بار مجاز هواپیمایی ایران ایرتور

بار مجاز هواپیمایی ایران ایرتور

یلدا غیرتییلدا غیرتی
1 بهمن 1402

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یکی از ایرلاین‌های فعال داخلی است که علاوه بر شهرهای داخلی به برخی شهرهای خارجی نیز پروازهای دارد. این شرکت هواپیمایی برای حمل بار محدودیت‌های دارد. به همین دلیل مسافران باید قبل از خرید بلیط هواپیما با قوانین و محدودیت‌های حمل بار در این ایرلاین آشنا شوند. به طور کلی وزن بار مجاز در پروازهای کلاس اکونومی برای سفرهای داخلی 20 کیلوگرم و برای پروازهای کلاس اکونومی سفرهای خارجی 30 کیلوگرم است. علاوه بر این هر مسافر می‌تواند باری به وزن 5 کیلوگرم و ابعاد حداکثر 115 سانتی متر را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با بار مجاز این شرکت هواپیمایی به طور کامل آشنا کنیم. 

اضافه بار هواپیمایی ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز مانند سایر ایرلاین ها در خصوص حمل بار مجاز محدودیت های دارد. مسافرانی که بار آنها بیشتر از حد مجاز است مشمول پرداخت جریمه هستند. به همین دلیل هر مسافر قبل از پرواز باید با محدودیت های بار این ایرلاین آشنا شود. لازم به ذکر است که بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی یکسان نیست. در ادامه بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی را به طور کامل بیان می کنیم.

میزان اضافه بار پروازهای داخلی هواپیمایی ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور برای حفظ جان و مال مسافران و کارکنان خود محدودیت های در خصوص حمل بار در پروازهای داخلی دارد. به طوری که هر مسافر تنها مجاز به حمل باری به وزن 20 کیلوگرم است. علاوه بر این هر مسافر می تواند ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. بار مجاز برای کودکان زیر دو سال در پروازهای داخلی 10 کیلوگرم به همراه کالسکه کامل تاشو است. همچنین افراد کم توان میتوانند یک ویلچر بدون باتری یا هر وسیله ای که برای حرکت به آن نیاز دارند را با خود به داخل هواپیما حمل کنند. 

میزان اضافه بار پروازهای خارجی هواپیمایی ایران ایرتور

در پروازهای خارجی میزان بار مجاز برای هر مسافر بیشتر از پروازهای داخلی است. به طوری که هر مسافر مجاز به حمل بار تا 30 کیلوگرم است. همچنین مسافران میتوانند باری به وزن 5 کیلوگرم و ابعاد حداکثر 115 سانتی متر را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. سایر قوانین اضافه بار در پروازهای خارجی این ایرلاین مشابه پروازهای داخلی است. لازم به ذکر است مسافرانی که بار دستی آن ها بیشتر از 5 کیلوگرم است باید بار اضافه خود را تحویل کانتر هواپیما دهند. 

هزینه اضافه بار هواپیمایی ایران ایرتور

همانطور که به آن اشاره کردیم شرکت هواپیمایی ایران ایرتور برای حمل بار محدودیت های دارد. چنان که مسافران بخواهند باری بیشتر از حد مجاز با خود حمل کنند باید جریمه اضافه بار را پرداخت نمایند. هزینه اضافه بار به ازای هر کیلوگرم بار اضافه محاسبه می شود. بدیهی است که هر چقدر میزان بار اضافی بیشتر باشد هزینه آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. هزینه بار اضافه به ازای هر کیلوگرم بار اضافه معادل یک درصد از قیمت بلیط همان سفر است. به عنوان مثال اگر بار اضافه شما 7 کیلوگرم باشد جریمه اضافه بار شما معادل 7 درصد از قیمت بلیط هواپیمای شما خواهد بود.

محدودیت حمل بار هواپیمایی ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور علاوه بر محدودیت وزن بار محدودیت‌های نیز در خصوص حمل کالاها به داخل کابین و محفظه نگهداری بار هواپیما دارد. از این رو لازم است که مسافران با این محدودیت‌های بار در ایرلاین ایران ایرتور به طور کامل آشنا شوند تا در زمان پرواز با مشکل مواجه نشوند. در زیر تعداد از کالاهای که ورود آنها به داخل هواپیما ممنوع است را بیان می‌کنیم.

  • حمل هر گونه مواد اشتعال زا به داخل کابین و محفظه نگهداری بار هواپیما ممنوع است.
  • حمل مواد الکلی، گازهای تحت‌فشار، مواد مخدر و... به داخل هواپیما ممنوع است.
  • حمل حیوانات خانگی به داخل کابین هواپیما امکان پذیر نیست.
  • مسافران مجاز به حمل انواع لوازم نوک تیز مانند چاقو، قیچی، ناخن‌گیر و.. به داخل کابین هواپیما نیستند.
  • حمل مایعات با حجم بالای 100 میلی لیتر به داخل کابین هواپیما ممنوع است.
  • حمل کیف یا ساک دستی با ابعاد بیشتر از 115 سانتی متر به داخل کابین مقدور نیست.
  • به همراه داشتن عطر و ادکلن در کابین هواپیما مجاز نیست و این وسایل باید تحویل کانتر هواپیما داده شوند.
  • حمل کالسکه نوزاد به داخل کابین هواپیما امکان پذیر نیست.

قوانین بار هواپیمایی ایران ایرتور

شرکت هواپیمای ایران ایرتور در خصوص حمل بار قوانین و مقررات خاصی دارد که هر مسافر ملزم به رعایت آن ها است. قوانین و مقررات این ایرلاین در خصوص حمل بار برای حفظ سلامت جان و مال مسافران است. در زیر برخی از قوانین حمل بار در این شرکت هواپیمایی را بیان می کنیم.

  • مسافران برای حمل حیوانات خانگی خود باید مجوزهای لازم را به شرکت هواپیمایی ارائه دهند. همچنین حیوانات خانگی باید در قفس‌های مناسب تحویل کانتر هواپیما داده شوند.
  • حمل جسد در قسمت بار هواپیما با ارائه مدارک و رعایت قوانین و نکات لازم امکان پذیر است. 
  • هر مسافر می‌تواند لپ‌تاپ، گوشی همراه، دوربین عکاسی، تبلت و.. را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. 
  • حمل اوراق بهادار، اسناد و مدارک مهم، طلا و جواهرات و.. در چمدان ممنوع است و در صورت گم‌شدن شرکت ایران ایرتور مسئولیت آن را برعهده نخواهد گرفت. این کالاها باید به صورت جداگانه تحویل کانتر هواپیما داده شود.
  • حمل انواع سلاح‌های گرم و سرد با ارائه مجوزهای لازم به شرکت هواپیمایی امکان پذیر است.

قوانین حمل حیوانات در پروازهای ایران ایرتور

شرکت ایران ایرتور امکان حمل حیوانات خانگی در قسمت بار هواپیما را به مسافران می دهد. به طوری که مسافران میتوانند حیوانات خانگی خود را در قفس های مناسب قرار دهند و آن را تحویل کانتر هواپیما دهند. لازم به ذکر است که برای حمل حیوانات خانگی در پروازهای خارجی نیاز به دریافت مجوز از انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی( یاتا) است. هزینه حمل حیوانات خانگی به صورت جداگانه و بر اساس وزن و چثه حیوانات محاسبه می شود. 

سؤالات متداول

آیا حمل حیوانات خانگی با هواپیمای ایران ایرتور امکان پذیر است؟

حمل حیوانات خانگی در قسمت محفظه بار هواپیما با ارائه مدارک و مجوزهای لازم امکان پذیر است.

آیا حمل سلاح‌های سرد و گرم به داخل هواپیما ایران ایرتور ممکن است؟

آیا مسافران می توانند در طول پرواز از گوشی همراه استفاده کنند؟

یلدا غیرتییلدا غیرتی

سال‌ها پیش در سرزمین عجایب ذهنم دوباره متولد شدم. از آن تولدهایی که انگار یک دنیا جشن می‌گیرند و یک دنیا لبخند می‌زنند. گوشه‌ای از دنیای جدیدم کلمات و نوشته‌ها بودند و دقیقا همان گوشه‌ای بود که مجنون عاشق لیلی‌اش شد؛ حساب بقیه داستان با شما.


 

نظرات

مسیرهای پرطرفدار های تیکت

بلیط هواپیما مشهد تهران

بلیط هواپیما تهران مشهد

بلیط هواپیما تهران کیش

بلیط هواپیما مشهد کیش

بلیط هواپیما مشهد قشم