H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه

نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه

یلدا غیرتییلدا غیرتی
10 اسفند 1402

شاید برایتان پیش آمده باشد که به دلیل عجله و یا حتی تنوع بخواهید راه هوایی را برای سفر خود انتخاب کنید. در این شرایط مسلماً اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند، نحوه گرفتن بلیط هواپیما است. می‌توان گفت خرید بلیط هواپیما در فرودگاه، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است؛ اما از طرفی، ممکن است شما را در چالش‌هایی نیز قرار دهد. روش‌های خرید بلیط پرواز انواع بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خرید اینترنتی، خرید تلفنی، خرید حضوری بلیط از آژانس‌های مسافرتی و یا خرید آن در فرودگاه اشاره کرد. نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه نیز متفاوت است که در ادامه آن‌ها را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو پرواز، مقاله چگونه بلیط هواپیما رزرو کنیم را مطالعه نمایید.

 روش‌های خرید بلیط در فرودگاه

در صورتی که می‌خواهید بلیط خود را از فرودگاه تهیه کنید، باید بدانید که توجه به یک‌سری نکات شما را از دردسر‌های آتی نجات خواهد داد. پیش از رفتن به فرودگاه، اطلاعاتی نظیر زمان پرواز، بهای بلیط و غیره را بررسی کرده تا هر چه بیشتر در زمان خود صرفه‌جویی کنید. قدم بعدی شما باید یادداشت اطلاعات شناسایی مانند نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد خود و هم‌سفرانتان باشد. زمان مناسب رفتن به فرودگاه نیز بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که اگر روزی شلوغ را انتخاب کنید، ممکن است ظرفیت پروازی که می‌توانستید با آن سفر کنید، تکمیل شده باشد و وقتتان نیز هدر برود.

آخرین نکته از نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه، در صورتی به کارتان می‌آید که خودرو شخصی داشته باشید. فرودگاه پارکینگی را برای سفر‌های طولانی مدت به مسافران خود اختصاص می‌دهد تا مسافران در هنگام سفر از امنیت خودرو خود اطمینان داشته باشند. شما با تهیه کارت پارک پس از بازگشتتان می‌توانید ماشین خود را تحویل بگیرید. اکنون با توجه به تمامی نکات گفته شده، می‌توانیم به روش‌های خرید بلیط در فرودگاه بپردازیم. 

خرید بلیط از طریق دستگاه خود سرویس

برخی فرودگاه‌ها قسمتی را به دستگاه‌هایی موسوم به خود سرویس اختصاص داده‌اند. در این دستگاه‌ها شما مسئول ثبت بلیط خود هستید. شما با استفاده از تاچ اسکرین و صفحه کلید قادر به رزرو بلیط هواپیما مورد نظر خود خواهید بود. از مزیت این دستگاه، می‌توان به کاربردی بودن آن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز اشاره کرد.

خرید بلیط از طریق پرسنل فروش بلیط 

اگر از روش‌های پیشین به هر دلیلی استفاده نکردید، می‌توانید به بخش پرسنل فروش بلیط در فرودگاه‌ها مراجعه کرده و پروسه ثبت بلیط خود را انجام دهید. 

خرید بلیط از طریق شرکت‌های هواپیمایی 

این امکان به شرکت‌های هواپیمایی داده شده است تا علاوه بر فروش بلیط در دفاتر خود در سطح شهر بتوانند در فرودگاه نیز اقدام به ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان داشته باشند. شما به آسانی با مراجعه به دفاتر فروش آن‌ها می‌توانید از رزرو بلیط خود اطمینان حاصل کنید. 

مزایای خرید بلیط در فرودگاه چیست؟ 

هر چند که با انتخاب این شیوه از خرید بلیط، مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید؛ اما در کنار این چالش‌ها نمی‌توان از نکات مفید آن نیز چشم پوشی کرد. موارد زیر از مزایای برجسته خرید بلیط هواپیما در فرودگاه هستند: 

  • امکان تهیه بلیط در ۲۴ ساعت شبانه‌روز 
  • مستقل بودن از هرگونه دستگاه هوشمند و اینترنت 
  • دسترسی فوری به پرسنل فروش بلیط در صورت بروز هر گونه اختلالی
  • استفاده از تخفیف‌های اعمال شده بر بلیط‌های هواپیما‌های لحظه آخری 
  • امکان تسویه حساب به صورت نقدی 
  • مناسب برای مسافرانی که به صورت پیش‌بینی نشده و ناگهانی تصمیم به سفر می‌گیرند. 

راه‌حل‌های خرید بلیط لحظه آخری در فرودگاه

اگر ناچار شدید بلیط خود را در لحظه آخر خریداری کنید، می‌توانید از سه روش زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از دستگاه‌های خود سرویس و کانتر‌های فروش بلیط: اگر در خرید بلیط خود به صورت آنلاین موفق نبودید، استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانند بسیار راحت‌تر کارتان را پیش ببرند. به دلیل آسان و سریع بودن این روش، این دستگاه‌ها در بیشتر فرودگاه‌ها موجود می‌باشند.
  2. مقایسه قیمت: قطعاً برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری، یکی از فاکتور‌ها مقایسه قیمت‌های ارائه شده با یکدیگر است. با در نظر گرفتن این نکته حتی در لحظه‌های آخر که بیش از همیشه، شتاب‌زده هستید، ضرر نخواهید کرد.
  3. استفاده از سرویس مشاوره: خوشبختانه، برخی فرودگاه‌ها، خدمات مشاوره در زمینه بهترین بلیط‌ها و مناسب‌ترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهند. با مراجعه به این بخش می‌توانید از انتخاب یک گزینه مطلوب اطمینان حاصل کنید. 

سؤالات متداول

پس از چه مدتی از تأخیر پرواز، کنسلی آن بدون جریمه خواهد بود؟

چنانچه هواپیمای مربوطه با تأخیر بیش از ۲ ساعت اقدام به پرواز کند، مسافر حق دارد پرواز خود را بدون هیچ جریمه‌ای کنسل کند. 

در صورت نزدیک بودن تاریخ انقضای پاسپورت، امکان تهیه بلیط وجود دارد؟

حداکثر تا چه زمانی می‌شود پرواز را رزرو کرد؟

آیا می‌شود در فرایند خرید بلیط خارجی نوع هواپیما را مشخص کرد؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم