگشتی دارد. این شرکت هواپیمایی برای حفظ سلامت جان و مال مسافران و کارکنان خود محدودیت‌های در خصوص حمل بار دارد. ایرلاین وارش با توجه به قوانین حمل و نقل هوایی میزان بار مجازی که هر مسافر می‌تواند با خود به داخل هواپیما ببرد را تعیین می‌کند. به طور کلی میزان بار مجازی که هر مسافر می‌تواند با خود حمل کند 20 کیلوگرم است. لازم به ذکر است که مسافران با خرید بلیط هواپیما این شرکت می‌توانند علاوه بر این 20 کیلوگرم، باری به وزن 5 کیلوگرم را نیز با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. در ادامه شما را با میزان بار مجاز هواپیمای وارش برای کلاس اکونومی و بیزینس کلاس آشنا می‌کنیم.

میزان بار مجاز پرواز داخلی وارش

ایرلاین وارش یکی از ایرلاین‌های فعال داخلی است که به بسیاری از شهرهای داخلی پرواز دارد. این ایرلاین برای حفظ جان و مال مسافران و کارکنان خود محدودیت‌های در خصوص حمل بار در پروازهای داخلی دارد. مسافران برای استفاده از خدمات این ایرلاین باید از قوانین حمل بار آن پیروی کنند. لازم به ذکر است که امکان حمل اضافه بار برای مسافران با پرداخت جریمه وجود دارد. 

بار مجاز کلاس اکونومی وارش

کلاس اکونومی ایرلاین وارش یکی از کلاس‌های پروازی پرتقاضا است. محدودیت بار در این کلاس پروازی 20 کیلوگرم است. یعنی مسافرانی که بلیط کلاس اکونومی وارش را خریداری کرده اند می‌توانند 20 کیلوگرم بار را با خود به داخل هواپیما حمل کنند. در صورتی که بار آنها بیشتر از 20 کیلوگرم باشد باید جریمه اضافه بار پرداخت کنند. همچنین علاوه بر این میزان بار در پروازهای اکونومی مسافران می‌توانند یک کیف یا ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم را به داخل کابین هواپیما حمل کنند. در صورتی که وزن بار دستی بیشتر از حد مجاز باشد باید میزان بار اضافه تحویل کانتر هواپیما داده شود.

بار مجاز کلاس بیزینس وارش

لازم به ذکر است که تمام پروازهای ایرلاین وارش به صورت اکونومی یا اقتصادی برگزار می‌شوند. به عبارتی این ایرلاین کلاس بیزینس ندارد. به همین دلیل مسافران تنها می‌توانند از کلاس اکونومی آن استفاده کنند. میزان بار مجاز در کلاس اکونومی را نیز قبلاً بیان کردیم.

میزان بار مجاز پرواز خارجی وارش

ایرلاین وارش به برخی از مقاصد خارجی نیز پروازهای دارد. میزان بار مجاز این شرکت هواپیمایی برای پروازهای خارجی بیشتر از پروازهای داخلی است. در پروازهای خارجی نیز مسافران می‌توانند با پرداخت جریمه اضافه بار باری بیشتر از حد مجاز با خود به داخل هواپیما حمل کنند. در پروازهای خارجی نیز امکان حمل کیف دستی به داخل کابین هواپیما وجود دارد. 

بار مجاز کلاس اکونومی

ایرلاین وارش برای پروازهای خارجی نیز تنها کلاس اکونومی دارد. میزان بار مجاز در پروازهای خارجی این ایرلاین 25 کیلوگرم است. یعنی هر مسافر می‌تواند باری به وزن 25 کیلوگرم را با خود حمل کند. در صورتی میزان بار بیشتر از 25 کیلوگرم باشد مسافران مشمول پرداخت جریمه اضافه بار خواهند شد. همچنین هر مسافر متیواند باری به وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما حمل کند. 

بار مجاز کلاس بیزینس

همان‌طور که به آن اشاره کردیم پروازهای خارجی ایرلاین وارش نیز به صورت اکونومی انجام می‌شود. در این ایرلاین امکان رزرو بلیط بیزینس کلاس وجود ندارد. 

جریمه اضافه بار هواپیمایی وارش

جریمه اضافه بار هواپیمای وارش نیز مانند همه ایرلاین های داخلی محاسبه می شود. جریمه اضافه بار به وزن بار بستگی دارد. بدیهی است که هر چقدر وزن بار اضافی بیشتر باشد جریمه آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. جریمه اضافه بار به ازای هر کیلوگرم بار اضافه معادل یک درصد از قیمت بلیط همان پرواز است. برای مثال اگر میزان بار اضافه شما 10 کیلوگرم باشد جریمه اضافه بار شما معادل 10 درصد از قیمت بلیط هواپیمای شما خواهد بود.

قوانین حمل بار هواپیمایی وارش

علاو بر محدودیت وزن، ایرلاین وارش قوانین و مقررات خاصی در خصوص حمل برخی از کالاها به داخل هواپیما دارد. به همین دلیل شما قبل از خرید بلیط هواپیمای وارش باید با محدودیت‌ها و قوانین حمل بار این ایرلاین به طور کامل آشنا شوید. بار دستی که شما به داخل کابین هواپیما می‌برید نباید شما برخی از کالاها و وسیله‌ها باشد. به ‌عنوان ‌مثال شما نمی‌توانید چاقو، ناخن گیر، قیچی، مواد اشتعال زا، فندک، انواع سلاح گرم و سرد و.... را به داخل کابین هواپیما ببرید.

 همچنین در این ایرلاین امکان حمل هر نوع حیوان خانگی به داخل کابین ممنوع است. در خصوص باری که تحویل کانتر هواپیما می‌دهید باید به شما به گوییم که شما مجاز به حمل برخی از کالاها نیستید. به عنوان مثال حمل الکل، مواد منفجره، گازهای تحت فشار، لوازم الکترونیکی با باتری لیتیومی،  اوراق بهادار و جواهرات گران‌بها، لپ‌تاپ و.. در چمدان نیز ممنوع است. در صورت حمل اوراق بهادار و جواهرات باید آنها را به صورت جداگانه به قسمت کانتر هواپیما تحویل دهید. 

قوانین حمل حیوانات در پروازهای وارش

همانطور که به آن اشاره کردیم حمل هر گونه حیوان خانگی به داخل کابین هواپیما ممنوع است. در صورت نیاز شما می‌توانید حیوان خانگی خود را در قفس مناسب تحویل کانتر هواپیما دهید. لازم به ذکر است که هزینه حمل حیوانات خانگی به صورت جداگانه محاسبه می‌شود و بستگی به جثه و وزن حیوان دارد.

سؤالات متداول

آیا امکان حمل حیوانات خانگی با هواپیمای وارش وجود دارد؟

شما می‌توانید حیوان خانگی خود را تحویل کانتر هواپیما دهید. 

آیا امکان حمل سلاح گرم و سرد به داخل هواپیمای وارش وجود دارد؟

حداکثر بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین وارش چقدر است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم