MILADکپی
رزرو بلیط پرواز از هر نقطه ایران به مشهد با تخفیف ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو بلیط هواپیما مشهد
MILADکپی
رزرو هتل با تخفیف 200 هزار تومانی ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو هتل های مشهد
میزان بار مجاز هواپیمایی معراج

میزان بار مجاز هواپیمایی معراج

نظر: 30

رزرو بلیط هواپیما مشهد

همه مسافران دارای بلیط هواپیما تنها می توانند به اندازه بار مجاز شرکت هواپیمایی با خود بار حمل کنند. قوانین حمل بار در شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت است. ایرلاین معراج یکی از شرکت‌های هواپیمایی معروف در داخل ایران است که قوانین خاصی برای حمل بار و اضافه بار دارد. معمولاً بار مجاز این ایرلاین برای پروازهای اکونومی 25 و برای پروازهای کلاس تجاری و فرست کلاس 30 کیلوگرم است. علاوه بر باری که مسافران تحویل کانتر می‌دهند می‌توانند در پروازهای کلاس اکونومی کیفی به وزن 5 کیلوگرم و در پروازهای تجاری کیفی به وزن 7 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. در ادامه این مقاله شما را با قوانین بار مجاز و هزینه اضافه بار شرکت هواپیمایی معراج بیشتر آشنا می‌کنیم.

میزان بار مجاز پرواز داخلی معراج

ایرلاین معراج پروازهای به مقاصد شهرهای داخلی کشور انجام می‌دهد که در این پروازها مسافران مجاز هستند میزان بار محدودی را با خود حمل کنند. میزان بار مجاز برای پروازهای داخلی این ایرلاین بستگی به نوع کلاس پرواز دارد. به‌طوری‌که میزان بار کلاس‌های اکونومی و بیزینس با هم متفاوت است. در زیر بار مجاز برای هر کلاس را به صورت مجزا بیان می‌کنیم.

بار مجاز کلاس اکونومی 

کلاس اکونومی یکی از کلاس‌های پرواز پر طرف‌دار این ایرلاین است که مسافران این پرواز مجاز به حمل 20 کیلوگرم بار هستند. علاوه براین هر فرد می‌تواند ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. لازم به ذکر است در صورتی که بلیط کلاس اکونومی را خریداری کرده اید و می‌خواهید باری بیشتر از 20 کیلوگرم را با خود حمل کنید باید جریمه اضافه بار را پرداخت کنید. همچنین در صورتی که کیف یا ساک دستی شما بیشتر از 5 کیلوگرم باشد باید بار اضافی را تحویل قسمت کانتر هواپیما دهید.

بار مجاز کلاس بیزینس

میزان بار مجاز کلاس بیزینس بیشتر از میزان بار مجاز اکونومی است. در صورتی که شما بلیط کلاس تجاری یا بیزینس کلاس را تهیه کرده‌اید مجاز هستید باری تا وزن 30 کیلوگرم با خود حمل کنید. علاوه بر این شما می‌توانید کیفی به وزن 7 کیلوگرم را با خود به داخل کابین ببرید. در این کلاس نیز شما این امکان را دارید که با پرداخت جریمه باری بیش از 30 کیلوگرم را با خود حمل کنید. 

میزان بار مجاز پرواز خارجی معراج

ایرلاین معراج پروازهای به مقاصد شهرهای خارجی نیز انجام می‌دهد و برای پروازهای خارجی نیز محدودیت حمل بار دارد. میزان بار مجاز در پروازهای خارجی نیز بسته به نوع کلاس پرواز متفاوت است. به‌طوری‌که میزان بار مجاز کلاس اکونومی با کلاس تجاری متفاوت است. در زیر بار مجاز هر کدام از کلاس‌های پرواز را بیان می‌کنیم.

بار مجاز کلاس اکونومی 

در کلاس‌های اکونومی پروازهای خارجی میزان بار مجاز 30 کیلوگرم است. مسافران پروازهای خارجی می توانند در صورت نیاز با پرداخت جریمه بار اضافه با خود حمل کنند. همچنین هر فرد می‌تواند کیفی به وزن 5 کیلوگرم با خود به داخل کابین حمل کند. 

بار مجاز کلاس بیزینس

میزان بار مجاز کلاس بیزینس در پروازهای خارجی نیز بیشتر از کلاس اکونومی است. افرادی که بلیط کلاس بیزینس را تهیه کرده‌اند می‌توانند باری به وزن 40 کیلوگرم را با خود حمل کنند. لازم به ذکر است که مسافران مجاز هستند که بار خود را حداکثر در دو چمدان حمل کنند. همچنین مسافران می‌توانند ساک دستی یا کیفی به وزن 8 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. 

جریمه اضافه بار هواپیمایی معراج

با توجه به قوانین بین‌المللی هر شرکت هواپیمایی مجاز به حمل میزان بار محدودی است. با این وجود هر شرکت قوانین خاصی برای حمل بار و اضافه بار دارد. در صورتی که مسافران مایل به حمل بار بیشتر از حد مجاز باشند باید جریمه پرداخت کنند. هزینه بار اضافه بر اساس وزن بار محاسبه می‌شود. بیشتر شرکت‌های هواپیمایی به‌ازای هر کیلوگرم بار اضافه هزینه‌ای معادل یک درصد قیمت بلیط هواپیما دریافت می‌کنند. به عنوان مثال اگر میزان بار اضافه شما 4 کیلوگرم باشد شما باید هزینه‌ای معادل 4 درصد قیمت بلیط هواپیمای خود پرداخت کنید.

