بهترین نرخ بلیط هواپیما

بهترین نرخ بلیط هواپیما

بهترین نرخ بلیط هواپیما، به عوامل متعددی مانند ایرلاین انتخابی، نوع کلاس پروازی و زمان سفر بستگی دارد. قیمت بلیط هواپیما، در طول سال همیشه یکسان نبوده؛ و در فصل‌هایی که آب و هوا برای سفر مناسب می‌باشد و یا در مناسبت‌های مذهبی، قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد.

هم‌چنین، قیمت بلیط هواپیما به جایی که به آن سفر می‌کنید هم بستگی دارد؛ مثلا، شهرهای بزرگی که مقاصد گردشگری می‌باشند دارای قیمت بلیط هواپیمای گران‌تری هستند. برای این‌که بتوانید بلیط ارزان هواپیما خریداری نمایید بهتر است سفر خود را به زمان‌هایی که تقاضا برای سفر کم است موکول کنید.

قیمت بلیط پرواز بر اساس چه عواملی تعیین می‌گردد؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، عوامل مختلفی هستند که می‌توانند بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر بگذارند؛ که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌نماییم:

  • شرکت هواپیمایی یا ایرلاین مربوطه: قیمت بلیط هواپیما با توجه به امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند متفاوت باشد. در صورتی که خدمات ارائه شده به مسافران در طول مسیر زیاد باشد، قیمت بلیط هواپیما هم افزایش می‌یابد.
  • فاصله‌ی بین مبدا و مقصد: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند تعیین کننده‌ی قیمت بلیط هواپیما شود؛ فاصله‌ی بین مبدا و مقصد می‌باشد. هر چقدر فاصله‌ی این مسیر زیاد باشد، قیمت بلیط هم افزایش می‌یابد.
  • زمان سفر: با توجه به این‌که در برخی از فصل‌های سال که تقاضا برای سفر بالا است قیمت بلیط هم افزایش می‌یابد؛ و در زمان‌هایی مانند فصل زمستان که تقاضا برای سفر به برخی از شهرها کم می‌باشد، به راحتی می‌توانید بلیط هواپیما با قیمت کم خریداری نمایید.
  • نوع بلیط: از عوامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما، نوع بلیط می‌باشد. به‌طورکلی در بیشتر مواقع قیمت بلیط سیستمی از بلیط چارتری بالاتر می‌باشد؛ و هم‌چنین شما می‌توانید با خرید بلیط لحظه آخری، هزینه‌ی کمتری بابت بلیط پرداخت نموده و سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.
  • نوع کلاس پروازی: نوع کلاس پروازی نیز، عامل دیگری است که بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد. کلاس پروازی اکونومی، ارزان نوع کلاس پروازی می‌باشد. در حالی که فرست کلاس گران‌ترین نوع کلاس پروازی است.

بهترین نرخ بلیط هواپیما برای کودکان

 یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت بلیط هواپیما برای کودکان، نوع ایرلاین می‌باشد؛ به عبارت دیگر، میزان کسری که ایرلاین‌ها برای بلیط هواپیما کودکان در نظر می‌گیرند دارای تفاوت است؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما برای کودکان، بلیط‌های ارائه شده توسط ایرلاین‌های مختلف را مشاهده نمایید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

عامل دیگری هم در تعیین قیمت بلیط هواپیما برای کودکان مهم می‌باشد. اگر کودک شما دارای 0 تا 2 سال باشد و نیازی به صندلی نداشته باشد، قیمت بلیط حدود 10 درصد بلیط بزرگسالان می‌باشد. معمولا بلیط نوزادها در پروازهای چارتری داخلی به صورت رایگان محاسبه می‌گردد.

 به‌طورکلی توصیه می‌شود، قبل از خرید بلیط هواپیما شرایط و مقررات ایرلاین ها را مشاهده و مقایسه نمایید؛ زیرا قوانین ایرلاین‌ها در مورد قیمت بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای سیستمی و چارتر کمی با هم متفاوت بوده و ممکن است با کمی بررسی، گزینه‌ای را پیدا کنید که مقرون‌به‌صرفه تر است.
 

قیمت بلیط هواپیما داخلی

قیمت بلیط هواپیما داخلی در طول سال همیشه یکسان نمی‌باشد؛ و در فصل‌هایی که آب و هوا برای مسافرت مناسب بوده و یا در انواع مناسبت‌ها مانند مناسبت‌های مذهبی، به دلیل این‌که مردم برای مسافرت تقاضای بیشتری دارند، قیمت بلیط هم افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر قیمت بلیط شما تاثیر بگذارد مقصد شما است؛ زیرا بعضی از شهرها که شلوغ‌تر و پرترددتر هستند، قیمت بلیط بیشتری هم دارند. برای خرید بلیط هواپیما داخلی، شما می‌توانید از طریق سایت های‌تیکت، مبدا و مقصد خود را انتخاب نموده و همه‌ی بلیط های مربوط به محل انتخابی شما نمایش داده می‌شود. با مقایسه‌ی قیمت‌ها در ایرلاین های مختلف بهترین و مقرون‌به‌صرفه ترین بلیط را انتخاب نموده و خریداری کنید.

های‌تیکت، بهترین همراه برای سفرهای شما

چنانچه قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، می توانید یکی از بهترین روش های خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین را انتخاب کنید و رزرو بلیط خود را با مناسب ترین قیمت از سایت های تیکت انجام دهید، در ابتدا مبدا ، مقصد و تاریخ سفر خود را وارد کرده و با انتخاب شهرهای مبدا و مقصد، بلیط هواپیما برای مسیر موردنظر را در ایرلاین های معتبر متعدد مشاهده نمایید سپس با انتخاب فیلتر قیمت، ارزان ترین بلیط های موجود برای مسیر مورد نظر خود را مشاهده خواهید کرد و با مقایسه ساعت پرواز و ایرلاین انتخابی ، بلیط خود را خریداری می کنید.

یکی از مزایای استفاده از این روش‌ها، این است که به شما امکان می‌دهد همه‌ی بلیط های مسیر انتخابی را مشاهده نموده و با مقایسه‌ی قیمت‌ها، گزینه‌ای را انتخاب کنید که با شرایط شما سازگار باشد.

های تیکت 

سوالات متداول 

قیمت بلیط هواپیما با توجه به چه عواملی تعیین می‌شود؟

قیمت بلیط هواپیما با توجه به عواملی مانند به ایرلاین، نوع کلاس پروازی و زمان سفر تعیین می‌گردد.

قیمت بلیط هواپیما در چه زمان‌هایی ارزان‌تر می‌باشد؟

چرا در زمان‌های مختلف قیمت بلیط هواپیما برای یک مسیر ثابت متفاوت می‌باشد؟

چگونه می‌توانیم بلیط هواپیما ارزان تهیه کنیم؟

فرزانه یوسفیفرزانه یوسفی

فرزانه یوسفی کارشناس تولید محتوا، با بیش از 5 سال تجربه در حوزه گردشگری و نگارش مقاله هستم و مسیر خودم را در بهبود و ارتقای محتوای با کیفیت در این حوزه جستجو میکنم. در دنیای کلمات شما را به همسفری دعوت میکنم.

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم