چند روز قبل از پرواز، بلیط هواپیما را بخریم؟

چند روز قبل از پرواز، بلیط هواپیما را بخریم؟

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما با توجه به نوع پروازی که می‌خواهید انتخاب نمایید از ماه‌ها قبل از پرواز تا چند روز قبل از پرواز متفاوت است. ولی به‌طورکلی، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چارتری، که در روزهای نزدیک به سفر ارزان‌تر می‌شود؛ چند روز قبل از سفر است.

 اما زمانی که در ایام شلوغ و پر تقاضا مانند تعطیلات رسمی می‌خواهید سفر کنید؛ توصیه می‌شود که حداقل 2 یا 3 ماه قبل از پرواز بلیط خود را خریداری نمایید. چون اختلاف قیمت بلیط های هواپیما برای یک مقصد مشخص می‌تواند بسیار چشمگیر گردد.

بهترین روزهای هفته برای خرید بلیط هواپیما

از بهترین روزهای هفته برای خرید بلیط هواپیما، روزهای دوشنبه یا سه شنبه است. زمانی که می‌خواهید سفرهای داخلی بروید بهترین گزینه روزهای وسط هفته می‌باشد؛ اما در صورتی که قصد رفتن به سفرهای خارجی را دارید بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما روزهای چهارشنبه و پنج شنبه است؛ زیرا در این روزها بلیط خود را با قیمت پایین‌تری خواهید گرفت.

بهترین ساعت برای رزرو بلیط هواپیما

 یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید بلیط هواپیما اهمیت دارد ساعت خرید آن می‌باشد. به‌طورکلی، در ساعات اولیه‌ی روز، با توجه به این‌که تقاضا برای مسافرت کمتر است در نتیجه قیمت بلیط ها هم مناسب می‌باشد. این پروازها همچنین دارای مزایای دیگری مانند عدم داشتن تاخیر در پرواز است و به علت شلوغ نبودن فرودگاه، انجام امور مربوط به سوار شدن هواپیما مانند چک کردن واچر بلیط هواپیما طول نخواهد کشید، و وقت شما تلف نخواهد شد.

راه‌های خرید بلیط هواپیما ارزان

در خرید بلیط هواپیما ارزان، عوامل زیادی مانند زمان خرید، نوع بلیط، نوع ایرلاین،‌ کلاس پروازی و مقصد موثر هستند. بهترین راه‌ها برای اینکه بتوانید بلیط هواپیما ارزان خریداری نمایید عبارت‌اند از:

  • خرید از ایرلاین هایی می‌باشد که کمتر شناخته شده بوده و دارای امکانات معمولی هستند.
  • خرید بلیط هواپیما 2 یا 3 ماه قبل از پرواز: بسیاری از خطوط هوایی، بلیط‌ها را به صورت زمان‌بندی شده عرضه می‌نمایند. در ابتدای زمان عرضه بلیط‌ها، قیمت‌ها معمولا کمتر بوده و با گذشت زمان قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود، حداقل 2 یا 3 ماه قبل از پرواز بلیط هواپیمای خود را خریداری نموده تا بتوانید هزینه‌ی کمتری پرداخت نمایید.
  • انتخاب پرواز در روزهای غیر اصلی: در ایام پر تقاضا و شلوغ، بلیط هواپیما دارای قیمت بالایی است؛ بنابراین، توصیه می‌شود در روزهایی که تقاضا برای مسافرت کمتر است پرواز را انتخاب نمایید تا برای خرید بلیط هواپیما بهای کمتری بپردازید. به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما برای پروازهای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه معمولا ارزان‌تر می‌باشند.
  • مقایسه قیمت‌ بلیط ها برای مسیر موردنظر: بعد از آماده کردن مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیما، بهتر است قیمت بلیط برای مسیر موردنظر را از سایت‌های مختلف مانند های‌ تیکت مقایسه نمایید. با این کار شما می‌توانید بهترین قیمت را پیدا کرده و در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

 

بهترین فصل برای خرید بلیط هواپیما

برای این‌که بتوانید در اولین هزینه‌ی سفر خود یعنی خرید بلیط هواپیما صرفه‌جویی کنید؛ باید از بهترین زمان خرید بلیط در فصل‌های مختلف اطلاع داشته باشید. بهترین ماه‌های هر فصل برای خرید بلیط هواپیما عبارت‌اند از:

  • فصل بهار: اگر قصد مسافرت با هواپیما در فصل بهار را دارید، بهترین ماه اردیبهشت است؛ زیرا در این ماه علاوه بر این‌که آب‌وهوا در بسیاری از شهرها عالی است؛ قیمت بلیط ها هم ارزان‌تر می‌باشد.
  • فصل تابستان: بهترین ماه برای سفر در تابستان، اواسط تیرماه می‌باشد؛ زیرا در این ماه قیمت بلیط هواپیما برای مسیر هایی مانند کیش ارزان‌تر خواهد بود.
  • فصل پاییز: برای این‌که در فصل پاییز سفر مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی داشته باشید بهتر است در ماه‌های مهر و آبان به مسافرت بروید؛ زیرا در این ماه‌ها به دلیل آغاز مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها میزان مسافرت کمتر بوده و در نتیجه، بلیط هواپیماها با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌گردد.
  • فصل زمستان: یکی دیگر از بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در ماه بهمن می‌باشد. در این ماه برای سفر به شهرهای غربی مانند تبریز، بلیط ها با قیمت‌های ارزان‌تری ارائه می‌گردد. درحالی‌که بلیط ها برای سفر به شهرهای جنوبی گران‌تر می‌باشد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی، حداقل 30 تا 35 روز قبل از پرواز می‌باشد؛ زیرا در بلیط ها در روزهای اولیه‌ی عرضه یعنی حدود 50 روز قبل از سفر، دارای قیمت‌های بالاتری بوده و بعد از مدتی این نرخ کاهش یافته و به نرخ نرمال تبدیل می‌گردد.

البته این زمان کاملا قطعی نبوده زیرا اگر خوش شانس باشید می‌توانید در روزهای نزدیک به سفر، بلیط لحظه آخری هواپیما را با ارزان‌ترین قیمت خریداری نمایید. هم‌چنین در بعضی از ایام مانند اربعین، قیمت بلیط هواپیما افزایش یافته، به همین دلیل برای خرید بلیط هواپیما خارجی باید چند هفته قبل از پرواز اقدام نمایید.

همچنین، برای سفرهای خارجی حتما از قبل پاسپورت خود را دریافت کنید که در لحظه آخر به مشکل نخورید. 

 

با خرید بلیط هواپیما در بهترین زمان، سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید!

زمان رزرو بلیط هواپیما، یکی از مهم‌ترین موارد قبل از سفر با هواپیما می‌باشد. به‌طورکلی، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما حداقل 50 روز (تقریبا 7 هفته) قبل از تاریخ مد نظر شما برای سفر است. البته که این زمان، به نسبت پرواز و مقصد مورد نظر، کمی متفاوت‌تر خواهد بود.

اما در هر حال، چیزی حدود همین زمان، بهترین زمانی می‌باشد که بهتر است به دنبال بلیط هواپیما بروید. به‌طورکلی، در ایام تعطیلات و هم‌چنین روزهای آخر هفته، قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد و در روزهای اواسط هفته و فصل‌های کم تقاضا برای سفر قیمت بلیط ها کاهش می‌یابد.

سوالات متداول 

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما داخلی کدام روزها می‌باشد؟

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما داخلی، در روزهای وسط هفته می‌باشد؛ زیرا در اکثر مسیرها، روزهای دوشنبه و سه شنبه بلیط ها با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌گردد.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی بهتر است چند روز قبل اقدام کنیم؟

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چارتر چه زمانی می‌باشد؟

آیا خرید زودهنگام بلیط هواپیما بر روی قیمت بلیط تاثیر می‌گذارد؟

فرزانه یوسفیفرزانه یوسفی

فرزانه یوسفی کارشناس تولید محتوا، با بیش از 5 سال تجربه در حوزه گردشگری و نگارش مقاله هستم و مسیر خودم را در بهبود و ارتقای محتوای با کیفیت در این حوزه جستجو میکنم. در دنیای کلمات شما را به همسفری دعوت میکنم.

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم