H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
کنسلی بلیط هواپیما کیش ایر

کنسلی بلیط هواپیما کیش ایر

یلدا غیرتییلدا غیرتی
14 بهمن 1402

شرکت هواپیمایی کیش ایر یکی از ایرلاین‌های خصوصی فعال در داخل کشور است که به‌منظور اتصال جزیره کیش به سایر شهرها راه اندازی شده است. در حال حاضر این ایرلاین به بیشتر شهرهای داخلی ایران از کیش پروازهای به صورت رفت و برگشتی انجام می‌دهد. مسافرانی که بلیط هواپیمای این ایرلاین را خریداری کرده‌اند در صورت نیاز به کنسل کردن آن می‌توانند به همان سایتی که بلیط را خریداری کرده‌اند مراجعه کنند. سایت های تیکت یکی از سایت‌های معروف در زمینه فروش بلیط هواپیما است.

اگر از این سایت بلیط خود را خریداری کنید می‌توانید در صورت نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مراجعه به بخش مربوطه در سایت یا تماس با پشتیبانی سایت بلیط خود را کنسل کنید. لازم به ذکر است که هنگام کنسل کردن بلیط هزینه‌ای به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد. این جریمه بستگی به سایتی که از آن بلیط خریداری کرده‌اید و مدت زمان قبل از پرواز دارد. در ادامه شما را با قوانین کنسلی بلیط هواپیما کیش ایر بیشتر آشنا می‌کنیم.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما کیش ایر

ایرلاین کیش ایر برای کنسل کردن بلیط هواپیما قوانین خاصی دارد. به طوری که جریمه کنسل کردن بلیط هواپیما این ایرلاین بسته به عوامل مختلفی متفاوت است. اگر شما قبل از 24 ساعت پیش از پرواز بلیط خود را کنسل کنید هزینه‌ای معادل 20% بلیط هواپیما از شما کسر می‌شود. این جریمه در صورتی که زمان کنسل کردن بلیط کمتر از 24 ساعت پیش از پرواز باشد 40% قیمت بلیط محاسبه می‌شود. به همین دلیل اگر تصمیم به کنسل کردن پرواز خود گرفته‌اید در اولین فرصت این کار را انجام دهید. 

شرایط کنسلی بلیط‌های داخلی کیش ایر

ایرلاین کیش ایر به بیشتر شهرهای داخلی کشور پروازهای به صورت رفت وبرگشتی دارد. به همین دلیل این ایرلاین برای پروازهای داخلی شرایط خاصی برای کنسل کردن بلیط در نظر گرفته است. در صورتی که کنسل کردن پرواز از طرف ایرلاین باشد مسافران میتوانند هزینه بلیط خود را بدون هیچ کم و کسری دریافت کنند. همچنین اگر هواپیما بیش از 2 ساعت تاخیر داشته باشد شما میتوانید بدون کسر جریمه هزینه بلیط خود را دریافت کنید؛ اما اگر دو مورد ذکر شده پیش نیاید و شما بخواهید سفر خود را به تاریخ دیگری تغییر دهید یا پرواز را کنسل کنید؛ مبلغی به عنوان جریمه از شما کسر می شود. این جریمه نیز بستگی به کلاس پروازی و زمان لغو بلیط دارد.

 شرایط کنسلی بلیط‌های خارجی کیش ایر

شرایط کنسل کردن بلیط‌های خارجی ایرلاین کیش ایر نیز مانند شرایط بلیط‌های داخلی بستگی به زمان کنسل کردن و کلاس پروازی دارد. در پروازهای خارجی اگر قصد کنسل کردن بلیط خود را دارید بهتر است به سایتی که بلیط را رزرو کرده‌اید بروید. معمولاً هزینه بلیط بعد از کسر جریمه در طول 72 ساعت کاری به‌حساب شما واریز می‌شود. اگر تا زمان پرواز 24 ساعت یا بیشتر زمان باقی‌مانده باشد جریمه‌ای معادل 20% قیمت بلیط هواپیما پرداخت می‌کنید؛ اما در صورتی که زمان باقی مانده تا پرواز کمتر از 24 ساعت باشید جریمه کنسل کردن بلیط معادل 40% است.

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی کیش ایر

در صورتی که بلیط هواپیما سیستمی خریداری کرده باشید راحت‌تر می‌توانید اقدام به کنسل کردن آن کنید. معمولاً برای کنسل کردن این بلیط‌ها شما باید جریمه پرداخت کنید. مقدار جریمه در بلیط‌های سیستمی ایرلاین کیش ایر بستگی به شرایطی مانند کلاس پرواز و زمان باقی مانده تا پرواز دارد. اگر از سایت " های تیکت" خرید کرده‌اید می‌توانید به راحتی با مراجعه به قسمت مربوط به کنسل کردن پروازها یا تماس با پشتیبانی سایت پرواز خود را کنسل کنید. بعد از انجام مراحل کنسل کردن، هزینه بلیط هواپیما بعد از کسر جریمه و کارمزد انتقال وجه در طی 72 ساعت کاری به حساب شما واریز می‌شود. 

لغو و استرداد بلیط چارتر کیش ایر

بلیط چارتری به دلیل قیمت ارزان تری که دارند طرفداران زیادی دارند. در خصوص کنسل کردن این بلیط ها باید به شما بگوییم از آنجایی که بلیط های چارتری بیشتر به صورت بلیط های لحظه آخری به فروش می رسند امکان لغو یا تغییر تاریخ پرواز ندارند. به همین دلیل اگر شما یک بلیط چارتر خریداری کرده‌اید نمی توانید هزینه بلیط خود را بعد از لغو کردن پرواز دریافت کنید. درصورتی که از سایت" های تیکت" خرید کرده اید با پشتبانی سایت تمای بگیرید تا در صورت امکان بلیط را برای شما لغو کنند.

استرداد بلیط هواپیما کلاس‌های مختلف

همانطور که به آن اشاره کردیم جریمه کنسل کردن بلیط هواپیما تا حدود زیادی بستگی به کلاس پروازی دارد. ایرلاین کیش ایر دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس است. جریمه کنسل کردن بلیط این دو کلاس پروازی به صورت زیر است.

کلاس اکونومی

در صورتی که شما بلیط پرواز اکونومی را خریداری کرده باشید مبلغ جریمه شما معمولا بسته به زمان کنسل کردن بلیط 30 الی 60 درصد قیمت بلیط هواپیما است. اگر زمان کنسل کردن بلیط قبل ساعت 12 ظهر یک روز قبل از پرواز باشد 30% قیمت بلیط به عنوان جریمه کسر می شود؛ اما اگر زمان کنسل کردن بلیط قبل از 12 ظهر روز پرواز باشد 60 درصد هزینه بلیط به عنوان جریمه کسر می شود.

کلاس بیزینس

در صورتی که شما بلیط کلاس بیزینس را خریداری کرده باشید جریمه کنسل کردن بلیط شما بسته به زمان کنسل کردن بلیط 20 الی 40 درصد قیمت بلیط هواپیما خواهد بود.  اگر زمان کنسل کردن بلیط قبل ساعت 12 ظهر یک روز قبل از پرواز باشد 20% قیمت بلیط به عنوان جریمه کسر می شود؛ اما اگر زمان کنسل کردن بلیط قبل از 12 ظهر روز پرواز باشد 40 درصد هزینه بلیط به عنوان جریمه کسر می شود.

سؤالات متداول

آیا در پروازهای چارتری ایرلاین کیش ایر امکان کنسل کردن بلیط هواپیما وجود دارد؟

 در پروازهای چارتری امکان کنسل کردن پرواز و استرداد هزینه وجود ندارد.

آیا قوانین کنسل کردن بلیط هواپیما به نوع کلاس پروازی بستگی دارد؟

جریمه کنسل کردن بلیط هواپیمای کیش ایر چقدر است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم