بلیط هواپیما برای اتباع خارجی

بلیط هواپیما برای اتباع خارجی

یلدا غیرتییلدا غیرتی
8 اسفند 1402

در کشور ما افراد دارای تابعیت از کشورهایی مانند عراق، پاکستان، افغانستان و غیره زندگی می‌کنند. طبیعتاً اتباع خارجی نیز برای مسافرت با هواپیما نیاز به خرید بلیط دارند. در ادامه به قوانین پرواز برای اتباع خارجی و خرید بلیط هواپیما خواهیم پرداخت.

خرید بلیط هواپیما برای اتباع خارجی چگونه است؟

تقریباً تمامی مراحل تهیه بلیط هواپیما برای اتباع خارجی نیز مانند مراحلی است که شهروندان ایرانی طی می‌کنند. با این تفاوت که برخی فیلدها مربوط به اطلاعات اتباع خارجی است. این افراد باید در قسمت مربوط به کد ملی، شماره پاسپورت خود را وارد کنند؛ همچنین تبعه‌های کشورهای خارجی باید برای سفر به کشورهای خارجی بلیط دوطرفه خریداری کنند. به همراه داشتن ویزای معتبر و تأییدیه واچر هتل میزبان نیز یکی دیگر از نکات مهم برای اتباع خارجی است. برای اینکه اطلاعات کامل‌تری در مورد شرایط خرید بلیط هواپیما برای اتباع خارجی داشته باشید می‌توانید از طریق تماس تلفنی با سایت های تیکت، تماس گرفته و تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو پرواز، مقاله چگونه بلیط هواپیما رزرو کنیم را مطالعه نمایید.

کنسلی انواع بلیط هواپیما برای اتباع خارجی چگونه است؟

برای کنسلی انواع بلیط هواپیما برای اتباع خارجی می‌توانید با تیم پشتیبانی سایت ما تماس بگیرید و از شرایط لغو کردن بلیط مطلع شوید. پس از تأیید شدن درخواست شما، هزینه بلیط پس از کسر جریمه از پیش معین شده به شما بازگردانده خواهد شد. این فرایند ممکن است تا ۷۲ ساعت پس از درخواست به طول بینجامد. در نظر داشته باشید که امکان کنسلی بلیط لحظه ‌آخری وجود ندارد.

محدودیت‌های بلیط هواپیما برای اتباع خارجی چیست؟

خرید بلیط هواپیما برای اتباع خارجی با قوانین و محدودیت‌هایی نیز همراه است که بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما از آنها مطلع باشید. در ادامه به صورت کامل به هرکدام از محدودیت‌ها می‌پردازیم.

محدودیت‌های ویزا

برای اینکه اتباع خارجی بتوانند از کشور ایران به کشور‌های خارجی سفر کنند باید ویزای کشور مربوطه را دریافت کرده باشند. به عنوان نمونه ویزای شینگن برای ورود به کشورهای اتحادیه اروپا یکی از مهم‌ترین مواردی است که این افراد باید در نظر داشته باشند. برای دریافت ویزا باید به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه کنید.

محدودیت‌های مربوط به سن

در برخی شرکت‌های هواپیمایی محدودیتی برای سن مسافر وجود دارد. بر اساس این محدودیت افراد زیر سن قانونی (زیر ۱۸ سال) نمی‌توانند بلیط خریداری کنند. در این شرکت‌ها برای افراد زیر سن قانونی حضور یک همراه بزرگسال الزامی است.

محدودیت‌های مربوط به سلامت

افرادی که بیماری خاصی داشته باشند نیز در برخی از شرکت‌های هواپیمایی با محدودیت و قوانین مربوط به شرکت مواجه می‌شوند. از جمله بیماری‌های خاصی که ممکن است در پرواز برای آنها مشکلی به وجود بیاید افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی هستند؛ این افراد زمانی که با هواپیما به کشورها و شهرهایی با آب و هوای گرم و مرطوب سفر می‌کنند دچار مشکل می‌شوند.

محدودیت‌های مربوط به تحریم‌های بین‌المللی

به واسطه وجود برخی تحریم‌های بین‌المللی امکان صدور بلیط به کشور مربوطه برای شرکت‌های هواپیمایی ایران وجود ندارد.

سوالات متداول

آیا قیمت بلیط هواپیما برای اتباع خارجی متفاوت با مسافرین عادی است؟

قیمت بلیط هواپیما برای اتباع خارجی با مسافرین عادی یکسان است و تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

آیا جریمه کنسلی بلیط هواپیما اتباع خارجی بیشتر است؟

اتباع خارجی برای خرید بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز دارند؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم