ایران به کدام کشورها پرواز مستقیم دارد؟

ایران به کدام کشورها پرواز مستقیم دارد؟

فرزانه یوسفیفرزانه یوسفی
19 خرداد 1403

امکان پرواز خارجی از ایران به طور مستقیم به 10 کشور اروپایی از جمله سوئد، اتریش، گرجستان، آلمان، ایتالیا، هلند، بلغارستان و هم‌چنین انگلستان وجود دارد. البته به غیر از کشورهایی که نام بردیم امکان پرواز از ایران به کشورهای دیگر هم وجود دارد اما همه‌ی آن‌ها پرواز مستقیم نداشته و رفتن به آنجا باید به صورت پرواز چند مرحله‌ای یا کانکشن صورت بگیرد. 

به طور کلی استفاده از پروازهای مستقیم بهتر از پروازهای کانکشن می‌باشد زیرا در پرواز مستقیم علاوه بر مدت زمان کمتر برای رسیدن به مقصد، هزینه‌ی کمتری نیز استفاده می‌شود.در ادامه به بررسی جزئیات پروازهای مستقیم ایران به برخی از مقاصد محبوب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا سفری هوایی در میان ابرها را تجربه کنید.

پروازهای مستقیم از ایران به اروپا

در حال حاضر، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و خارجی، پروازهای مستقیم را بین ایران و چندین کشور اروپایی برقرار کرده‌اند. این پروازها به مسافران امکان می‌دهند تا با رزرو بلیط هواپیما و بدون نیاز به توقف در کشور ثالث، به مقصد خود در اروپا برسند.

مهم‌ترین مقاصد پروازهای مستقیم به اروپا از ایران عبارت‌اند از:

پرواز مستقیم از ایران به بلاروس

بلاروس یکی از کشورهای اروپایی است که از ایران پرواز مستقیم دارد. فرودگاه بین‌المللی در کشور بلاروس در پایتخت آن یعنی مینسک قرار دارد. این فرودگاه دارای باند بتنی بوده و با ارتفاع 204 متری از سطح دریا می باشد.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی مینسک

تهران

مینسک

یکشنبه و سه شنبه

پرواز مستقیم از ایران به ترکیه

پروازهای زیادی از کشور ایران به فرودگاه‌های ترکیه با نام های فرودگاه بین‌المللی آنکارا، فرودگاه بین‌المللی استانبول و هم‌چنین فرودگاه دنیزلی کاردیک به طور مستقیم صورت می‌گیرد.

فرودگاه بین‌المللی آنکارا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ترکیه در پایتخت این کشور قرار گرفته و یکی از پرترددترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی استانبول که یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های کشور ترکیه می‌باشد در شهر توریستی استانبول واقع شده است و به عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه در اروپا و جهان به حساب می‌آید.

فرودگاه دنیزلی کاردیک یکی از فرودگاه‌های همگانی ترکیه می‌باشد که دارای باند آسفالت بوده و در ارتفاع 852 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین المللی آنکارا

تهران، ارومیه، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، لار

آنکارا

شنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه

فرودگاه بین‌المللی استانبول

تهران، تبریز، ارومیه، شیراز، مشهد، شهرکرد، بندرعباس، اردبیل، اصفهان، کرمان، زاهدان، لار

استانبول

تمام روزهای هفته

فرودگاه دنیزلی کاردیک

تهران، مشهد، شیراز

دنیزلی

یکشنبه و دوشنبه

پرواز مستقیم از ایران به سوئد

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که از ایران پرواز مستقیم دارد سوئد می‌باشد که این کشور دارای دو فرودگاه بین‌المللی بوده که یکی از این فرودگاه‌ها در پایتخت این کشور یعنی استکهلم قرار دارد؛ فرودگاه بین‌المللی استکهلم-آرلاندا یک فرودگاه همگانی بوده و هم‌چنین در فاصله‌ی 42 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

یکی دیگر از فرودگاه‌های کشور سوئد، فرودگاه گوتنبرگ- لندوتر می‌باشد که در دومین شهر بزرگ سوئد یعنی گوتنبرگ در سواحل غربی سوئد قرار گرفته است؛ این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه همگانی در فاصله‌ی 154 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه استکهلم-آرلاندا

تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز

استکهلم

دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه

فرودگاه گوتنبرگ-لندوتر

تهران، اصفهان

گوتنبرگ

شنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه

پرواز مستقیم از ایران به هلند

کشور اروپایی هلند دارای یک فرودگاه بین‌المللی به نام فرودگاه اسخیپول آمستردام می‌باشد که این فرودگاه در پایتخت این کشور یعنی آمستردام قرار گرفته است. این فرودگاه یک فرودگاه همگانی بوده و به عنوان یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین فرودگاه در جهان محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام که به عنوان فرودگاه ترانزیت و هم‌چنین جز 3 فرودگاه برتر در جهان شناخته می‌شود دارای 6 باند فرود آسفالت بوده و بافاصله‌ی 3 متری از سطح دریا قرار دارد.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه اسخیپول آمستردام

تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز

آمستردام

یکشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه

پرواز مستقیم از ایران به صربستان

صربستان به عنوان یکی از کشورهای جنوب خاوری اروپایی دارای فرودگاه بین‌المللی بلگراد نیکولا تسلا می‌باشد که این فرودگاه در پایتخت این کشور یعنی بلگراد قرار گرفته است. این فرودگاه، به عنوان یک فرودگاه همگانی تنها دارای یک باند فرود بوده که در ارتفاع 102 متری از دریا قرار گرفته است. این فرودگاه دارای پروازهای محدودی از کشور ایران می‌باشد.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا

تهران، تبریز، اصفهان

بلگراد

سه‌شنبه، پنجشنبه، جمعه

پرواز مستقیم از ایران به فرانسه

فرودگاه شارل دوگل پاریس به عنوان یکی از فرودگاه‌های بزرگ فرانسه در شهر پاریس قرار دارد. این فرودگاه دارای دو باند فرود بوده که در فاصله‌ی 119 متری از سطح دریا واقع شده است.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه شارل دوگل پاریس

تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، بندرعباس

پاریس

یکشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه

پرواز مستقیم از ایران به آلمان

 در کشور آلمان 3 فرودگاه به نام­های فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت، فرودگاه کلن بن و فرودگاه هامبورگ وجود دارد که به عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین فرودگاه محسوب می‌شوند.

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت که با نام فرودگاه راین-میان هم شناخته می‌شود جز فرودگاه‌های اصلی آلمان می‌باشد که دارای 2 باند فرود بتنی بوده در ارتفاع 111 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

یکی دیگر از فرودگاه‌های بین‌المللی آلمان فرودگاه کلن بن می‌باشد که به عنوان سومین فرودگاه بزرگ این کشور شناخته می‌شود در شهر کلن قرار گرفته است. این فرودگاه دارای 3 باند آسفالت و بتنی بوده و در فاصله‌ی 92 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

فرودگاه هامبورگ به عنوان یکی از فرودگاه‌های پرتردد در شهر هامبورگ آلمان قرار گرفته است. این فرودگاه دارای دو باند فرود آسفالت بوده که در فاصله‌ی 16 متری از دریا قرار گرفته است.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت

تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد

فرانکفورت

تمام روزهای هفته

فرودگاه کلن بن

تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز

کلن بن

یکشنبه تا پنجشنبه

فرودگاه هامبورگ

تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد

هامبورگ

تمام روزهای هفته

پرواز مستقیم از ایران به انگلیس

فرودگاه استانستد لندن به عنوان فرودگاه بین‌المللی انگلیس در پایتخت این شهر یعنی لندن قرار گرفته است؛ این فرودگاه دارای یک باند

آسفالت بوده و در فاصله‌ی 106 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه استانستد لندن

تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، بندرعباس، ارومیه، تبریز

لندن

یکشنبه تا پنجشنبه

پرواز مستقیم از ایران به ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای معروف اروپایی است که دارای دو فرودگاه بین‌المللی چمپینو و میلانو مالپنسا به ترتیب در شهرهای رم و میلان می‌باشد.

فرودگاه بین‌المللی چمپینو، اهمیت تجاری، نظامی و مسافربری داشته و دارای یک باند فرود آسفالت بوده که در ارتفاع 130 متری از دریا قرار گرفته است.

فرودگاه میلانو مالپنسا  به عنوان یکی از فرودگاه‌های همگانی در میلان می‌باشد که این فرودگاه دارای دو باند فرود از جنس آسفالت و قیر می‌باشد و در فاصله‌ی 234 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی چمپینو

تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان

رم

شنبه تا پنجشنبه

فرودگاه میلانو مالپنسا

تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز

میلان

سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه

قیمت بلیط پروازهای مستقیم از ایران به اروپا

قیمت بلیط پروازهای مستقیم به اروپا از ایران به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت بلیط پروازهای با توقف است. این امر به دلیل عوامل مختلفی از جمله تحریم‌ها، نوسانات نرخ ارز و افزایش تقاضا برای پروازهای مستقیم می‌باشد. شما می‌توانید بلیط هواپیما پروازهای مستقیم به اروپا را در ‌های‌تیکت مشاهده کرده و با بهترین قیمت خریداری کنید.

پروازهای مستقیم از ایران به کشورهای آسیایی

ایران به عنوان کشوری واقع در خاورمیانه، از نظر موقعیت جغرافیایی به بسیاری از کشورهای آسیایی نزدیک است. این امر سبب شده تا تقاضا برای انجام پروازهای مستقیم بین ایران و سایر کشورهای آسیایی افزایش یابد. در حال حاضر، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و خارجی، پروازهای مستقیم را بین ایران و چندین کشور آسیایی برقرار کرده‌اند.

مهم‌ترین مقاصد پروازهای مستقیم به آسیا از ایران عبارت‌اند از:

پرواز مستقیم از ایران به روسیه

روسیه به‌ عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان در اوراسیا دارای فرودگاه‌های بین‌المللی مجهزی می‌باشد. یکی از آن‌ها فرودگاه بین‌المللی شرمیتوو است که به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه در روسیه می‌باشد و در شهر مسکو قرار گرفته است. فرودگاه شرمیتوو به ‌عنوان مرکز اصلی شرکت هواپیمایی آئروفلوت محسوب می‌شود.

فرودگاه دیگر روسیه؛ فرودگاه بین‌المللی سن پترزبورگ است که قدیمی‌ترین فرودگاه در جهان است این فرودگاه قبلا با نام پولکوو شناخته می‌شد.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی شرمیتوو

تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، بندرعباس

مسکو

یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، جمعه

فرودگاه بین‌المللی سن پترزبورگ

تهران، اصفهان، مشهد، لار

سن پترزبورگ

یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه

پرواز مستقیم از ایران به هند

هند یکی از کشورهای بزرگ آسیا بوده که دو فرودگاه بین‌المللی مجهز دارد. یکی از این فرودگاه‌‌ها، فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی  می‌باشد که در شهر دهلی قرار دارد؛ و یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه از نظر مسافر در جهان شناخته می‌شود.

 دومین فرودگاه کشور هند که در شهر بمبئی قرار گرفته است فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی می‌باشد که یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها در هند است. این فرودگاه پرتردد مرکز اصلی شرکت هواپیمایی ایر ایندیا می‌باشد.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، لار و بندرعباس

دهلی

دوشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه

فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی

تهران، شیراز، مشهد و بندرعباس

بمبئی

دوشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه

پرواز مستقیم از ایران به پاکستان

پاکستان که یکی از همسایگان شرقی ایران می‌باشد، دارای دو فرودگاه بین‌المللی است. یکی از این فرودگاه‌ها، فرودگاه بین‌المللی اقبال لاهوری (دارای یک باند فرود آسفالت) می‌باشد که همگانی بوده و در شهر لاهور پاکستان قرار گرفته است.

و هم‌چنین فرودگاه بین‌المللی جناح پاکستان در شهر کراچی قرار گرفته و دارای یک باند فرود بتنی می‌باشد.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی اقبال لاهوری

تهران، مشهد، شیراز

لاهور

شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه

فرودگاه بین‌المللی جناح

تهران، شیراز، بندرعباس و اصفهان

کراچی

یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه

پرواز مستقیم از ایران به قطر

فرودگاه بین‌المللی حمد که مرکز اصلی پروازهای شرکت مسافربری قطرایرویز می‌باشد در پایتخت این کشور یعنی دوحه قرار گرفته است. این فرودگاه پرتردد دارای دو باند فرود موازی می‌باشد.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی حمد

تهران، شیراز، لار، بندرعباس، اصفهان، مشهد و تبریز

دوحه

شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه

پرواز مستقیم از ایران به امارات متحده عربی

فرودگاه بین‌المللی دبی (مطار دبي الدولي) در شهر دبی کشور امارات متحده عربی قرار گرفته است و هم‌چنین به عنوان پرترددترین فرودگاه جهان در جابه‌جا کردن مسافر به رتبه‌ی ششم در جهان دست یافته است.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی دبی (مطار دبي الدولي)

تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، اهواز، لار، تبریز و جزیره‌های کیش و قشم

دبی

تمام روزهای هفته

پرواز مستقیم از ایران به عراق

فرودگاه بین‌المللی بغداد که دارای جنبه نظامی و مسافربری می‌باشد یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های عراق و به‌ عنوان پایگاه اصلی شرکت هواپیمایی عراق محسوب می‌شود. سالانه پروازهای متعددی از ایران به این فرودگاه صورت می‌گیرد که زمان این پروازها حدود 1 ساعت و نیم است.

فرودگاه بین‌المللی اربیل و هم‌چنین فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه از فرودگاه‌های دیگر عراق هستند که دارای طول باند زیادی هستند.

فرودگاه بین‌المللی نجف که به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقصد در جهان بوده و هواپیماهای بین‌المللی زیادی از کشورهای مختلف به باند فرود این فرودگاه فرود می‌آیند.

پرواز مستقیم از ایران به تایلند

تایلند به عنوان یکی از کشورهای آسیایی دارای دو فرودگاه‌های بزرگی می‌باشد یکی از این فرودگاه‌ها که در پایتخت این کشور یعنی بانکوک قرار دارد، فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی می‌باشد که یک فرودگاه همگانی بوده و در ارتفاع 2 متری از سطح دریا قرار گرفته است. فرودگاه مجهز دیگر تایلند که در جزیره پوکت قرار گرفته است؛ فرودگاه بین‌المللی پوکت نام گرفته است که این فرودگاه هم همگانی بوده و در فاصله‌ی 25 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی

تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز

بانکوک

شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه

فرودگاه بین‌المللی پوکت

تهران، شیراز، مشهد و بندرعباس

پوکت

یکشنبه، دوشنبه و جمعه

پرواز مستقیم از ایران به مالزی

تنها فرودگاه بین‌المللی مالزی در شهر بزرگ کوالالامپور قرار دارد؛ این فرودگاه دارای دو باند بتنی موازی بوده و در اکثر روزهای هفته از ایران به این فرودگاه پروازهای متعددی انجام می‌شود.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و لار

کوالالامپور

شنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه

پرواز مستقیم از ایران به چین

کشور چین به عنوان یکی از کشورهای بزرگ آسیایی دارای فرودگاه‌های زیادی بوده که 4 تا از این فرودگاه‌ها پرواز مستقیم از ایران دارد. فرودگاه اول که در فرودگاه بین‌المللی پکن نام دارد پرترددترین فرودگاه در جهان شناخته شده و در پایتخت چین یعنی پکن قرار گرفته است.

فرودگاه بین‌المللی شنزن بن یکی دیگر از فرودگاه‌های بزرگ چین می‌باشد که در شهر شنزن قرار گرفته است و به عنوان یک فرودگاه همگانی در ارتفاع 4 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

فرودگاه بین‌المللی بایون گوانگجو نیز در یکی دیگر از شهرهای مهم چین قرار گرفته است و این فرودگاه هم یکی دیگر فرودگاه همگانی برای گردشگران خارجی می‌باشد که در فاصله‌ی 15 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

 و اما فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودونگ چین که در شانگهای قرار دارد و یک فرودگاه همگانی بوده که در فاصله‌ی 4 متری از سطح دریا قرار گرفته است. پرواز از ایران به شانگهای بسیار محدود بوده و ممکن است در بعضی زمان‌ها برای این پرواز بلیطی موجود نباشد.

فرودگاه مقصد

مبدا

مقصد

روز

فرودگاه بین‌المللی پکن

تهران، مشهد و تبریز

پکن

شنبه، یکشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه

فرودگاه بین‌المللی شنزن بن

تهران

شنزن

جمعه

فرودگاه بین‌المللی بایون گوانگجو

تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و بندرعباس

گوانگجو

یکشنبه تا پنجشنبه

فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودونگ

تهران، شیراز، تبریز، مشهد و بندرعباس

شانگهای

شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه

پروازهای مستقیم از ایران به آفریقا

در حال حاضر، هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و هیچ کشوری در آفریقا وجود ندارد. این امر به دلیل کمبود تقاضا برای پروازهای مستقیم بین دو قاره است. با این حال، برخی از شرکت‌های هواپیمایی پروازهایی با یک توقف بین ایران و برخی از کشورهای آفریقایی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، شرکت هواپیمایی Ethiopian Airlines پروازهایی را بین تهران و آدیس آبابا با توقف در دوحه انجام می‌دهد.

کدام ایرلاین های ایرانی پروازهای خارجی دارند؟

ایرلاین ها یا شرکت های هواپیمایی زیادی در ایران سالانه پروازهای متعددی را از مسیرهای متفاوت به کشورهای مختلف دنیا به صورت مستقیم و هم چنین کانکشن(چندمرحله ای) انجام می دهند. می توانید با داشتن آگاهی از ایرلاین های هواپیمایی راحت تر مقصد خود را مشخص کرده و با داشتن خیالی راحت از امنیت خود از سفرکردن لذت ببرید. برای دیدن لیست کامل ایرلاین هایی که پرواز خارجی ارائه می دهند می توانید مقاله کدام ایرلاین های ایرانی پرواز خارجی ارائه میکنند را مطالعه کنید.

سوالات متداول در مورد پروازهای مستقیم از ایران به کشورهای خارجی

پرواز مستقیم از ایران به کشورهای خارجی در چه روزهایی از هفته میسر است؟

برنامه پروازهای مستقیم خارجی شرکت‌های مسافربری با یکدیگر متفاوت است برای اطلاع یافتن از روزها و ساعات پرواز می‌توانید از سامانه رزرو آنلاین بلیط هواپیما های‌تیکت استفاده کنید.

آیا از ایران به آمریکا پرواز به صورت مستقیم وجود دارد؟

از کدام شهرها می‌توان پرواز مستقیم به خارج از کشور داشت؟

قیمت بلیط پرواز مستقیم به خارج از کشور چقدر است؟

فرزانه یوسفیفرزانه یوسفی

فرزانه یوسفی کارشناس تولید محتوا، با بیش از 5 سال تجربه در حوزه گردشگری و نگارش مقاله هستم و مسیر خودم را در بهبود و ارتقای محتوای با کیفیت در این حوزه جستجو میکنم. در دنیای کلمات شما را به همسفری دعوت میکنم.

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم