کنسلی بلیط هواپیما آتا

کنسلی بلیط هواپیما آتا

یلدا غیرتییلدا غیرتی
9 اسفند 1402

اگر قصد دارید بلیط هواپیما آتا خود را کنسل کنید، قبل از آن لازم است به یک سری قوانین مربوط به این شرکت دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید بلیط هوایی خود را به دو روش آنلاین یا حضوری استرداد کنید. در صورت نیاز به لغو بلیط هواپیما آتا، می‌توانید به سایت های تیکت مراجعه کنید. در ادامه این مطلب، به بررسی کامل تر کنسلی بلیط هواپیما آتا می‌پردازیم.

هزینه کنسلی بلیط هواپیما آتا چقدر است؟

هزینه کنسلی بلیط هواپیما آتا به عوامل مختلفی از جمله زمان کنسلی، نوع بلیط (سیستمی یا چارتری) و کلاس نرخی بلیط بستگی دارد. به طور کلی جریمه کنسلی بلیط هواپیما آتا به شرح زیر است:

  • از لحظه صدور تا 12 ظهر 3 روز قبل از پرواز: 20 درصد
  • از 12 ظهر 3 روز قبل تا 12 ظهر روز قبل پرواز: 30 درصد
  • از 12 ظهر روز قبل پرواز تا 3 ساعت قبل از پرواز: 60 درصد
  • NO-SHOW تا 3 ساعت قبل از پرواز: 80 درصد

پس اگر قصد لغو بلیط هواپیما آتا را دارید، باید هر چه زودتر اقدام کنید تا متحمل پرداخت هزینه نشوید.

قوانین کنسلی بلیط هواپیما آتا

شرکت هواپیمایی آتا مانند سایر ایرلاین‌ها قوانین و مقرراتی برای کنسلی بلیط‌های هواپیما دارد. قبل از کنسلی بلیط باید با قوانین کنسلی بلیط هواپیما آتا آشنا باشید و در صورت تمایل به لغو یا تغییر پرواز خود جریمه‌ای را متناسب با شرایط مختلف پرداخت کنید. در اینجا به طور خلاصه به برخی از این قوانین اشاره می‌کنیم:

شرایط کنسلی بلیط‌های داخلی

شرکت هواپیمایی آتا با ارائه پرواز به اکثر شهر‌های ایران، شرایطی خاص برای کنسلی بلیط در پرواز‌های داخلی در نظر گرفته است. سایت های تیکت به عنوان یکی از مراجع معتبر در زمینه فروش بلیط هواپیما، امکان کنسلی آسان و سریع بلیط آتا را برای شما فراهم می‌کنند. در صورت خرید بلیط از سایت های تیکت، می‌توانید به راحتی با بخش پشتیبانی آن تماس گرفته و بلیط خود را کنسل کنید. با توجه به شرایط کنسلی بلیط هواپیما آتا، هزینه بلیط شما پس از کسر جریمه، در طی 72 ساعت کاری به حسابتان واریز خواهد شد. 

شرایط کنسلی بلیط‌های خارجی آتا

قوانین ابطال بلیط هواپیما آتا خارجی مشابه بلیط‌های داخلی است، با این تفاوت که جریمه آن‌ها به دلیل قیمت گران‌تر، بیشتر خواهد بود. این جریمه به زمان باقی‌مانده تا پرواز، کلاس پروازی و نوع بلیط (سیستمی یا چارتری) بستگی دارد. 

لغو و استرداد بلیط هواپیما سیستمی آتا

لغو و استرداد بلیط پرواز سیستمی در مقایسه با بلیط‌های چارتری آسان‌تر است. بلیط‌های سیستمی انعطاف‌پذیری بیشتری برای کنسل کردن یا تغییر مشخصات دارند. در صورت کنسلی بلیط سیستمی، قسمتی از هزینه بلیط به حسابتان واریز می‌شود. جریمه کسر شده نیز به نوع کلاس پروازی، داخلی یا خارجی بودن پرواز و زمان باقی‌مانده تا پرواز بستگی دارد.

لغو و استرداد بلیط چارتر آتا

امکان کنسل کردن و استرداد بلیط چارتری آتا به طور کامل به شرکت چارترکننده بستگی دارد. در اکثر موارد، بلیط‌های چارتری آتا به دلیل فروش به صورت لحظه آخری، امکان کنسل کردن ندارند و مسافران زمان کوتاهی تا پرواز در اختیار دارند. با این وجود، برخی شرکت‌های چارترکننده بلیط هواپیمایی شرکت آتا با کسر جریمه، امکان کنسل کردن را فراهم می‌کنند؛ اما به طور کلی با کنسل کردن بلیط چارتر آتا، احتمال از دست رفتن کل هزینه بلیط وجود دارد؛ بنابراین قبل از رزرو بلیط چارتری شرکت آتا حتماً به امکان کنسل کردن آن توجه کنید.

استرداد بلیط هواپیما کلاس‌های مختلف آتا

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، جریمه کنسلی بلیط هواپیما آتا تا حد زیادی به کلاس پروازی بستگی دارد. ایرلاین آتا دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینسی است. در ادامه به شرح جریمه کنسل کردن بلیط در این دو کلاس می‌پردازیم:

استرداد کلاس اکونومی هواپیمایی آتا 

جریمه مرجوعی بلیط هواپیما آتا برای کلاس اکونومی به تفکیک زمان کنسلی ارائه می‌شود و به صورت زیر است:

  • تا 24 ساعت قبل از پرواز: 20 درصد قیمت بلیط
  • بین 24 تا 72 ساعت قبل از پرواز: 50 درصد قیمت بلیط
  • کمتر از 72 ساعت مانده به پرواز: 70 درصد قیمت بلیط 

استرداد کلاس بیزینس هواپیمایی آتا

هزینه استرداد بلیط هواپیما آتا در کلاس بیزینس با کلاس اکونومی تفاوت‌هایی دارد. این کلاس پروازی خدمات و امکانات بیشتری ارائه می‌دهد و به همین دلیل، قیمت بلیط و جریمه کنسلی آن نیز بیشتر است. جریمه بلیط کلاس بیزینس ایرلاین آتا به تفکیک زمان کنسلی ارائه می‌شود و هزینه کنسلی بلیط هواپیما آتا به شرح زیر است:

  • تا 24 ساعت قبل از پرواز: 30 درصد قیمت بلیط
  • بین 24 تا 72 ساعت قبل از پرواز: 60 درصد قیمت بلیط
  • کمتر از 72 ساعت مانده به پرواز: 80 درصد قیمت بلیط

سؤالات متداول

آیا امکان کنسل کردن بلیط چارتر هواپیمای آتا جود دارد؟

قوانین مربوط به کنسلی بلیط‌های چارتری، به طور کامل به شرکت چارترکننده بستگی دارد. با این وجود به دلیل ماهیت این نوع بلیط‌ها، امکان کنسلی آن‌ها در اکثر مواقع وجود ندارد. به طوری که اگر آن‌ها را کنسل کنید، هزینه کل بلیط شما به عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود.

آیا قوانین کنسل کردن بلیط هواپیما به نوع کلاس پروازی بستگی دارد؟

جریمه کنسل کردن بلیط هواپیمای تابان به چه عواملی بستگی دارد؟

جریمه کنسل کردن بلیط کلاس اکونومی تا 24 ساعت قبل از پرواز چقدر است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم