H100کپی
کد تخفیف 30 هزارتومان ویژه دهه اول محرم
رزرو بلیط هواپیما
tabestoonکپی
تخفیف 200 هزار تومانی ویژه هتل های 100% آنلاین
رزرو هتل
چگونه بلیط هواپیما لحظه آخری بخریم؟

چگونه بلیط هواپیما لحظه آخری بخریم؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی
20 دی 1402

خرید بلیط لحظه آخری می‌تواند روشی ارزان‌تر برای سفر با هواپیما باشد. در این روش، بلیط‌های سیستمی که توسط شرکت های چارتری خریداری شده‌اند، با قیمت‌های مناسب به مسافران عرضه می‌شوند؛ اما باید توجه داشت که انتخاب صندلی و زمان پرواز شاید محدود شود و قیمت این بلیط‌ها بسته به عوامل مختلف متفاوت است. قبل از خرید بلیط لحظه آخری حتماً قوانین و شرایط مربوط به تغییر و استرداد بلیط را مطالعه کنید.

 به این منظور شما میتوانید با کارشناسان پرواز سایت "های تیکت" تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق تری به دست آورید. در ادامه این مقاله شما را با بلیط های لحظه آخری و شرایط خرید و کنسل کردن آن ها بیشتر آشنا می کنیم.

به چه بلیط هایی لحظه آخری گفته می شود؟

بلیط هواپیما لحظه آخری به بلیطی اطلاق می ‌شود که در زمان نزدیک به تاریخ پرواز عرضه می‌شود. این بلیط‌ها معمولاً با قیمت‌ ارزان‌تر نسبت به بلیط‌های عادی عرضه می‌شوند. برای خرید بلیط های لحظه آخری ارزان قیمت میتوانید به سایت های تیکت مراجعه کنید. در پروازهای که بلیط ها به طور کامل به فروش نرسیده اند، بلیط های لحظه آخری به عنوان راهی برای پر کردن ظرفیت خالی هواپیما و کسب درآمد بیشتر استفاده می‌شوند.

مزیت اصلی خرید بلیط هواپیمای لحظه آخری، قیمت پایین‌تر آن است. با این حال باید توجه داشت که این بلیط‌ها ممکن است محدودیت‌هایی از جمله انتخاب صندلی و زمان پرواز داشته باشند. همچنین قیمت آنها  در بازار متغیر است و نمی ‌توان به آنها به عنوان یک بلیط با قیمت قطعی اعتماد کرد.

 بلیط هواپیمای لحظه آخری به خریدارانی که انعطاف زمانی و برنامه‌ریزی بیشتری دارند و سفر انها مهم و حیاتی نیست توصیه می‌شود. قبل از خرید بلیط  بهتر است با کارشناس پرواز سایت های تیکت مشورت کنید و شرایط و قوانین مربوط به خرید و تغییر بلیط را به دقت بررسی نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو پرواز، مقاله چگونه بلیط هواپیما رزرو کنیم را مطالعه نمایید.

آیا پرواز لحظه آخری ارزان است؟

 بلیط هواپیمای لحظه آخری معمولاً با قیمت‌های ارزان‌تر نسبت به بلیط‌های عادی عرضه می‌شود. به منظور پرکردن ظرفیت خالی پروازها، بلیط‌های لحظه آخری با قیمت‌های ارزان‌ترعرضه می شوند. این بلیط‌ها معمولاً در زمان نزدیک به تاریخ پرواز در دسترس قرار می‌گیرند. با این حال قیمت‌ها ممکن است در مدت زمان کوتاه تغییر کنند و بسته به عوامل مختلفی مانند فصل، روزهای هفته، مقصد، ظرفیت خالی هواپیما و تقاضا متفاوت باشند. 

تفاوت بلیط کنسلی هواپیما و لحظه آخری چیست؟

بلیط کنسلی و بلیط لحظه آخری با هم تفاوتی ندارند و به عبارتی میتوانیم بگوییم که بلیط‌های کنسلی نوعی بلیط لحظه آخری هستند. بلیط‌های کنسلی همانطور که از نام شان پیدا است به بلیط های گفته می‌شوند که یکبار توسط مسافران خریداری و کنسل شده‌اند. از آن جایی که این بلیط ها در لحظات نزدیک به پرواز کنسل شده‌اند با عنوان بلیط‌ های لحظه آخری نیز به فروش می‌رسند. معمولا برای فروش این بلیط ها آنها را با قیمت های ارزان تری به فروش می ‌رسانند.  

آیا بلیط لحظه آخری قابل کنسل کردن است؟

معمولا بلیط هواپیمای لحظه آخری قابلیت کنسل کردن و استرداد هزینه را ندارد؛ زیرا این بلیط در بازه زمانی نزدیک به پرواز (حدودا 2 الی 3 ساعت) به فروش می رسند. به همین دلیل امکان لغو آنها وجود ندارد. وقتی که شما یک بلیط لحظه آخری را خریداری می‌کنید این بلیط به قیمت ارزان تر عرضه می‌شود و شرایط استرداد آن محدودتر است.

 قبل از خرید هر بلیط، باید شرایط و قوانین خرید و استرداد آن بلیط را با دقت مطالعه کنید. این شرایط و قوانین می‌توانند بسته به آژانس یا شرکت هواپیمایی متفاوت باشند و ممکن است محدودیت‌ها و هزینه‌هایی برای تغییر یا لغو بلیط لحظه آخری وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که بلیط های لحظه آخری که 24 ساعت قبل از پرواز خریداری شده اند تا 3 ساعت قبل از پرواز امکان لغو و کنسل کردن دارند. 

در بعضی موارد شاید شرکت‌های هواپیمایی برخی از بلیط‌های لحظه آخری را قابل تغییر یا لغو کنند؛ اما معمولاً هزینه‌هایی مانند جریمه یا هزینه‌های مربوط به تغییر بلیط دریافت می ‌شود و ممکن است بازپرداخت کامل هزینه بلیط صورت نگیرد.

سوالات متداول 

بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری یک بلیط هواپیما است که در زمان نزدیک به تاریخ پرواز به فروش می‌رسد. این بلیط‌ها به قیمت‌ ارزان‌تر از بلیط‌های عادی عرضه می‌شوند.

قیمت بلیط لحظه آخری چگونه است؟

آیا بلیط لحظه آخری قابل کنسل کردن است؟

آیا بلیط لحظه آخری ارزش خرید دارد؟

آیا همیشه بلیط لحظه آخری در دسترس است؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم