MILADکپی
رزرو بلیط پرواز از هر نقطه ایران به مشهد با تخفیف ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو بلیط هواپیما مشهد
MILADکپی
رزرو هتل با تخفیف 200 هزار تومانی ویژه ولادت امام رضا(ع)
رزرو هتل های مشهد
بار مجاز هواپیمایی کیش ایر

بار مجاز هواپیمایی کیش ایر

نظر:

رزرو بلیط هواپیما مشهد

ایرلاین‌های مختلف برای ایجاد امنیت و آرامش مسافران قوانینی وضع می‌کنند تا این احساس امنیت و آرامش را برای افراد فراهم کنند. از جمله این قوانین بار مجاز هواپیمایی است و اگر قصد سفر با شرکت کیش ایر را دارید، بهتر است از این قوانین مطلع باشید. تجربه پرواز با این شرکت هواپیمایی با داشتن بلیط هواپیما میسر می شود. در ادامه قوانین حمل بار و اضافه بار را در هواپیمایی کیش ایر را مورد بررسی قرار  می‌دهیم.

میزان اضافه بار پرواز داخلی کیش ایر

میزان مجاز بار در هر شرکت هواپیمایی بر اساس وزن و تعداد بسته‌ها محاسبه می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که به طور معمول محاسبه بار مجاز براساس وزن صورت می‌گیرد. 

معمولاً برای پروازهای داخلی کلاس اکونومی در ایران، میزان بار مجاز ۲۰ کیلوگرم برای هر مسافر است. اگر قصد دارید بار دستی نیز داشته باشید، میزان مجاز بار دستی ۵ کیلوگرم است.

به علاوه هواپیمایی کیش ایر میزان بار دستی مجاز برای کودکان زیر ۲ سال را تا ۱۰ کیلوگرم مجاز می‌داند. 

همچنین حداکثر بار مجاز در پروازهای کلاس بیزینس هواپیمایی کیش ایر تا ۴۵ کیلوگرم است.

میزان اضافه بار پرواز خارجی کیش ایر

برای پروازهای خارجی با کیش ایر، حداکثر وزن مجاز برای کلاس اکونومی حداکثر ۲۵ کیلوگرم و برای کلاس بیزینس حداکثر ۳۰ کیلوگرم است. همچنین، حداکثر وزن بار مجاز برای ورود به کابین هواپیما نیز در پروازهای خارجی با کیش ایر برابر با ۷ کیلوگرم است.

لطفا توجه داشته باشید که این اطلاعات ممکن است با توجه به شرایط و مقصد سفر تغییر کند.

جریمه اضافه بار هواپیمایی کیش ایر

در صورتی که وزن بار شما از  میزان بار درج شده بر روی بلیط، افزایش داشته باشد، به عنوان اضافه بار محسوب می‌شود و باید جریمه پرداخت کنید. میزان جریمه اضافه بار بستگی به هر شرکت هواپیمایی دارد. اما هواپیمایی کیش ایر مقدار جریمه برای پروازهای داخلی و خارجی را به ازای هر یک کیلوگرم، یک درصد از قیمت بلیط در همان مسیر را محاسبه می‌کند. 

محدودیت حمل بار در هواپیمایی کیش ایر

برای خروج از جزیره‌های کیش و قشم، گمرک ایران قوانین خاصی را در نظر گرفته است. هر فرد می‌تواند لوازم شخصی خود را به ارزش حداکثر 80 دلار (به ارزش واقعی) بدون پرداخت عوارض گمرکی از جزیره خارج کند. این مبلغ برای هر فرد و تنها یکبار در سال محاسبه می‌شود.

اگر ارزش کالاهای شما از 80 دلار بیشتر است، می‌توانید با پرداخت عوارض گمرکی مربوطه، کالاهای خود را از جزیره خارج کنید. در این صورت، بسته به ارزش و نوع کالا، میزان عوارض ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر درباره عوارض گمرکی می‌توانید با مرجع گمرکی مربوطه تماس بگیرید.

مهم است که قبل از خروج، لازم است مواد ممنوعه را شناسایی کرده و از حمل آنها خودداری کنید. همچنین، در صورت حمل حیوانات و گیاهان، باید از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران پیروی کنید و در صورت لزوم، مجوزهای مربوطه را در اختیار داشته باشید.

قوانین بار هواپیمایی کیش ایر

قوانین بار هواپیمایی کیش ایر معمولاً با قوانین بین‌المللی و قوانین گمرکی جمهوری اسلامی ایران همخوانی دارند. برخی از قوانین بار هواپیمایی کیش ایر عبارت‌اند از:

•        وزن مجاز بار: وزن مجاز برای حمل بار در هواپیماهای کیش ایر معمولاً بر اساس نوع بلیط و مقصد پرواز متفاوت است. برای هر بلیط، میزان وزن مجاز بر روی بلیط وارد شده است. برای اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است با هواپیمایی کیش ایر یا نمایندگی‌های آن تماس بگیرید.

•        اندازه و ابعاد بار: علاوه بر وزن، اندازه و ابعاد بار نیز ممکن است محدودیت داشته باشد. هر هواپیما دارای محدودیت‌هایی در اندازه و وزن بار است که باید رعایت شود. در صورتی که اندازه و وزن بار شما از محدودیت‌ها بیشتر باشد، باید هزینه اضافی پرداخت کنید یا باید بار را به دو قسمت تقسیم کرده و به صورت دو قطعه حمل کنید. مجموع ابعاد مجاز بار در کیش ایر نباید از ۱۱۵ سانتی‌متر فراتر رود. 

•        محدودیت‌های بار خطرناک: برخی از کالاها و مواد خطرناک ممکن است محدودیت‌های خاصی برای حمل آنها در هواپیماها وجود داشته باشد. اطلاعات لازم را درباره کالاهای خطرناک در هواپیماهای کیش ایر از طریق هواپیمایی یا نمایندگی‌های آن دریافت کنید.

•        محدودیت‌های وارداتی در مقصد: قبل از حمل بار به یک مقصد خاص، بهتر است قوانین و مقررات وارداتی آن کشور را بررسی کنید. ممکن است برخی از کالاها در مقصد مورد محدودیت قرار داشته باشند و نتوانید آنها را وارد کنید.

قوانین حمل حیوانات در پرواز های کیش ایر

برای حمل حیوانات خانگی در پروازهای داخلی و خارجی دو راه وجود دارد، یک راه آن همراه با مسافر است، البته اجازه ورود حیوان به داخل کابین به شما داده نمی‌شود. فقط حیوان با همان پروازی که شما سفر می‌کنید، به مقصد حمل خواهد شد. 

راه دوم از طریق بارنامه است، این روش به دلیل برخی محدودیت‌ها فعلا در هواپیمایی کیش ایر امکان‌پذیر نیست. 

همچنین برای حمل حیوانات باید مدارک پزشکی را در فرودگاه مبدا ارائه دهید که شامل: 

•        اصل گواهی معتبر بهداشتی از دامپزشک دولتی برای پروازهای خارجی

•        مدارک معتبر از واکسیناسیون و سلامت حیوان

•        شناسنامه یا گذرنامه حیوان

•        تکمیل فرم حمل حیوان 

•        پرداخت کرایه حمل

سوالات متداول

میزان بار مجاز در هواپیمایی کیش ایر چقدر است؟

میزان بار مجاز در کلاس‌های اکونومی ۲۰ کیلوگرم و در کلاس بیزینس ۴۵ کیلوگرم است.

جریمه اضافه بار بر حسب هر کیلوگرم چقدر است؟

آیا می‌توان با هواپیمایی کیش ایر حیوانات را حمل کرد؟

رزرو هتل های مشهد

ثبت نظر

پربازدیدترین ها
mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

در صورت جا ماندن از پرواز چه کنیم؟

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

پرواز بیزینس کلاس چیست؟

mostPopularItem

نظر:

1402/10/25

بار مجاز هواپیمایی کیش ایر

mostPopularItem

نظر:1000

1402/10/03

اطلاعات پرواز فرودگاه ساری

mostPopularItem

نظر:30

1402/10/20

میزان بار مجاز هواپیمایی معراج

mostPopularItem

نظر:

1402/12/27

خرید بلیط هواپیما با کارت کیشوندی