قوانین حمل بار هواپیمایی معراج

 شرکت هواپیمایی معراج برای حفظ امنیت و راحتی مسافران خود، مقررات و محدودیت‌هایی در خصوص حمل و نقل بارها در هواپیماهای خود تعیین کرده است. برخی از این مقررات عبارت‌اند از:

  • مسافران باید چمدان‌های خود را با وزن مجاز استانداردهای شرکت هواپیمایی معراج آماده کنند.
  • بار مجاز قابل حمل به کابین هواپیما برای هر مسافر محدود است.
  • در صورت تمایل به حمل بار مضاف، بسته به ظرفیت هواپیما و پرداخت اضافه‌بار، بارهای اضافی پذیرفته می‌شوند.
  • برای چمدان‌های شکننده، مسافران می‌توانند اقدام به سلفون پیچ‌کردن آنها کنند. در صورت عدم بسته‌بندی مناسب، هواپیمایی معراج مسئولیتی در قبال آسیب‌دیدگی آنها نخواهد داشت.
  • حمل بارهای غیر از بار مسافری، غیر از چمدان و خارج از اندازه استاندارد نیاز به تأیید سرپرست کانتر هواپیمای معراج دارد.
  • حمل کالاهای ارزشمند به صورت بار مسافری ممنوع است و در صورت پافشاری مسافران، هواپیمایی معراج هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آنها نخواهد داشت.
  • حمل هر گونه دستگاه دارای باطری لیتیوم مانند لپ‌تاپ، گوشی و غیره به صورت بار مسافری مجاز نیست و در صورت ادعای مسافر، هواپیمایی معراج مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد.
  • توصیه می‌شود مسافران قبل از سفر، این مقررات را بادقت مطالعه کرده و به آن‌ها عمل کنند.

قوانین حمل حیوانات در پروازهای معراج

 حمل حیوانات زنده به همراه مسافران در پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی معراج در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. مسافران قبل از تهیه بلیط باید از شرکت هواپیمایی معراج در مورد این که حمل حیوان زنده در روز پرواز مجاز است سؤال کنند. در زیر قوانین حمل حیوانات در ایرلاین معراج را بیان می‌کنیم.

  • برای حمل حیوانات، مدارک مورد نیاز شامل شناسنامه حیوان، کارت واکسیناسیون، برگه قرنطینه دامی، گذرنامه مالک حیوان و سه نسخه کپی از مدارک مربوطه است
  • حیوانات در باکس‌های مناسبی که ابعاد آنها برای سفر هوایی مناسب است، در انبار هواپیما بارگیری می‌شوند. حمل حیوان در مراحل نوزادی، حمل دو حیوان هم‌نوع و هم‌خون در یک باکس، و حمل حیوان در ایام جفت‌گیری مجاز نیست. 
  • برای جلوگیری از باز شدن ناخواسته درب قفس، باکس نگهدارنده حیوان باید در فرودگاه مبدأ تسمه کشی شود.
  • استفاده از فوم جاذب رطوبت در کف قفس و دادن داروی آرام‌بخش به حیوان توصیه می‌شود. همچنین، قبل از تحویل به کانتر، باید به حیوان آب و غذا داده شود و هرگونه مواد خوراکی را پس از آن از قفس خارج کنند. 
  • هزینه حمل حیوان زنده بر اساس وزن حیوان و قفس محاسبه می‌شود، و هزینه اضافه بار مسیر مربوطه برابر با 165 درصد 
  • وزن حیوان است.

سوالات متداول 

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی چقدر است؟

حداکثر وزن مجاز بار برای پروازهای داخلی به طور کلی بین 20 تا 30 کیلوگرم است؛ اما برای جزئیات دقیق تر و همچنین در نظر گرفتن محدودیت‌ها و قوانین خاص، بهتر است با شرکت هواپیمایی معراج تماس بگیرید یا وبسایت رسمی آن را بررسی کنید.

میزان بار مجاز در پروازهای بین‌المللی چقدر است؟

آیا میزان بار مجاز برای مسافران در پروازهای داخلی و بین‌المللی متفاوت است؟

آیا برای بارهای بزرگتر از حد مجاز باید هزینه اضافی پرداخت کرد؟

آیا میزان وزن بار مجاز شامل وزن کل بسته و بسته‌بندی است؟

آیا بارهای ویژه مانند حیوانات زنده یا بارهای قابل تخریب نیاز به مجوز خاصی دارند؟

رزرو هتل های مشهد

ثبت نظر

پربازدیدترین ها
mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

پرواز بیزینس کلاس چیست؟

mostPopularItem

نظر:

1402/10/25

بار مجاز هواپیمایی کیش ایر

mostPopularItem

نظر:1000

1402/10/03

اطلاعات پرواز فرودگاه ساری

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

میزان بار مجاز هواپیمایی معراج

mostPopularItem

نظر:

1402/12/27

خرید بلیط هواپیما با کارت کیشوندی